Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
#1068504
Vandaag met Daisy naar de DA geweest.
Ze krijgt een steeds dikker wordende buik (hangbuik), terwijl haar rug en dijbenen dunner worden. :-\
Nou is ze 12 jaar en merk ik ook dat ze ouder word in haar gedrag,maar de verandering maakte me toch ongerust.
Dus vandaag naar de DA. Die kon aan haar buikje niets raars voelen (was wel gespannen). Merkte wel op dat de bespiering op rug en dijbenen erg afgenomen was.
Ze denkt aan artrose of spondylose. Heeft pijnstillers meegekregen voor 10 dagen (rimifin). Als de pillen niet werken gaan ze foto's nemen van de rug en buik.
Herkent iemand dit verhaal? Ik ben niet gerust gesteld. Kan me niet helemaal vinden in de diagnose.
Laatst gewijzigd door claudiaB op vr 14 nov 2008, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Staftime
#1068662
Ik wil je absoluut niet ongerust maken, maar bij knaagdieren heb ik de ervaring dat dit duidt op een tumor in de buikholte.
Of dit bij honden ook zo is? Dat durf ik echt niet te zeggen.
Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt.
Door claudiaB
#1068781
Staftime schreef: Ik wil je absoluut niet ongerust maken, maar bij knaagdieren heb ik de ervaring dat dit duidt op een tumor in de buikholte.
Of dit bij honden ook zo is? Dat durf ik echt niet te zeggen.
Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt.
Hier was ik ook bang voor.

ze drinkt volgens mij niet meer dan anders. Haar eetlust is wel veranderd. minder graag.
Door claudiaB
#1068790
Ik heb net gegoogled naar cushing. Zou heel goed mogelijk zijn!  :(
Ik herken veel van de symptonen. het lusteloos worden, hangbuik (is enorm) spierverval.
Moet volgende week terug komen, zal dit zeker bespreken.

bedankt voor de reakties.
Door Staftime
#1068791
claudiaB schreef: Hier was ik ook bang voor.

ze drinkt volgens mij niet meer dan anders. Haar eetlust is wel veranderd. minder graag.
Dan denk ik niet aan de ziekte van cushing, want meestal krijgen honden juist vraatzucht hierbij.
Misschien verstandig om een echo te laten maken?
Daar kunnen ze toch wel iets op zien als er iets zit dat er niet hoort?
Door Staftime
#1068792
claudiaB schreef: Ik heb net gegoogled naar cushing. Zou heel goed mogelijk zijn!  :(
Ik herken veel van de symptonen. het lusteloos worden, hangbuik (is enorm) spierverval.
Moet volgende week terug komen, zal dit zeker bespreken.

bedankt voor de reakties.
Sterkte ermee, ik hoop dat je heel snel uitsluitsel hebt en weet wat er mis is met je hond.
Door -sanne
#1068794
Lara heeft dit ook mijn bull terrier. ze heeft glomeruloneferitis en levercirose. Wat de reden is dat haar buik dik is en haar rug mager weet ik niet. ze is zo nooit geweest maar sinds 2 jaar en ze verschillende ziektes heeft wel.
MIjn teckel had het ook maar die had weer cushing.....
Door -sanne
#1068797
Staftime schreef: Dan denk ik niet aan de ziekte van cushing, want meestal krijgen honden juist vraatzucht hierbij.
Misschien verstandig om een echo te laten maken?
Daar kunnen ze toch wel iets op zien als er iets zit dat er niet hoort?
HOnden zijn in het begin stadium lyrisch door het hoge cortison gehalte. Bij een later stadium gaat het langzaamaan slechter.... en gaan ze oa ook slechter eten.
Helaas weet ik er alles van mijn hond is hieraan gestorven en heeft dit bijna 5 jaar gehad  :(
Door Anthraciet
#1068800
Dat hoeft niet hoor, een van mijn inmiddels overleden honden had ook Cushing en ook hij at minder graag en minder veel.

Daardoor hebben we een hele tijd getwijfeld of hij wel Cushing had, tot we zagen dat hij wel opknapte van de medicijnen ervoor.
Maar helaas mocht het bij hem niet lang duren, hij ging te snel achteruit :'(
Maar ik ken ook verhalen van mensen waarbij de hond met Cushing nog jaren geleefd heeft, dus ook dat zegt niet veel.

Het is gewoon een moeilijke ziekte, het lijkt vaak veel op andere aandoeningen, daarom denken dierenartsen er niet snel aan.
Cushing is vast te stellen door urine en bloed onderzoek. Misschien moet je daar maar even naar vragen, dan heb je in ieder geval zekerheid....

Mijn hond had overigens ook als symptomen dat zijn vacht veel dunner werd, bespiering ging snel achteruit, hij dronk erg veel (kon zo achter elkaar een volle bak van 2-3 liter leegdrinken) en in het begin had hij een soort 'aanvallen'. Het was geen epilepsie, want hij was gewoon helemaal bij kennis, maar hij zakte dan door zijn poten en kon een paar minuten lang de kracht niet vinden om op te staan :'(
Door -sanne
#1068806
Anthraciet schreef: in het begin had hij een soort 'aanvallen'. Het was geen epilepsie, want hij was gewoon helemaal bij kennis, maar hij zakte dan door zijn poten en kon een paar minuten lang de kracht niet vinden om op te staan :'(
Mijn hond had dit juist op het laatst.... waarschijnlijk door de tumor die op zijn hersenen drukte.... hij liet dan ook alles lopen.
Echt een afschuwlijke ziekte....
Door Staftime
#1068808
Oke, weer wat bijgeleerd.
Dus het hoeft helemaal niet dat een hond vraatzucht heeft bij cushing.

Dan zou ik idd ook voor de zekerheid een onderzoek laten doen om er achter te komen of de hond dit heeft.
Door -sanne
#1068816
Staftime schreef: Oke, weer wat bijgeleerd.
Dus het hoeft helemaal niet dat een hond vraatzucht heeft bij cushing.

Dan zou ik idd ook voor de zekerheid een onderzoek laten doen om er achter te komen of de hond dit heeft.
Meestal in het begin wel. Maar deze ziektes kent zooooooooooovvvvvveeeeeeeeeeeeeeeeel symptomen dat je het niet helemaal zwart of wit kunt zien. En zelf bloed en urine onderzoek bied vaak geen uitkomst omdat als ik het goed de ziekte  2 verhoudingen (cortisol en ureum?) in de urine of bloed elkaar in evenwicht houden waardoor de ziekte gemaskeerd wordt en je dus een goede uitslag krijgt.
Er zijn ontzettend veel honden die deze ziekte hebben maar nooit goed gediagnostiseerd wiorden....
Als de ziekte in een verder stadium is herken je het vaak als je de hond ziet door bepaalde kenmerken.
Door claudiaB
#1068823
Hier word ik niet vrolijk van.
Maar het gekke is dat ik voor m'n gevoel in deze richting moet zoeken.
Ik schreef al dat ik mij in de diagnose spondylose niet kan vinden. (onderbuik gevoel?)
Arme Daisy  :'( maar ook al zou het cushing zijn dan kan ik het beter weten en de juiste behandeling geven. Ze is  12 jaar geworden in goede gezondheid. dus misschien kan ze nog een paar jaar mee met behulp van de juiste medicatie.
Ik heb me wel voorgenomen om het een paar dagen aan te kijken, maar knapt ze niet duidelijk op, ga ik eerder terug dan afgesproken.

Ik hou jullie op de hoogte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door