Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#130734
De injectie met prednison werkt vaak veel langer dan de tabletten. Een beetje afhankelijk van wat er in de injectie zat, drie dagen tot zes weken. Het kan dus nog steeds de prednison zijn. Het kan ook maagpijn zijn. Daar kun je flink beroerd van worden.
Door Lizzy
#130740
Ze kreeg 25 mg prednison in tabletvorm dus ik neem aan ook via injectie?

Gisterenavond heeft ze geprobeerd wat kip en lamshart te eten. Ze kauwt!! letterlijk een paar minuten op 1 kippenhartje! Dat doet mij denken dat ze pijn in haar keel of slokdarm of maag heeft.... Maar hoe kom ik erachter wAAr ze pijn heeft?! En wat moet ik er aan doen?

Dit niet willen eten is dus na de gastroscopie begonnen maar volgens onze DA zouden eventuele pijnlijke wondjes allang genezen moeten zijn. En volgens hem zou zij dan geen pijn hebben gehad in de dagen dat ze prednison injecties + pijnstillers heeft gekregen. En ook toen was ze niet lekker, bibberde ze en wilde ze niet eten.....

Overigens wil ze niks eten hoor: geen brokjes (bij de buren gehaald), geen blikvoer, geen versvlees, geen zelfgemaakte gekookte prut, geen zelfgemaakte ongekookte prut. Ja, af en toe een hap. Net genoeg om niet dood te gaan :(
Gebruikersavatar
Door Hitam
#130742
Wondjes in een ontstoken gebied genezen niet zo snel en kunnen een verergering van de ontsteking veroorzaken.
Het bibberen en niet willen eten kan ook veroorzaakt worden doordat ze zich gewoon klote voelt. Dat hoeft niet perse pijn te zijn.
Blijf maar gewoon van alles proberen.

Tabletten prednison werken maar een dag. Injecties werken meestal langer, afhankelijk van wat er precies in zit.
Door jeanne
#130748
:'(
iedere ochtend kijk ik als eerste even hier, hoe het met Whoofertje gaat.
Nog steeds niet goed dus :'(
Ik blijf voor Whoofer duimen :-*
Door Netty
#130769
Oh Lizzy wat voel ik met je mee :-[
Ik heb het een dag gehad, dat je niet weet wat je met je zieke hond moet doen, jullie zijn er al zo'n tijd mee bezig.
Ik zou willen dat ik het wat kon vezachten, maar ik kan alleen het beste voor je hopen, sterkte meid :-*
Door sandra1
#130777
Lizzy ik hoop dat woofer snel opknapt, wat en ellende zeg om hopeloos van te worden. Sterkte gewenst.

sandra
Door Truus
#131574
Truus schreef: Hoe is het nou.. het is zo stil vandaag. Laat gauw iets weten Lizzy en Leo.
Ik wil niet lastig zijn maar zie dat jullie "thuis" zijn....vertel even???
Gebruikersavatar
Door Sonja
#131581
Ivonne schreef: van deze stilte krijgen we hier de kriebels hoor...
En terecht. Kijk maar in de bar :'( :'( :'(
Door Lizzy
#131583
Lieve Truus en Ivonne, helaas hebben we Whoofertje vandaag moeten laten gaan.... een nieuw topic is geopend in de bar en we zullen dit topic sluiten.

Ook hier wil ik nogmaals jullie allemaal bedanken voor het meeleven. Dat heeft ons erg goed gedaan. Helaas mocht het niet zo zijn dat we goed nieuws kunnen geven......
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door