Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door madelonverschoor
#1078041
Ik wil iedereen nogmaals bedanken, jullie zijn geweldig, ik ben blij met jullie!!! Ik heb hier zoveel steun gevonden!

Ondertussen is er weer een nieuwe ontwikkeling, ik weet nog niet of ik het al aankan, maar één van mijn beste vriendinnen heeft een nestje Tervueren, zij weet als geen ander hoe ik met mijn dieren ben; afijn zij wil mij graag een reutje geven, aan één kant lijkt het mij heerlijk, aan de andere kant ben ik bang want het plekje in mijn hart voor Jay is erg groot, heb ik nog plaats genoeg over??

Wat zal ik nou doen?? Het is en blijft moeilijk en ik weet dat niets en niemand ooit dat plekje van Jay in zal kunnen vullen! Maar aan de andere kant zou ik toch graag weer een reu willen hebben, ik heb me altijd veilig gevoeld met Jay aan mijn zijde;  maar is het te vroeg of niet??!! :(
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1078075
madelonverschoor schreef: Wat zal ik nou doen?? Het is en blijft moeilijk en ik weet dat niets en niemand ooit dat plekje van Jay in zal kunnen vullen! Maar aan de andere kant zou ik toch graag weer een reu willen hebben, ik heb me altijd veilig gevoeld met Jay aan mijn zijde;  maar is het te vroeg of niet??!! :(
Dat weet alleen jij Madelon, jij voelt jezelf, jij kent jezelf als geen ander.

Waarom zou hij de plek van Jay in moeten vullen? Jouw hart is vast groot genoeg en heeft nog ruimte voor een "nieuwe" hond.

Voor de een duurt het eeuwen voordat er weer ruimte is voor een andere hond, bij de ander is dat gevoel er veel sneller. Wij hebben Joep al genomen voordat Sammie stierf en achteraf ben ik daar heel erg blij mee. We wisten dat Sammie aan het laatste eindje bezig was en toen die tijd daar was, heeft Joep ons er echt doorheen gesleept.

Veel wijsheid!  :-*
Door verwonderd
#1078084
madelonverschoor schreef: Ik wil iedereen nogmaals bedanken, jullie zijn geweldig, ik ben blij met jullie!!! Ik heb hier zoveel steun gevonden!

Ondertussen is er weer een nieuwe ontwikkeling, ik weet nog niet of ik het al aankan, maar één van mijn beste vriendinnen heeft een nestje Tervueren, zij weet als geen ander hoe ik met mijn dieren ben; afijn zij wil mij graag een reutje geven, aan één kant lijkt het mij heerlijk, aan de andere kant ben ik bang want het plekje in mijn hart voor Jay is erg groot, heb ik nog plaats genoeg over??

Wat zal ik nou doen?? Het is en blijft moeilijk en ik weet dat niets en niemand ooit dat plekje van Jay in zal kunnen vullen! Maar aan de andere kant zou ik toch graag weer een reu willen hebben, ik heb me altijd veilig gevoeld met Jay aan mijn zijde;  maar is het te vroeg of niet??!! :(
Als dat zo is...
Ik wist toen van mezelf dat ik na Peewee niet zo snel een andere kat kon gaan verzorgen. Bij mij heeft het 2 jaar geduurd. En nu blijkt dat Lo haar plek niet heeft ingenomen, maar haar eigen plekje heeft, net als dat Peewee dat nog steeds heeft.
En als ik jouw berichtje zo lees, krijg ik het gevoel dat je op dit moment een plekje voor een lief pupje hebt. En ik vind het gebaar van jouw vriendin heel mooi.
Jij weet heel diep in jouw hart of je het wel of niet kan en ik wens jou dan net als Pauline veel wijsheid toe...

Iig zal niemand jou veroordelen wanneer je 'nu al' een pupje in huis krijgt. Ieder verwerkt verlies op zijn of haar manier. En nee, het ene dier zal nooit de plaats innemen van het andere dier. Dat weten we hier op BP toch allemaal!  :-* :-* :-* :-*

Sterkte hoor! En mocht je beslissen om een puppekind in jouw hart te sluiten, dan ook veel plezier toegewenst!!!
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1078085
Het antwoord op deze vraag moet uit je zelf komen, misschien voel je het nu als een soort verraad op Jay, zo snel na hem alweer aan een pup beginnen, maar ik denk dat je je gevoel moet peilen als je bij het nest pups ben, wat je dan voelt en of dat je de energie al op kan brengen om aan zo`n spring in`t veld te kunnen beginnen.
Misschien merk je aan jezelf dat je er toch weer erg veel zin inhebt, dan is dat toch een goed gevoel ??
Maar het tegenovergestelde kan ook en dan laat je het overgaan.......

Sterkte met je beslissing..
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1078578
moeilijk he madelon..
Maar jij bent de enigste die het antwoord weet!!
Of id zal voelen als je bij een nest met puppen bent....
Ik zou het niet weten wat te doen, voor mezelf al niet..
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1078616
Vanaf hier geen echte wijze raad vrees ik, ga bij de pupjes kijken en ga dan op je gevoel af. Wieweet is er nog heel veel ruimte in je hart voor een pup naast je verdriet om Jay. Ik snap je twijfels ook heel goed, ik ben zelf niet actief op zoek naar een 'nieuwe' hond (klinkt wat lullig, maar weet zo even geen betere omschrijving), maar ik weet niet wat ik zou doen als er eentje op mijn pad kwam :-\. Ik vind het trouwens een ontzettend lief gebaar van je vriendin, en denk dat zij het ook heel goed begrijpt als je er toch voor kiest om het niet aan te nemen.
Sterkte ermee :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door