Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#111668
Zonet bemerkte ik dat Stan z'n rechterachterpoot niet goed neerzette tijdens het lopen. Bij nadere inspectie van de poot bleek dat er een stukje huid van z'n voetzooltje is afgeschraapt. Het velletje was al wat verdroogd en daardoor niet terug te plakken. Hij heeft nu dus een ontveld stukje voetzool, waardoor hij niet zuiver loopt.
Nu heb ik 'm voor a.s. zondag ingeschreven voor een combiwedstrijd (appél, pakwerk + show) en nu ben ik bang dat hij er dan nog last van zal hebben.
Heeft iemand een suggestie om het herstel zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen? We zouden zondag toch wel erg graag meedoen!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#111680
Tja, wat voor schoenmaat zou hij hebben? ;)

Het is dus zo dat het zwarte laagje van z'n zooltje is afgeschraapt. Je ziet nu een rozig velletje zitten. Het is niet bloederig of open, maar kennelijk wel gevoelig. De ene stap zet hij z'n voet wel goed neer, de andere stap weer niet.
Aan de ene kant denk ik dat een schoentje kan voorkomen dat het erger wordt, maar aan de andere kant vraag ik me af of het niet sneller hard wordt als je het juist niet afdekt?
Door Ordell
#111682
Het beste is om er niets aan te doen, dan is het het snelste over. Een schoentje "zweet" alleen maar en dan wordt het week, net als zalf erop smeren. Wanneer hij er verder niet aankomt moet het volgens mij voor het weekend over zijn, althans, zo ver dat hij het hopelijk niet meer laat merken.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#111685
Ik zal in de gaten houden of hij er aan gaat zitten. Ik had het net schoongemaakt en toen wilde hij er aan gaan likken, maar toen ik z'n flostouw pakte vond hij dat toch interessanter. Hij ligt nu op een schapenkop te kluiven en ook dat trekt hem meer dan z'n eigen poot. :D
Door crutz
#111745
had hier pas ook bij Damien de voorzooltjes en bij Ace de achterzooltjes een stukkie afgeschaafd (hadden op vreemd terrein gek gedaan, zal wel wat gelegen hebben :-\)

heb toen de volgende dag hoefteer (voor paarden) gehaald, desbetreffende zooltje ingeteerd (1x smiddags en 1x savonds) en de volgende dag liepen ze al weer bijna goed (ze liepen er nl ERG kreupel op de dag dat t gebeurd was en de dag er na) en de dag daarna kon ik het zelfs bijna niet meer vinden op de zooltjes en liepen ze weer perfect ;D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#111759
Hee, dat klinkt goed! Ik heb helaas pas een oude bus hoefteer weggegooid omdat ik het nooit gebruikte.
Maar ik zal morgen kijken of ik het kan kopen. 100 m verderop zit een zaak waar ze wel wat paardenverzorgingsartikelen verkopen. En anders zittten er hier nog wel een paar paardenzaken. Moet ik alleen uitkijken dat ik niet met nog meer spullen thuiskom dan hoefteer!
Maar het lijkt me een goed idee en ik hoop Stan voor zondag weer volledig op de 'poot' te hebben.
Weet je toevallig ook nog iets tegen tandpijn bij mensen? Een pijnvrije geleider is ook wel fijn. ;) ;D
Door Femke
#113156
Sunday heeft er ook regelmatig last van en ik heb me al vaak afgevraagd of ik er ook pleisterspray op kon spuiten......maar ik weet er nog steeds geen antwoord op ;D ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#113165
Ik heb die hoefteer gebruikt. Is wel smerig spul en ook giftig, dus ik heb nadat ik het er op had gesmeerd hem wel even sokje aangegeven om te voorkomen dat hij het hele huis ermee ondersmeerde of er aan ging likken. Het trekt wel snel in, dus twee uur later kon het sokje er weer af. Het ziet er wel goed uit. En aangezien m'n eigen kaak ook alweer wat geslonken is denk ik dat ik morgen toch maar mee ga doen aan die wedstrijd. Alleen even kijken hoe het met Nena verder gaat.
Door crutz
#113168
Sonja schreef: Ik heb die hoefteer gebruikt. Is wel smerig spul en ook giftig, dus ik heb nadat ik het er op had gesmeerd hem wel even sokje aangegeven om te voorkomen dat hij het hele huis ermee ondersmeerde of er aan ging likken. Het trekt wel snel in, dus twee uur later kon het sokje er weer af. Het ziet er wel goed uit. En aangezien m'n eigen kaak ook alweer wat geslonken is denk ik dat ik morgen toch maar mee ga doen aan die wedstrijd. Alleen even kijken hoe het met Nena verder gaat.
gelukkig heb ik ze hier buiten zitten
helaas moeten ze sinds kort wel door t huis om uitgelaten te worden (mn poortdeur is gejat en nu zit er een vast kennel paneel voor geschroefd en kan ik er dus niet meer door)
deed het dus na t uitlaten 1x en voor t slapen,
wist niet dat t giftig was,
weet wel dat ze er toch wel afblijven, heb het nl ff aangekeken en 1 keer snuffelen vonden ze voldoende (rook kennelijk niet zo lekker ;)) terwijl toen ik er niets op deed Damien gewoon heel zn poot aflebberde ;D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#113173
Nee, ik vind het ook helemaal niet lekker ruiken, hoor! Ik weet niet of Stan er aan zou zijn gaan likken. Nu deed hij het in ieder geval niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door