Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door crutz
#1082379
hier inmiddels vandaag (dag 13) een succesvolle dekking gehad,
alleen niet met eerste keus reu, die bleek op dekgebied zich makkelijk te laten afsnauwen....dus niet genoeg dekdrift....keuze werd nr 2, ook die kreeg eerst de wind van voren, maar die heeft haar genoeg het hof kunnen maken, na een klein uurtje mocht hij toch ;) zondag weer die kant op...
Door saskia34
#1083250
Het zit er in :D .
het ging erg goed ze ging netjes staan en is de hele tijd netjes stil blijven staan.
Dus nu is het afwachten of het gelukt is.
Als het gelukt is dan ligt de bevallingadatum zo rond oud en nieuw.

Saskia
Door crutz
#1083767
succes Saskia,
hier nu ook aan het aftellen, dekking vrijdag en zondag zijn beide geslaagd, dus we weten het ongeveer tegelijkertijd...wil 2 dec voor de echo gaan...
Door saskia34
#1083891
Ik ga niet voor een echo.
Het is al meerdere keren bij een curly voor gekomen dat er op de echo's pups te zien waren en met 63 dagen waren ze leeg.
Ik ga dat risico niet lopen hoor dat ze geabsorbeerd worden.
Vind het allemaal veel te spannend.
Zodra ik wat weet horen jullie het allemaal hoor, hoop dat het bij iedereen gelukt is.

Saskia
Door Hanny
#1084105
Komt niet alleen bij jouw ras voor, dat er op de echo pupjes te zien zijn en dat er niets komt. Volgens mij heeft dat echt niet te maken met het maken van een echo, gebeurt gewoon.
Ik ben ouderwets en erg zuinig. Wacht gewoon af en als er na een week of vier een gewichtstoename komt, terwijl ik niet extra heb gevoerd, dan ga ik ervan uit, dat ze niet van de lucht dikker worden en krijgen ze iets meer te eten.
Zo simpel kan het zijn. Alleen wat geduld hebben en de hand op de knip houden.

Hanny
Door cathrien
#1084114
Ik neem altijd een begeleidingspakket en daar zit een echo bij. Door de echo gaan de pups echt niet resorberen. Vorig jaar zagen we op de echo dat er een pup aan het resorberen was, je schrikt dan echt. 5 weken later werden er 8 pups geboren terwijl de da. dacht aan een klein nest. :D
Door crutz
#1084747
Hanny schreef: Komt niet alleen bij jouw ras voor, dat er op de echo pupjes te zien zijn en dat er niets komt. Volgens mij heeft dat echt niet te maken met het maken van een echo, gebeurt gewoon.
idd, hier vorigjaar winter op de echo pups en met 67 dagen toen er nog niets was een röntgenfoto en volledig leeg....
en die extra kosten, ach het is maae 3 tientjes....laat het dus wel doen.
Door saskia34
#1084800
Ik weet dat het niet alleen bij mijn ras voor komt maar dan ben ik helemaal blij enheb ik uiteindelijk nog niks, ik wacht het wel gewoon af.

Saskia
Door K@rin
#1084812
ben net terug van een dekking met DEWI .....
ik heb zelf een ervaren dekreu, maar DEWI laat zich dekken vanaf dag 10 t/m 28 van haar loopsheid.
Daarom doe ik dus ook progesterontesten met haar, (zelfs al zou ze door een eigen reu gedekt moeten worden)

Nu moest ik naar het buitenland, dus wilde ik ook wat meer weten.
woensdag progesteron 1.8
vrijdag 5.0
zaterdag 11.4, dus als de sodemieter afgereisd  ;)
ze is op zaterdag, zondag en maandag gedekt  :D

Afbeelding
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door