Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door millyckk
#1049777
.
Laatst gewijzigd door millyckk op do 22 jan 2015, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1049779
mijn hond had ook een hardnekkige voorhuidsontsteking,
heb hem toen silicea gegeven een paar weken lang iedere dag 1 pilletje en walla!!!
Hij heeft het niet meer gehad!!!
En ik werd er echt hopeloos van, de klodders vlogen in 't rond!
Door millyckk
#1049783
[quote="vanaalst"]
mijn hond had ook een hardnekkige voorhuidsontsteking,
heb hem toen silicea gegeven een paar weken lang iedere dag 1 pilletje en walla!!!
Hij heeft het niet meer gehad!!!
En ik werd er echt hopeloos van, de klodders vlogen in 't rond!
[/quote]

Dank je wel!  Dat heb ik nog in huis, ga morgen direct beginnen voor het echt chronisch wordt!
Door akishino
#1049802
Bij de reu van mijn buren, deden ze het spoelen door de voorhuid terug te trekken en dan spoelen.
Lijkt me makkelijker dan zijn zaakje in een emmer proberen te hangen  ;D
Door ~Joke~
#1050027
Spoelen met een spuitje. Bij Spike was het chronisch, hij had altijd vies stinkend etterige buikhaar. Niets hielp. Toen hij 1 jaar werd is hij daarom gecastreerd  :'( :'(, nooit weer last gehad.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1050031
vince had ook al van jongs af aan een vieze snikkel, van alles geprobeert, na de silicea echt geen last meer!!!!
Alleen als er erg veel loopse teefjes zijn, dan lekt ie weer wat maar dan geef ik hem prodiergeslachtsdrift in combinatie met hopcapsules en dan is het zo weer over!
Door millyckk
#1050084
Bedankt voor alle tips, ga het stap voor stap  proberen!  Zijn voorhuid  laat ik nog maar even voor wat die is ;D, maar mochten de andere behandelingen niet helpen dan weet ik tenminste hoe het moet!
Door evenstar
#1050094
Wat ook helpt is de lange puppy haartjes weg te knippen bij zijn voorhuid althans dat werkt hier bij de puppyreuen wel.
Puppy reuen plassen nog zittend en dan hangen de langen haartjes altijd op de grond.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1050527
Hoe ik adviseer om de voorhuid te spoelen:
Voorhuid naar voren trekken, voorzichtig spuitje een klein stukje naar binnen steken, zodat je de penis niet raakt. Spoelsel naar binnen spuiten en tegelijkertijd de voorhuid dichtknijpen zodat het er niet meteen uitloopt. Met een hand dichthouden en met andere hand eventjes masseren (kan ook met een hand als je handig bent) en dan spoelsel weg laten lopen.
Door Lil
#1050608
Ik heb het inderdaad zo geleerd als Hitam het beschrijft en het is vrij eenvoudig te doen. Ik deed het gewoon in mijn eentje. Met een hand het goedje erin en met de andere hand ervoor zorgen dat de hond niet opstaat. Mij is toen ook gezegd dat ik de haren goed kort zou knippen, zodat daar in ieder geval geen rotzooi in blijft zitten.
Door millyckk
#1050954
[quote="Hitam"]
Hoe ik adviseer om de voorhuid te spoelen:
Voorhuid naar voren trekken, voorzichtig spuitje een klein stukje naar binnen steken, zodat je de penis niet raakt. Spoelsel naar binnen spuiten en tegelijkertijd de voorhuid dichtknijpen zodat het er niet meteen uitloopt. Met een hand dichthouden en met andere hand eventjes masseren (kan ook met een hand als je handig bent) en dan spoelsel weg laten lopen.
[/quote]

Fijn dat je het even toelicht! Dacht dat ik die voorhuid juist terug moest trekken.... :)
Heb wel het idee dat het al minder wordt, maar dat kan ook wish-full thinking zijn ;D
Door millyckk
#1050967
[quote="Lil"]
Ik heb het inderdaad zo geleerd als Hitam het beschrijft en het is vrij eenvoudig te doen. Ik deed het gewoon in mijn eentje. Met een hand het goedje erin en met de andere hand ervoor zorgen dat de hond niet opstaat. Mij is toen ook gezegd dat ik de haren goed kort zou knippen, zodat daar in ieder geval geen rotzooi in blijft zitten.

[/quote]
Nu alleen nog  heel veel handen die mijn pup rustig houden, hi-hi! Is een Zwitserse herder en die gillen alles bij elkaar als iets ze niet bevalt ;D  Als ik het spoelsel op lichaamstemperatuur zou brengen valt het misschien ook wel mee: straks wordt het nog zijn hobby :)
Eerst maar eens met pilletjes aan de gang, maar als dat niet helpt beginnen we aan het "echte werk" !!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door