Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#1073412
cathrien schreef: Progesteron vandaag 1,3. Woensdag weer prikken.
hihi hier 1,5 woensdag weer prikken :P
m'n reu vertoont lichte interesse...teef totaal niet :-X
Door saskia34
#1073413
gister geprikt en het was 2.9 vandaag ga ik weg want er moet ki gedaan worden omdat de reu al gecastreerd is. dus de eisprong moet nauwkeurig worden vastgesteld.
Vanaf vandaag wordt er 2x daags een echo gemaakt vd eierstokken en dan een datum geprikt voor de ki.

Saskia
Door Chezzies
#1076567
Hanny schreef: Dan toch maar ruim voor de vijftiende dag laten testen. Dan kan de goede dag best al voor bij zijn.
Je hoort natuurlijk allerlei verhalen over honden die nog op dag 22, of al op dag 3 zijn gedekt, maar gangbaar is
dag 11, 12, 13. Ergens in die buurt.

Hanny
Alles kan idd, die van mij was pas op dag 20 en 21 zover, heb me rot geprikt ;-)
Door Chezzies
#1076569
saskia34 schreef: gister geprikt en het was 2.9 vandaag ga ik weg want er moet ki gedaan worden omdat de reu al gecastreerd is. dus de eisprong moet nauwkeurig worden vastgesteld.
Vanaf vandaag wordt er 2x daags een echo gemaakt vd eierstokken en dan een datum geprikt voor de ki.

Saskia
Is dat iets nieuws een echo maken van de eierstokken om het juiste moment te bepalen? Of loop ik achter grin
Door saskia34
#1076748
Dat doen ze in Eersel omdat het bevroren sperma is en dat komt erg nauw.
Zo kunnen ze de eisprong erg nauwkeurig bepalen en weten ze ook precies wanneer ze moeten insemineren.
HEt progestoron was in Alkmaar 2.9 en ben nu 3x in Eersel geweest en daar is het progestoron nog maar 1.5 vandaag gaat mijn man want nu ben ik het een beetje zat :D en hopelijk is het nu wat hoger.
HEt apparaat dat ze in alkmaar gebruiken schijnt in 30% vd gevallen een verkeerde waarde te geven hoorde we vd week.

Saskia
Door crutz
#1077009
vwb Saskia34 snap ik het prikken, bedoel bevroren sperma luistert heel nauw, maar alle andere gevallen, waarom prikken jullie  in vredesnaam, ga lekker op je teef af en de reu....geeft in mijn ogen veel meer zekerheid....
Door danielle1980
#1077175
nou bij ons was t dus donderdagochtend om half 12 ruim 9 en echt dat ze niet gedekt wilde worden nog he...
en gister ook niet he...
en vanochtend ook niet  :-X
dusssssssssssss
Door cathrien
#1077229
Nou Fleur is net gedekt en het ging super. Advies van de da. was eigenlijk morgen en overmorgen dekken maar ik ben vanavond al gegaan. We zijn een keer met 8,6 gegaan en ze wilde niet gedekt worden.

Waarom laten wij prikken omdat wij rashonden fokken en de reu niet in huis zit hier. Nu hebben we toevallig een reu hier niet ver vandaan maar goedgekeurd is door de rasvereniging..
Door Chezzies
#1077232
saskia34 schreef: Dat doen ze in Eersel omdat het bevroren sperma is en dat komt erg nauw.
Zo kunnen ze de eisprong erg nauwkeurig bepalen en weten ze ook precies wanneer ze moeten insemineren.
HEt progestoron was in Alkmaar 2.9 en ben nu 3x in Eersel geweest en daar is het progestoron nog maar 1.5 vandaag gaat mijn man want nu ben ik het een beetje zat :D en hopelijk is het nu wat hoger.
HEt apparaat dat ze in alkmaar gebruiken schijnt in 30% vd gevallen een verkeerde waarde te geven hoorde we vd week.

Saskia
aha, ik weet wel dat testen onderling kunnen verschillen. Ik ging naar sleeuwijk daar hebben ze een vrij nauwkeurig apparaat.
Door crutz
#1077233
cathrien schreef: Waarom laten wij prikken omdat wij rashonden fokken en de reu niet in huis zit hier. Nu hebben we toevallig een reu hier niet ver vandaan maar goedgekeurd is door de rasvereniging..
fok ook rashonden en gebruik ook echt niet altijd een eigen reu, toevallig wel die keer dat ik tot op heden geen nest heb mogen hebben van de 4 nesten die hier tot nog toe geboren zijn, maar die keer was ze wel drachtig, alleen een miskraam met circa 51 dagen, oftewel, niet levensvatbaar
moet nu komende week naar België voor een dekking, rij gewoon als de teef gaat staan en mn reuen aangeven hoe of wat....
Door saskia34
#1077500
progesteron was gister 2.7 dus er zit voor uit gang in.
Maandag wordt er weer geprikt en wordt er weer een echo vd eierstokken gemaakt om te kijken hoe rijp de eitjes zijn.

Saskia
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door