Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door brie
#1096670
Een vrouw die ik ken via het briard forum had ook zoiets grappigs mee gemaakt met haar eerste briard reu pup.
Zij dacht dat hij op vroege leeftijd al rare bulten in zn lies had, maakte zich al grote zorgen, want oh wee, het kon wel eens kanker zijn, een vetbult oid. Heeft ze dus die bulten "weggemasseerd"
Toch maar naar de dierenarts, want ze bleef zich zorgen maken, die haar brullend van het lachen vertelde dat ze met haar gemasseer ervoor had gezorgd dat haar pup nu 2 keurig ingedaalde balletjes had  ;D
#1096926
MDO schreef: Dus ik moet balletjes gaan masseren?  ;D ;D

Hebben jullie daar nog tips bij of is het gewoon een kwestie van duwen in de goede richting?

Bedankt voor jullie reacties ;)
ja in de goede richting masseren
dus van lies naar balzak toe :P

werkt vaak wel, zoals ik al eerder zei van mijn 7 reuen kregen 6 ze dus pas tussen 6 en 9 maanden, gewoon masseren en huppa :P
#1096930
ik heb die druppels ook gegeven aan vince, maar heeft niets geholpen, ook het masseren niet.
Wel voel ik ze in zijn lieskanaal zitten, hij is nu bijna 2 dus dalen doen ze denkelijk niet meer.
Niet te hard masseren he, zachtjes aan, anders komen ze er nooit uit!
#1096957
MDO schreef: Dus het werkt wel..... Moet je dat dan vaak doen?

Er zijn ook homeopatische middeltjes voor niet ingedaalde balletjes, wie heeft daar ervaring mee? Of is dat weggegooid geld?
die homeopatische middelen van atjo bedoel je?
die kunnen helpen, misschien in jou geval dus wel...
er waren immers al 2 ballen is er gezegd.
maar goed geduld is goede zaak, alleen tja als je te laat bent schijnen die druppels niet meer te werken...
ik weet t dus werkelijk niet... :-\
maar goed ik denk wat erfelijk bepaald is kan je niet met paar druppels tevoorschijn halen, dus nee zal niet altijd helpen...
#1097735
MDO schreef: Deze:

Pulsatilla pratensis D3 en Cimicifuga racemosa D3, beide in druppelvorm
Ik heb wel van gevallen gehoord waarbij dat hielp, maar als de ballen in de lies voelbaar zijn zou ik het bij masseren houden. Een paar keer per dag moet volstaan.
#1097746
MDO schreef: Maakt het nog uit of je de hond staand masseert of is het beter als hij gaat liggen. (op de masseertafel :D)?

Mijn DA raad masseren af, waarom weet ik eigenlijk niet.
Ik weet niet wat beter is, maar ik vind het handigst als ze liggen en in de regel doen ze dat in dit geval graag.

Nou, was leuk geweest als die het had onderbouwd, want alleen aan een afrading heb je niks. De mensen van mijn pup werden echter vierkant uitgelachen door hun Da, dat "we' werkelijk dachten dat we zo die ballen nog op hun plek zouden krijgen. ::) (ondertussen al de castratie inplannend)
Je zou bijna zeggen...moraal van het verhaal...bespreek dit soort zaken niet met je dierenarts ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door