Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#1050672
Dat wisselt een beetje per hond. Ik heb geleerd, en dat lijkt ook te kloppen, dat honden die graag in de zon liggen sneller reageren. Dan kunnen ze binnen een of twee dagen al reageren. Anders kan het wel en dag of 5-7 duren.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1050836
als hij na 't weekend nog niet normaal eet  ga ik naar de DA.
Hij verdomt het gewoon, kijk er niet na.
Nou heeft ie gisteren na licht aandringen( :-[) wel gegeten.
Vanmorgen anderhalf uur met de jongens naar 't park geweest, vanmiddag 2 uur gedolt en gezwommen, dan zou je toch wel denken dat ie honger/trek heeft?
Nou niet dus.
Hij weegt nu nog maar 19 kilo en ik vindt dat veels te weinig voor een reu van dik anderhalf jaar.
Andere laten voelen aan hem en die schrokken ook van zijn uitstekende botten.
Binnen treurt ie en buiten is er niets aan de hand, is ie te porren voor een spelletje met mij of met andere honden.
Loop ik te hard van stapel en moet ik de bach. eerst zijn werk laten doen?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1051065
gisteravond had ik nog vlees gehaald, lekker lams en kalfsvlees, vince stond achter me te kwijlen en heb hem nog een lekkere hap gegeven.
Ben met hem naar buiten gegaan, ik heb het bakje neergezet en eerst werd er gesorteerd, 3x om zijn bak heengelopen, nog eens likken, weer een paar rondjes en toen begon ie te eten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heeft niet zo gek veel op maar er zit toch weer wat in!!!!
Vandaag ga ik mee met de wandeling en haal maar wat 'makkelijk' vlees uit, lamsvlees met kipdrumsticks.
ben al blij dat er iig weer wat inzit!!
Door Suzanne
#1051152
He lieverd...

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar probeer er de nadruk ook niet op te leggen; ook DAT voelen ze haarscherp aan natuurlijk.
Misschien een keer wat minder aanbieden dan je gewend bent, en iets waar hij echt van houdt... als hij het opeet, prima, anders weer wegnemen en later proberen. Maar even die methode aanhouden?
Waarom minder? Nou, als hij dat opeet, dan voelt dat voor jou anders dan als je 2 x zoveel aanbiedt en hij maar de helft eet. Psychologisch jezelf voor de gek houden ;-) maar goed, als het maar even werkt.

Let wel: ik heb er geen verstand van, maar misschien kan het ff helpen.

Suzanne
Door pallas
#1051303
Suzanne schreef: He lieverd...

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar probeer er de nadruk ook niet op te leggen; ook DAT voelen ze haarscherp aan natuurlijk.
Misschien een keer wat minder aanbieden dan je gewend bent, en iets waar hij echt van houdt... als hij het opeet, prima, anders weer wegnemen en later proberen. Maar even die methode aanhouden?
Waarom minder? Nou, als hij dat opeet, dan voelt dat voor jou anders dan als je 2 x zoveel aanbiedt en hij maar de helft eet. Psychologisch jezelf voor de gek houden ;-) maar goed, als het maar even werkt.

Let wel: ik heb er geen verstand van, maar misschien kan het ff helpen.

Suzanne
Vind ik ook een hele goeie tip van Suzanne.

Gelukkig dat hij nu al weer wat eet.

Sterkte ermee :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1051434
Suzanne schreef: He lieverd...

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar probeer er de nadruk ook niet op te leggen; ook DAT voelen ze haarscherp aan natuurlijk.
Misschien een keer wat minder aanbieden dan je gewend bent, en iets waar hij echt van houdt... als hij het opeet, prima, anders weer wegnemen en later proberen. Maar even die methode aanhouden?
Waarom minder? Nou, als hij dat opeet, dan voelt dat voor jou anders dan als je 2 x zoveel aanbiedt en hij maar de helft eet. Psychologisch jezelf voor de gek houden ;-) maar goed, als het maar even werkt.

Let wel: ik heb er geen verstand van, maar misschien kan het ff helpen.

Suzanne
je heb ook wel gelijk hoor, maar je weet niet waar je goed aan doet, althans ik dan in dit geval.
Het is echt een mager manneke aan 't worden, hij is nu 4 kilo kwijt.
Maar ga id jouw raad ook opvolgen hoor!
Door Nynke
#1051520
de Meiden schreef: En Ellen, heeft Vince na de "emotionele" ;) wandeling van vandaag weer niet geeten ?
::) 8)                Rover ruikt heel lekker, vraag maar aan Jeppe  :D 

Het lijkt mij ook een goeie tip van Suzanne  ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1051723
de Meiden schreef: En Ellen, heeft Vince na de "emotionele" ;) wandeling van vandaag weer niet geeten ?
hij heeft 1 kipdrumstick op en wat lamsvlees, wel wat dus!!!
Morgen krijgt ie jouw lekkers!!
Door Laura2004
#1051857
Angelique schreef: Is hij jou niet aan het heropvoeden ???
Daar dacht ik ook aan....
Ben je heel consequent tijdens het voeren Ellen? En negeer je hem volledig? Of is het voeren heel beladen geworden?

Ik zou idd net als suzanne zegt een paar dagen heel weinig geven, zodat hij een beetje begint te balen van het feit dat het zo weinig is en vooral totaal geen aandacht besteden aan het hele eetgebeuren, tenzij jij dat al niet doet, dan heb ik eerlijk gezegd geen tips....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door