Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1073764
Even een vraag voor een kennis van mij.


weten jullie een middel wat zij bedoelt.?



hond heeft een beetje vies oor, de DA had al problemen met erin kijken, maar adviseerde me een vloeistof die je erin moet druppelen, dan oor masseren...klaar...Otosept heet dat.
deel twee gaat vast lukken maar deel een totaal niet...
hij vecht, gromt en we krijgen het niet voor elkaar...dus vandaag maar eens aan de DA gevraagd, bestaat er niet een soort van gel of zalf, dat je als een klodder op je vinger kan doen, hup oorflapper omhoog, gel erin en masseren maar...
die gel of zalf smelt dan als het ware door de warme temperatuur van het binnenoor, en krijgt dan hetzelfde effect als een cleaner...
ze hebben er hier nog nooit van gehoord dat het bestaat, wat eigenlijk gelijk staat aan, WIJ hebben het niet !!
weet iemand van jullie of dit bestaat en zo ja onder welk merk ??
heel veel honden hebben er problemen mee als je een vloestof uit zo'n pipetje in een oor moet gieten , maar met zo'n gel of zalfje lijkt het me voor de hond ook een stuk aangenamer...voor de baas trouwens ook !!!
#1073768
Geen idee eerlijk gezegd.
Maar ik zou het gaan trainen. Liefst met de clicker, dat werkt bij dit soort dingen het duidelijkst en het snelst.
Pipetje in je hand, hond rustig -click; pipetje bewegen richting hond, rustig - click; pipetje richting oor, rustig - click, pipet tegen oor, rustig - click, enz enz enz. in sessies van max. 5 minuten. Bij elk teken van onrust stapje terug doen, gaat het een paar keer goed dan stapje verder. Pak je eht goed aan dan kan hij het heel snel leren.
Door ~Joke~
#1073773
Ik heb het net vanmiddag bij mijn moeilijke Spike gedaan.
Ik had gedroogde visjes in huis.
Ik heb een paar op de tuintafel gelegd en hij was zo op de visjes gefixeerd dat ik na de behandeling al mijn vingers nog had  ;) ;)
Gewoon doortastend optreden. Oor open, troep erin, meteen oor dichtvouwen en even masseren, klaar is kees  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1073928
*Marga* schreef: Even een vraag voor een kennis van mij.


weten jullie een middel wat zij bedoelt.?



hond heeft een beetje vies oor, de DA had al problemen met erin kijken, maar adviseerde me een vloeistof die je erin moet druppelen, dan oor masseren...klaar...Otosept heet dat.
deel twee gaat vast lukken maar deel een totaal niet...
hij vecht, gromt en we krijgen het niet voor elkaar...dus vandaag maar eens aan de DA gevraagd, bestaat er niet een soort van gel of zalf, dat je als een klodder op je vinger kan doen, hup oorflapper omhoog, gel erin en masseren maar...
die gel of zalf smelt dan als het ware door de warme temperatuur van het binnenoor, en krijgt dan hetzelfde effect als een cleaner...
ze hebben er hier nog nooit van gehoord dat het bestaat, wat eigenlijk gelijk staat aan, WIJ hebben het niet !!
weet iemand van jullie of dit bestaat en zo ja onder welk merk ??
heel veel honden hebben er problemen mee als je een vloestof uit zo'n pipetje in een oor moet gieten , maar met zo'n gel of zalfje lijkt het me voor de hond ook een stuk aangenamer...voor de baas trouwens ook !!!
Auriobiotic van AST pharma is een gel.  (die overigens ook nog als een tierelier werkt)
Door *Natasja*
#1073932
Angelique schreef: Auriobiotic van AST pharma is een gel.  (die overigens ook nog als een tierelier werkt)
Maar dat is toch geen cleaner, of wel? Ik dacht dat dat meer voor ontstoken oren was, en dat het de oren niet reinigt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1074251
*Natasja* schreef: Maar dat is toch geen cleaner, of wel? Ik dacht dat dat meer voor ontstoken oren was, en dat het de oren niet reinigt.
Klopt, niet goed gelezen dat het om een cleaner ging. Dit is inderdaad voor bij onstekingen e.d.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1074270
Het scheelt ook al een stuk als je de oorreiniger ietsje voorverwarmt (zet het in een bakje warm water oid).

En dit advies is natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd, maar train je hond op zulke dingen als er nog niets aan de hand is, met zoals Kruimel al zei de clicker (of andere positieve trainingsmethode). Wij zijn bij Fedor al als pup op deze dingen gaan trainen, ook op temperatuur opnemen en tandjes kijken. Ik kan nu in mijn eentje zijn temperatuur opnemen zonder dat hij tegenspartelt. Het is nog niet zijn favoriete tijdverdrijf ;), maar hij laat het wel zonder morren toe.

Als het niet al te dringend is zou ik de tips van Kruimel opvolgen en anders de DA of een trimster om hulp vragen bij het inbrengen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1074295
Bij de trimhondjes hier lukt het me over het algemeen wel met oorcleaner in druppelvorm, maar bij de wat moeilijkere honden gebruik ik ook wel eens de oorcleanergel van Hery. Daar zit ook een tuutje aan zodat je het wat handiger op de juiste plaats mikt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door