Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Rosita
#1056853
Ik heb sinds kort een duitse herder teef erbij van imiddels 14 wk. Nu zit ze de laatse tijd wel erg vaak aan haar vulva te likken en heeft inmiddels met haar vlijmscherpe tandjes wat huiduitslag veroorzaakt. Nu las ik op internet dat dit waarschijnlijk juveniele vaginitis is wat vrij onschuldig is en na de 1e loopsheid vaak verdwijnt. Alleen vraag ik me af hoe ik het nu al kan behandelen. Ik wil absoluut niet gelijk antibiotica van de DA krijgen.
Door Noes
#1056904
volgens mij kun je het alleen wegkrijgen met spoelen/wassen met ontsmettingsmiddel.... maar dat heb ik me eens laten vertellen en weet het niet zeker hoor. Mijn teefje had het ook, maar idd verdween het vanzelf. Wat mij opviel naast het likken was haar aantrekkelijkheid voor reutjes.
Gebruikersavatar
Door nova
#1057382
Hebben ze hier alle 3 gehad, en is spontaan verdwenen na de eerste loopsheid.
Geen een wat AB gehad heeft hiervoor  ;)
Nova
Door ~Joke~
#1059650
Bij Penny ging het niet over na de eerste loopsheid, het is in een baarmoederontsteking ontaard. De baarmoederontsteking is twee keer met ab bestreden en na de tweede loopsheid is ze gecastreerd. Bij de operatie bleek dat dee ontsteking er ondanks de ab nog zat [ingekapselt]
Door lightning
#1059720
~Joke~ schreef: Bij Penny ging het niet over na de eerste loopsheid, het is in een baarmoederontsteking ontaard. De baarmoederontsteking is twee keer met ab bestreden en na de tweede loopsheid is ze gecastreerd. Bij de operatie bleek dat dee ontsteking er ondanks de ab nog zat [ingekapselt]
ja hier dus ook ontaarde hier ook in baarmoederontsteking
Door Staftime
#1059912
Julia heeft het ook gehad, al heel jong.
Ze wilde niet meer eten, liep continu met haar staart tussen haar poten en was heeeel onzeker.
Reuen liepen constant achter haar aan en probeerden haar te dekken.

Wij hebben besloten wel een abkuur te geven, omdat het geen doen was voor haar.
Dit heeft heel goed geholpen.
Alleen bleven de reuen nog steeds achter haar aan lopen, en zelfs nu nog, terwijl ze al een jaar geleden is geholpen, en bij haar is ook de baarmoeder verwijderd.
Door Rosita
#1060001
Bedankt voor jullie reacties. Ik had al gelezen dat het bijna altijd overgaat na de 1e loopsheid. Daar ga ik dus ook vanuit. Bij Orka, nu ik regelmatig schoonmaak, gaat het een stuk beter. Volgende week krijgt ze haar lepto enting en dan laat ik de DA er even naar kijken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door