Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lekker kort
#128360
Lizzy schreef: Mjah..... ik vrees dat ik jullie een beetje moet teleurstellen. We komen net van de weekenddierenarts vandaan. Het gaat kl*te met Whoofer..... Ze lag vandaag diverse keren te bibberen en naar mijn mening doet ze dit omdat ze pijn heeft (ik herken dit van de momenten dat zij ernstige rugpijn had). Ze heeft ook wat koorts/verhoging. Ze wilde gisteren en vandaag ook niet eten en ze spuugt aan de lopende band....

Dus, DA gebeld, geen dienst, weekend DA. Deze heeft haar buik onderzocht (ik dacht dat er misschien met het leverbiopt is misgegaan), rug onderzocht en zoals wij al weten zei deze DA dat deze honden snoeihard voor zichzelf zijn en niet laten merken waar ze pijn hebben. Pijnstillers meegekregen die we moeten injecteren om maag/darmkanaal te ontzien en injecteerbare prednison meegekregen. Want, sommige honden worden misselijk van prednison en krijgen er maagklachten van.... Dus, deze injecteerbare prednison zou de maag moeten ontzien.

Hij schetste wel een behoorlijk slecht scenario voor ons. Er zijn honden die niet op medicatie reageren (bij deze auto-immuunziekte) en er zijn ook honden waarbij de ontstekingsreactie voort blijft schrijden. In dat geval is het alsnog einde oefening.... :'(.

Dus, Leo en ik zijn totaal in mineurstemming. En we hopen en bidden dat Whoofer niet aan het bovenstaande scenario voldoet. We hopen dan maar dat ze nu pijn heeft en deze door de pijnstillers wel over gaat. En dat zij dan weer eetlust krijgt. En een beetje opknapt en eens stopt met dat onophoudelijk spugen....

Pfff mensen, we zijn echt een beetje moedeloos. We gaan even wat eten en vooral wat wijn drinken....
jee Liz jullie krijgen het wel weer voor je kiezen en klote dat je dan met zo een vervanger te maken hebt die de voorgeschiedenis niet kent, echt een positivo ook om meteen het doemsenario uit de kast te halen.

Een dikke :-* voor jullie en Whoofertje
Laatst gewijzigd door lekker kort op za 17 jul 2004, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#128364
Jemig L&L het lijkt wel of het jullie niet gegund is.......en Whoofer al helemaal niet! Ik lees dit bericht met tranen in mijn ogen, jullie doen verd**me zó jullie best! Laat het dan eindelijk eens zijn vruchten afwerpen :-\

ik blijf maar weer hopen dat ze nu goed op de medicatie reageert :'( :-* :-* :-*
Door Truus
#128604
He Wat ontzettend kl*te nu weer, pffffff daar word je inderdaad moedeloos van. Eerst hoop en nu sta je weer in de kou. Het houdt niet op voor jullie en Woofer.
We blijven weer duimen en veel sterkte L&L. Ook voor Woofer!
Gebruikersavatar
Door chooky
#128619
Hoi Lizzy en Leo,
Ik ben een beetje gaan zoeken op LPE bij google (LPE dog treatment) en ik las dat er vaak een eliminatiedieet wordt aangeraden, wat ook vaak goede resultaten heeft (klachten verminderen of verdwijnen vaak) van een onbekende eiwitbron (zal lastig worden ;)) en een koolhydraatbron.
Verder zijn er nog veel meer medicijnen die gegeven kunnen worden als prednison (als de prednizon niet aanslaat of teveel bijwerkingen geeft).
Wat ik eigenlijk zeggen wil; geef de moed niet op en hou je taai!
:-*
Door Lizzy
#128622
Dank jullie wel, lieve mensen! Wij weten zelf ook niet meer zo goed wat we moeten zeggen hoor... de hopeloosheid begint behoorlijk toe te slaan hier!

Maar Eva, er zijn dus nog meer middelen? Bedoel je immuran (ofzoiets), die citostatica's? Of natuurlijke middelen? De pest is (vinden wij) dat we op dit moment geen homeopathische middelen kunnen geven ter ondersteuning..., vanwege die gore prednison! Ook voor haar rug is het zinloos om haar HerniaVetsem ofzo te geven....

Ze ligt overigens de hele morgen alweer te klapperen van de pijn. Vannacht heeft ze wel een rustige nacht gehad, ze is van de pijnstillers flat-out gegaan, maar nu heeft ze gewoon pijn. En ik denk nog steeds dat het haar rug is.... Zou ook niet zo gek zijn als je ziet hoe het er aan toe gaat bij het onder narcose brengen, optillen, etc. Dus, we hebben net Dorit Aharon uit haar zondagse middagdutje gebeld en we mogen morgen om 18:00 uur langs komen. Maar eens even naar die rug laten kijken... ze wil overigens ook nog steeds niet eten.... kl*te-zooi.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door