Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door saskia34
#1078253
de bedoeling was om de reu te gebruiken maar omdat hij prostaat problemen kreeg is hij gecastreerd. We hadden nog een reu als optie maar we hoorden vrij laat dat zijn moeder epi vererft dus dat was geen optie. Daarop hebben we besloten om het te proberen met het sperma, dat al heel lang ingevroren lag, van de reu die onze eerste keus was.
Door evenstar
#1078261
  progesteron was gister 2.7 dus er zit voor uit gang in.
Maandag wordt er weer geprikt en wordt er weer een echo vd eierstokken gemaakt om te kijken hoe rijp de eitjes zijn.
succes er mee
Laat je  ze in Eersel het diepvriessperma vaginaal  in de de baarmoeder hoorns brengen
Door 1eboa
#1078729
Heeft dezelfde dierenarts ook het sperma afgetapt en wordt het daar bewaard?  Je kunt me hierover ook even een pbtje sturen.
Door saskia34
#1078862
cathrien schreef: Succes ermee. Ik hoop dat we samen over 5 weken kunnen zrggen ze is drachtig. ;D
ja dat zou wel heel erg leuk zijn.
Ik laat geen echo maken over 5 weken want ze vindt het verschrikkelijk bij de da en door stress zou ze de pups alsnog kunnen absorberen en een vriendin v mij kent 3 verschillende fokkers bij wie er met 4 weken pups zaten en op het eind was er niks :-[
Maar ik hou jullie natuurlijk wel op de hoogte v hoe se is en als ik het weet vertel ik dat ook wel.

Saskia
Door crutz
#1079057
vertrek hier vanavond naar de reu,
gisterenavond rond 1800 had Ace nog niet heel veel meer interesse en de laatste ronde heb ik haar alleen uitgelaten, maar toen ging ze wel goed staan, echt die muts omhoogduwen....dus vanavond naar Antwerpen
Door saskia34
#1079066
Het gaat d egoede kant op.
Gistermiddag was de progesteron 5.
Op de rechtereierstok zaten hele grote eitjes, dus die konden elk moment gaan ovuleren.
Die vd linkereierstok daar dacht ze can dat die al gespriongen waren.
Vandaag weer echo, progesteron en tijdstip KI vast stellen.
Het sperma wordt idd vaginaal ingebracht.

Saskia
Door saskia34
#1079067
crutz schreef: vertrek hier vanavond naar de reu,
gisterenavond rond 1800 had Ace nog niet heel veel meer interesse en de laatste ronde heb ik haar alleen uitgelaten, maar toen ging ze wel goed staan, echt die muts omhoogduwen....dus vanavond naar Antwerpen
Succes vanavond, hoop dat het lukt.
Door evenstar
#1079091
succes er mee
  Heeft dezelfde dierenarts ook het sperma afgetapt en wordt het daar bewaard?
Deze dierenarts praktijk vangt zelf het sperma op en als je wil kun je het daar ook laten opslaan.
Voor het opslaan betaal je wel.
Door saskia34
#1080264
Gisteravond was de progesteron 8, na een echo vd eierstokken bleek dat de de eieren geovuleerd zijn.
Donderdag om 1400 wordt er weer progesteron geprikt en daarna wordt ze geinsemineerd.
HEt komt nu dus wel heel erg dicht bij en het wordt nu ook steeds spannender

Saskia
Door cathrien
#1080304
Misschien een rare vraag maar bij de paarden wordt er als het ei zacht en slap is geinsimineerd als het ei weg is dan niet meer. Vooral als het rot rijp is is het beste om KI te doen dus ik begrijp het niet.
Door saskia34
#1080312
Wat ik heb begrepen is dat de eitjes na de eisprong nog niet rijp zijn
ze hebben,als ik het goed heb begrepen/onthouden, 48 uur nodig om te rijpen en omdat het bevroren sperma is wordt het pas donderdag geinsemineerd omdat het sperma minder lang goed blijft.

Saskia
Door cathrien
#1080357
saskia34 schreef: Wat ik heb begrepen is dat de eitjes na de eisprong nog niet rijp zijn
ze hebben,als ik het goed heb begrepen/onthouden, 48 uur nodig om te rijpen en omdat het bevroren sperma is wordt het pas donderdag geinsemineerd omdat het sperma minder lang goed blijft.

Saskia
Het is nu helder. Succes ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door