Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nynke
#1073011
Vanmiddag heeft Gunnar voor het eerst sinds een jaar of 10 in de kamer gepoept. Het was dun en lag op ons donkere parket, dus ik kon niet zien hoe het er uitzag qua kleur. Het was nog maar net gebeurd toen we thuiskwamen.

Toen heb ik de hondjes meteen uitgelaten en ging Gunnar nog wel 4-5 keer zitten. De eerste keer zag ikeen paar  bloederige druppels uit zijn anus komen, daarna heb ik niets meer gezien.

Hij heeft vanochtend en vanavond gewoon gegeten.

Wat zouden jullie doen?  :-\ :-\ Ik heb het al 2-3 keer gehad dat ik voor Johanna met de korte achternaam bij de DA stond om mijn centen weg te brengen  :-[ :-X :-[ :-X 
Laatst gewijzigd door Nynke op do 23 okt 2008, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sylvi@
#1073019
Als het helder rood bloed was, zou ik persoonlijk ff afwachten (helemaal als hij verder goed fit is enz.) het kan zijn dat er door het persen een adertje is geknapt.
Maar goed, dit is wat ik zou doen.
Door Laura2004
#1073027
Ik sluit me aan bij Sylvia! Kai heeft dit ook weleens gehad als hij diarree had en Ziggy heeft het heeeeel vaak gehad. Als het bloed geen extreem donkere kleur heeft zou ik me niet al te druk maken, even afwachten dus, zou ik zeggen..

:bigarmhug: voor de oude man  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1073029
Nynke F schreef: Vanmiddag heeft Gunnar voor het eerst sinds een jaar of 10 in de kamer gepoept. Het was dun en lag op ons donkere parket, dus ik kon niet zien hoe het er uitzag qua kleur. Het was nog maar net gebeurd toen we thuiskwamen.

Toen heb ik de hondjes meteen uitgelaten en ging Gunnar nog wel 4-5 keer zitten. De eerste keer zag ikeen paar  bloederige druppels uit zijn anus komen, daarna heb ik niets meer gezien.

Hij heeft vanochtend en vanavond gewoon gegeten.

Wat zouden jullie doen?  :-\ :-\ Ik heb het al 2-3 keer gehad dat ik voor Johanna met de korte achternaam bij de DA stond om mijn centen weg te brengen  :-[ :-X :-[ :-X 
Wat ik zou doen zou een beetje afhangen van wat hij gegeten zou hebben en of dat dus de mogelijkheid zou geven dat er iets van een obstructie of beschadeging zit. Ik ben met oudjes nu eenmaal net even iets zaikeriger dan met de wat jongeren. :-\
Als ik morgen weer bloed zou zien zat ik bij de dierenarts.
Door Nynke
#1073032
Bedankt alvast !!  :-*

gistermiddag heeft hij een stuk geitenrib gegeten met een beetje milt en anmorgen een kwartelkarkasje met een paar stukjes spiervlees.

Het kan inderdaad zijn dat er net een groter stukje bot een adertje beschadigd heeft. Morgen neem ik een stuk wc-papier mee naar het park, als hij weer poept zal ik zijn "billen" afvegen en kijken hoe het eruitziet.
Door Antonia
#1073347
Nynke F schreef: Bedankt alvast !!  :-*

gistermiddag heeft hij een stuk geitenrib gegeten met een beetje milt en anmorgen een kwartelkarkasje met een paar stukjes spiervlees.

Het kan inderdaad zijn dat er net een groter stukje bot een adertje beschadigd heeft. Morgen neem ik een stuk wc-papier mee naar het park, als hij weer poept zal ik zijn "billen" afvegen en kijken hoe het eruitziet.
Was het rib van een jonge geit of was ie van een al wat ouder dier?
En Nynke, houd een beetje in je achterhoofd dat bij Gunnar de spijsvertering niet optimaal werkt, zijn niertjes doen het niet optimaal meer.
Ik ben bij dit soort hondjes misschien wat erg voorzichtig, daarom zou Gunnar van mij geen vleesbotten van de grotere prooidieren (rund, geit, schaap ed) krijgen. Ten eerste omdat ze iets moeilijker verteren (voor gezonde honden is dat geen probleem) en ten tweede vanwege het hogere fosfor gehalte. Er is zo ontzettend veel keus in de vleesbotten van kleinere diersoorten (kip, eend, parelhoen, kwartel, kalkoennekken, haas, konijn) dat je de "risico" vleesbotten niet nodig hebt.
Pas je een beetje op met je oude mannetje?
Door Nynke
#1073418
Dank je wel voor je bezorgdheid Antonia  :-* :-*

Ik zal er inderdaad voortaan rekening mee houden. Maar weet je wat het is ?  Hij lust het zo graag  ::) :P  hij ligt dan zo tevreden te kauwen buiten, dat is gewoon zo fijn om te zien.

Zijn ontlasting was vanmorgen weer helemaal goed, mooie drolletjes en geen bloed te zien. Ik denk dus inderdaad dat het een gesprongen adertje was :)
Antonia schreef: Was het rib van een jonge geit of was ie van een al wat ouder dier?
En Nynke, houd een beetje in je achterhoofd dat bij Gunnar de spijsvertering niet optimaal werkt, zijn niertjes doen het niet optimaal meer.
Ik ben bij dit soort hondjes misschien wat erg voorzichtig, daarom zou Gunnar van mij geen vleesbotten van de grotere prooidieren (rund, geit, schaap ed) krijgen. Ten eerste omdat ze iets moeilijker verteren (voor gezonde honden is dat geen probleem) en ten tweede vanwege het hogere fosfor gehalte. Er is zo ontzettend veel keus in de vleesbotten van kleinere diersoorten (kip, eend, parelhoen, kwartel, kalkoennekken, haas, konijn) dat je de "risico" vleesbotten niet nodig hebt.
Pas je een beetje op met je oude mannetje?
#1073447
En dat op de vroege ochtend zeg!!!  :o :-X >:( Wil je dat nooit meer doen!!?

Gelukkig is alles goed met mijn mooie kerel! Idd helderrood bloed is heel eng om te zien maar is meestal niks dan een gesprongen ader. Noah had dat altijd bij diarree want hij bleef altijd maar doorduwen  :-\. Voor aanhoudende diarree heb ik meestal finidiar in huis, dat helpt heel snel en stopt niet. Ik vind geitenrib ook wel griezelig Nynke  :-X. Maar jij weet het het beste  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door