Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door saskia34
#1069868
Hallo,
mijn hond is dinsdag loops geworden en wordt over een dag 0f wat gedekt.

Nu heb ik al van alles gelezen maar blijf toch met 1 vraag zitten, hopelijk kunnen jullie daar antwoordt op geven.
Als een hond echt gaat staan voor een andere hond is dat dan vaak op de dag vd eisprong of is de eisprong al eerder.
Ik kannl wel vinden dat een eitje nog na moet rijpen en dat een hond vaak erg dekrijp is na de eisprong maar moet ik dat dan lezen als, eisprong vindt plaats , ik ben nu dekrijp of eisprong vindt plaats en na de reiping ben ik dekrijp.


Saskia
Door zea
#1069877
ligt ook wel aan de hond, want mijn Eve gaat al staan als ze de eerste dag loops is namelijk ::) Eve wordt deze loopsheid (volgende week?) voor de eerste keer gedekt. De eisprong is eerder, omdat het nog de weg richting baarmoeder moet vinden, voordat het daadwerkelijk vruchtbaar genoeg is om gedekt te worden. Dus ze zijn pas toe aan een dekking als het eitje al genoeg rijp is en dan zijn ze al wat dagen onderweg.....Wij doen altijd de progestorontest. Meestal kan je ervanuit gaan dat ze in de pro-oestrus (ongeveer 9 dagen) vloeien en nog niet laten vruchtbaar zijn.... de 10e dag meestal wel, dan begint de oestrus.....die is het sterkst tot 3 a 4 dagen daarna en dan zijn ze ook het vruchtbaarst (wij dekken daarom ook meestal 2 keer in deze dagen), maar deze periode duurt ongeveer ook 9 dagen.... na die 9 dagen is de vruchtbaarheid steeds minder of helemaal weg.
Laatst gewijzigd door zea op do 16 okt 2008, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door saskia34
#1069940
de vorige loopsheid taalde ze de eerste dagen niet naar andere honden.
Op dag 10 begon ze te piepen bij de achterdeur en op dag 12 stond ze echt bij mijn andere hond zich aan te bieden, dus vraag mij nu af of het piepen dan is omdat de eisprong is geweest en dat ze dan op dag 12 de eitjes geript zijn, snap je wat ik bedoel.
Het komt nl echt super slecht uit dat ze nu loops is maar alles is geregeld voor volgende week en hopelijk kan alles plaats vinden voor de maandag daarop, dat zou dag 14 zijn.

maar ja ik weet ook wel dat je niks van te voren kan zeggen/doen maar ik weet toch altijd wel graag waar ik ong aan toe ben.

Progestororn wordt ook geprikt maandag voor de eerste keer.

Lang verhaal geworden maar ja. :)

Saskia
Door 1eboa
#1069995
mijn teefje staat al met 5 dagen, dat houdt ze vol tot 3.5 week, maar als mijn reu springneigingen krijgt jaagt ze hem weg. Het is de bedoeling dat hij haar met de 15/16e dag gaat dekken, ik laat progesteron meten. Ik ga het pas proberen op het goede moment, tot dan laat ik ze niet bij elkaar.
Door Hanny
#1070062
Dan toch maar ruim voor de vijftiende dag laten testen. Dan kan de goede dag best al voor bij zijn.
Je hoort natuurlijk allerlei verhalen over honden die nog op dag 22, of al op dag 3 zijn gedekt, maar gangbaar is
dag 11, 12, 13. Ergens in die buurt.

Hanny
Door zea
#1070083
de normale cyclus zit idd tussen de 9 en de 13e dag..... Eve vloeit lang door, maar vanaf 6 beginnen we met testen denk ik. Tis voor haar de eerste keer, dus heb er nog geen ervaring mee hoe haar cyclus in elkaar zit. Behalve dan dat ze voor de 4e keer loops moet worden in een periode van amper 2 jaar (zit steeds 5,5 maand tussen, vanaf haar 1e loopsheid toen ze 5,5 maand was :D)
Gebruikersavatar
Door kira
#1070181
Wij meenden hier zeker te weten dat grote beer rond dag 10 gedekt zou kunnen worden, dan gaat ze nl. altijd op ontsnappingsjacht en wil ze heel het dorp door op zoek naar mannen. We hebben wel laten prikken en op het moment waarop wij dachten, ze piept, hijgt en wil de deur uit, dit moet het zijn, was het dus nog ergens bij 2.0. Uiteindelijk bleek dag 15 en 16 de juiste dag te zijn, tenminste, toen is ze gedekt en 2 maand later hadden we pups. Wat een beter zichtbaar punt bleek te zijn was een vulva waar een frambozekleurige afscheiding uit kwam ipv rood. En waarbij de vulva boterzacht is. Succes met dekken.
Door cathrien
#1070258
Fleur is sinds zondag loops. a.s. Maandag wordt ze voor het eerst progesteron geprikt. Haar gedrag geeft het ook aan de dagen dat ze dekrijp is zij speelt dan bij haar voor reu dus ze heeft dan constant het rijgedrag.
Door danielle1980
#1070455
kaylee is bij mij ook loops ongeveer sinds maandag/dinsdag
aangezien ik bij haar geen idee heb laat ik morgen prikken voor t eerst.
haar zus bv moet op dag 4 !!! gedekt zijn ( dag dat ze uitbrak, andere dag kon niet )
haar moeder is op dag 16 en de 2x op dag 21 gedekt...
( es gaat er makkelijk voor staan continu, maar echt dekken nee dat doet ze maar op 1 moment )

daarom doe ik met kaylee morgen al prikken...
ze gaat er niet voor staan, tenminste niet bij mn eigen reuen...
Door crutz
#1070538
veel loopse dames die gedekt moeten worden op t moment, wordt een drukke kerst  ;)

ben hier ook aan het wachten op een loopse dame....als ik naar mijn reuen kijk (en naar haar gedrag) zit ze er wel kort voor

hier nog nooit geprikt, kijk gewoon naar de teef en wanneer ze het toestaat...mijn teven hier laten zich max een dag of 3 a 4 dekken dan houdt t op....
Door saskia34
#1070563
het is voor mij de eerste keer dat mijn hond gedekt wordt,wil eigenlijk zo veel mogelijk weten, ik vind wel veel maar niet alles.

Als ik kijk naar haar vorige loopsheid, had ze 2 dagen dat ze echt ging staan bij mijn andere hond en 2 dagen dat ze de hort op wilde, verderr niks, nou ja ik wacht het allemaal wel af en jullie horn het wel.

saskia
Door crutz
#1072143
hier sinds gisteren ook een loopse dame (was al aan het wachten) dus over iets meer dan een week (afhankelijk van hoe ze zich gedraagd) maar naar Antwerpen voor een dekking....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door