Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1055140
Heb ik de tijd van eruit moeten s'nachts gehad met de kinderen moet ik er nu uit voor Rocky.

Tijd geleden al gemeld dat hij gras moest eten midden in de nacht ,dacht dat het aan de organen lag die hij kreeg ,maar nu doet hij het dus ook als hij het niet heeft gehad dus dat zal het wel niet zijn dan.
Verleden week diarree gehad ,gaat nu wel beter.

Daar moest ik met hem s'nachts en op de dag extra voor uit met hem.

Nu vannacht weer dus ik dacht alweer poepen ,nee weer gras eten >:(
is al de derde nacht op rij dat ik er uit moet voor hem,ik lig er bijna op te wachten totdat hij gaat piepen.

Misschien even beter om hem twee keer per dag weer te gaan geven?
Meer groente?
s'avonds laat nog iets van eten tegen de misselijkheid?
Misschien moet hij iets meer eten,hij kan het wel hebben ,is zeer slank. :)

Ik durf hem even geen zalmkop of zalmgraat of vette vlees soorten te  geven,en trouwens zo heel vet is het niet wat ze krijgen.
#1055199
Voor wat betreft de misselijkheid heb ik ervaring met Beau: ik moest er ook steeds vaker 's nachts uit omdat hij misselijk was en gras wilde eten  :-\

Ik kreeg toen hier de tip om hem 's avonds wat (liefst rauwe, maar ik geef gepasteuriseerde en dat helpt ook) geitenmelk met een dessertlepel rauwe honing erdoorheen te geven, dat werkt echt heel goed voor Beau. Ik heb sindsdien weer iedere nacht heerlijk door kunnen slapen  :)
Door sam123
#1062548
hoi allemaal,
ziggy heeft dat ook dan eet hij weer niet
hij heeft teveel maagzuur.
sinds ik van de da finidiar gekregen heb gaat het goed.
zodra hij weer niet eet of borrelt met zijn darmen krijgt hij het
3 maal daags 2 tabletten.

dat van ziggy zal hij zijn hele leven houden.
#1062580
sam123 schreef: hoi allemaal,
ziggy heeft dat ook dan eet hij weer niet
hij heeft teveel maagzuur.
sinds ik van de da finidiar gekregen heb gaat het goed.
zodra hij weer niet eet of borrelt met zijn darmen krijgt hij het
3 maal daags 2 tabletten.

dat van ziggy zal hij zijn hele leven houden.
Finidiar is toch op diarree te stoppen, het lijkt me nogal overdreven om als zijn maag een beetje van slag is gelijk 3 maal daags 2 tabletten te geven. Ik heb ook een hond met een gevoelige maag en ik heb dit nog nooit gedaan, het lijkt me juist onnodig belastend voor de maag van je hond..... :-\
#1063099
sam123 schreef: hoi laura,
ik denk dat jouw honden het beter hebben gehad dan ziggy.
zij zijn niet verwaarloosd en mishandeld.

neem ik aan.
dus is het in dit geval iets anders.
sylvia
Ik snap eerlijk gezegd niet wat dat te maken heeft met het geven van Finidiar ????

Mijn hond heeft 2 jaar lang chronische diarree gehad, ze poepte dagelijks mijn huis onder en was broodmager en dus behoorlijk ziek, maar toch heb ik nooit zulke drastische maatregelen genomen. Het lijkt mij een onnodig belasting voor de maag van een hond om deze 3 maal daags 2 tabletten finidiar te geven als de maag rommelt, ik zou proberen uit te zoeken waarom de maag van je hond rommelt ipv er gelijk een paar pillen in te stoppen.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op wo 08 okt 2008, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door