Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door belgje
#1059372
heb Caro zopas gewassen en mooi drooggeblazen, ideaal om te controleren dus.
moet zeggen, ze is enorm veranderd in goede zin dan, bijna geen korstjes of andere roodheid en het haar is veel bijgegroeid en ze staat veel mooier
dus met het droogblazen heb ik wel 1 gigantische rode plek gevonden in de oksel vooraan
precies een brandwond zou je zeggen maar dit is zeker van het krabben met de achterpoot.
dus heb er meteen een dikke laag honingzalf opgedaan, is dat het beste denken jullie?want heb ook,
teatreaolie, callendulazalf en groeneklei pasta
ze krijgt nu elke dag zalmolie(al2weken) van henne en voor de heupjes seraquin(1week)
en is een goeie week van het medicijn tegen de demodex af
en kijk moet zeggen dat ze in 1 week al heel veel veranderd is, ze is veel fitter en ze staat mooier in haar vacht.
we komen van heel ver want vroeger zat ze steeds aan de cortisone en antibiotica en moest korrels eten van de vroegere DA.
we zijn dus echt blij dat we een goeie homeopatische DA gevonden hebben die al heel heel veel voor ons gedaan heeft en niet de ziekte onderdrukt met sterke medicijnen maar zoekt naar de oorzaak.
oké het is nog niet voorbij want Caro heeft nu nog steeds de allergie en nu gaan we deze aanpakken nu we klaar zijn met de demodexbehandeling.
;)
Laatst gewijzigd door belgje op za 04 okt 2008, 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1059380
Op zich denk ik dat honingzalf een goede keus is. Als het erg jeukt, kun je ook groene leem proberen. Dat werkt ook jeukstillend. Fijn dat het zo goed gaat met Caro!
Door pallas
#1059567
Mijn ervaring is dat het zelfs van één keer krabben al vuurroodm kan zijn bij Didot.
Meteen een goede zalf erop helpt het beste! Ik hoop dat het weer snel wegtrekt!
Door angie69
#1060039
Hallo,

Onze hond had ook altijd wat met zijn huid,dan weer jeuk dan weer korstjes of puistjes,
sinds ik zijn vacht met een beetje borageolie insmeer en hem elke dag euchinea tabletten geef heeft hij er gelukkig geen last meer van,
ik heb ook van alles geprobeerd,ook propoliscreme,maar dit helpt bij onze hond echt het beste tegen de jeuk.
Door Lizzy
#1060404
pallas schreef: Mijn ervaring is dat het zelfs van één keer krabben al vuurroodm kan zijn bij Didot.
Meteen een goede zalf erop helpt het beste! Ik hoop dat het weer snel wegtrekt!
En wat vind jij een goede zalf om erop te smeren?
Door pallas
#1060870
Lizzy schreef: En wat vind jij een goede zalf om erop te smeren?
Bij Didot heb ik honingzalf en calendulan creme geprobeerd.
Calendulan werkt bij hem wel heel goed.

OOk wel eens borage olie erop gedaan, maar dan werd het wel een plakboeltje.

Zelf heb ik liever iets wat niet al te vet is zodat het goed intrekt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door