Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1058561
trimsalon schreef:
Hoe lang staat Suzi al op vers? Vienna heeft namelijk altijd vieze stinkende oren gehad en was geregeld bij de DA te vinden. Vanaf het moment dat ik ze heb overgezet, zijn de vieze oren verleden tijd :)
Suzi staat al haar hele leven (haha, ze is net 1 jaar) op vers. Door de fokker zijn we met barf in aanraking gekomen.
We hebben vandaag van de DA ook (weer) Surolan gekregen. Dat verbeterde de vorige keer wel wat, maar niet voldoende naar mijn zin.
*wendy* schreef: Nu sinds 5 dagen met Puur Oor bezig en in 2 dagen tijd zag ik al wat verbetering.
Nu 5 dagen later begin ik hele schone stukken te zien in haar oor  :D
Puur Oor? Wat is dat en waar kan ik dat halen?

Lizzy, als de info in de bibliotheek inmidels achterhaald is kun je die dan aan (laten) passen? Ik denk dat heel veel mensen daar info zoeken en er van uit gaan dat die info klopt.

Allemaal bedankt voor jullie reacties.
#1058784
Ik vind het toch de moeite waard om met groene leem aan de slag te gaan. Maar zoals ik al eerder schreef heb ik geen idee hoe of wat.
Dus hier nog een aantal vragen:
Kan iemand me vertellen waar ik groene leem kan kopen, is er een merk(naam?) en vervolgens hoe gebruik je het? Door het voer of beslist niet tijdens de maaltijd? Hoeveel mag een hond van 10,3 kg van 1 jaar oud hebben? Zijn er mogelijke bijwerkingen? Moet ik nog ergens anders rekening mee houden?
Tja, veel vragen, maar ik omdat het nieuw voor me is weet ik graag hoe het allemaal werkt en wat ik moet doen.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie!
Door Lizzy
#1059010
Ellen Els en Nina schreef: Ik vind het toch de moeite waard om met groene leem aan de slag te gaan. Maar zoals ik al eerder schreef heb ik geen idee hoe of wat.
Dus hier nog een aantal vragen:
Kan iemand me vertellen waar ik groene leem kan kopen, is er een merk(naam?) en vervolgens hoe gebruik je het? Door het voer of beslist niet tijdens de maaltijd? Hoeveel mag een hond van 10,3 kg van 1 jaar oud hebben? Zijn er mogelijke bijwerkingen? Moet ik nog ergens anders rekening mee houden?
Tja, veel vragen, maar ik omdat het nieuw voor me is weet ik graag hoe het allemaal werkt en wat ik moet doen.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie!
Ik heb het artikel in de bieb aangepast trouwens (over de chip).

Groene leem: ik koop Vertagil groene leem bij de reformwinkel of de Tuinen. Ik gooi het al sinds jaar en dag door het eten, 1 dessertlepel per dag voor honden van 24 a 32 kilo. Ik zou dus 1 theelepel (met kop erop) gebruiken voor jouw hond. Ontgiftingsverschijnselen zijn wel mogelijk. Dat merk je aan wat slomigheid of uitvloeiingen uit ogen of slijm bij de ontlasting, etc. Aangezien ik de ervaring heb dat groene leem stoppend werkt, zou ik niet teveel vleesbot voeren.

Meer kan ik niet bedenken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door