Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1047403
Mijn hond heeft weer eens jeuk. Behoorlijke jeuk. Dacht ik dat het door de groene leem kuur (gedurende 1 week) van twee weken geleden kwam, (zijn poten worden weer hevig gelikt ed.) Ben ik bang dat verandering van eten (hij heeft in mijn vakantie brokjes gehad, omdat ik helaas geen vers kon meenemen) is gekomen. Hij is nu weer streng aan de Carnibest en sinds vandaag weer met groene leem aan de gang. Nu heeft hij vorige week van de DA een anti biotica spuit en kuur gehad, van 5 dagen, omdat hij ergens in gestaan heeft. Tenminste dat was de conclusie van de DA. Ik ben daar niet bijgeweest, maar vermoed dat het bij de uitlaatservice is gebeurd. Waarschijnlijk door het riet rennen ed. De Da heeft hem vervolgens een AB spuit gegeven, en een kuur voor 5 dagen. Het leek beter te gaan, maar de afgelopen paar dagen loopt hij weer mank, en heeft hij aan meerdere pootjes pijn en jeuk.
Ik heb hem vanochtend uitgebreid bekeken, (in de judo houdgreep, dikke knokpartij) maar kan alleen maar rode opgezette huid tussen zijn tenen zien, van de betreffende kreupele poot (veroorzaakt door chronisch likken). Ik heb dus zwaar het vermoeden dat de anti-biotica nu de klachten alleen maar verergerd heeft. Ik wil hem daarom ontgiften maar mag ik pro-biotica naast de groene leem gebruiken, of moet ik eerst een probiotica kuur doen en daarna pas groene leem?

Ook heb ik nu een kale plek achterop zijn kont ontdekt vlak bij de staart, welke hij dus heeft veroorzaakt door het bijten tegen de jeuk. Ik kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik dit niet eerder gezien heb, hij moet dus wel ontzettende jeuk hebben. Vervelende van mijn hond is alleen dat hij zich niet wil laten behandelen, laat staan bekijken. Vandaar dus de houdgreep en knokpartij. Omdat ik nu echt niet naar de DA terug wil, want die stopt er dan alweer een hormoon spuit in, wil ik het geheel zelf aanpakken. (Mijn hond heeft begin juni in een onbewaakt moment een blauwalgvergiftiging opgelopen, met enorme jeuk, toen is ook al een hormoon spuit gezet)

Ik wil tevens Silverlinde jeuk stop gaan halen, want ik heb erg goede ervaringen met hun wondspray.

Wie kan mij advies geven over de leem en de probiotica?
Laatst gewijzigd door MariekeLost2 op ma 15 sep 2008, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#1047543
Dan zal ik dat samen blijven gebruiken. Ik maak me trouwens nu zorgen om hem, hij hinkt behoorlijk, en ik begin nu te denken (naast de jeuk, ook aan de rest van de poten) aan een grasaar. Maar hoe herken je dit? Het is rood, schraal en hij blijft maar likken. Hij heeft geen koorts, eet en drinkt goed. Het zit niet in zijn gewricht, want ik kan de poot gewoon buigen. Maar hij kan er dus niet goed op staan. Zelfs het schoentje wil hij niet meer aan, omdat het klitteband dan dicht moet, en het dan iets samengetrokken wordt. Ik heb net samen met de buurman (mijn vaste oppas) opnieuw zitten kijken, maar behalve hele natte haren tussen de tenen, en iets opgezet zijn, kunnen we niets bijzonders zien. Hoe nu verder? Ik wil niet weer voor niets naar de DA, want de rekeningen hebben zich de afgelopen maanden behoorlijk opgestapeld, met alle gevolgen van dien.  :-\
#1047861
tja een grasaar is erg moeilijk op te sporen. Soms kan je nog een heel klein ingangswondje zien (als de aar er nog maar kort in zit) maar als de huid al dik en rood is dan is dat meestal niet meer zo.
De enige manier om erachter te komen als er sterke vermoedens van een grasaar zijn is de poot open laten maken  :-\ :-\
#1048011
Jeetje wat een ellende zeg! :( Ik heb zo 1, 2, 3 ook geen oplossing voor je... dit zijn zulke vervelende dingen. Je weet dan gewoon niet waar je het moet zoeken, letterlijk. Is het idd een grasaar? Is het een allergische reactie op de AB? Komt het door zijn eten vorige week...  :-\

Heb je zelf een gevoel in welke richting je het moet zoeken? Vaak weet je als eigenaar wel wat je uit kunt sluiten. Als je denkt dat het een voedingskwestie is dan heeft een gang naar de DA niet veel zin, maar moet je met een eliminatiedieet aan de gang. En z'n pootjes zo verzorgen dat hij er zo min mogelijk last van heeft. Want alles wat je er dan in zou gaan spuiten is dan alleen maar extra ballast voor het lichaam. Kun je anders geen papje van groene leem op z'n poot smeren?

Als je denkt dat er wel wat in zijn poot zit zul je wel naar de DA moeten, om het te laten verwijderen, al is dat bij grasaren vaak ontzettend lastig. Ik zou dan wel in ieder geval een AB kuur (spuit en pil) weigeren omdat hij die de laatset tijd al zo vaak heeft gehad en het eerst aanzien, als het gaat ontsteken kan je altijd nog aan de AB.
Sterkte ermee!
#1048096
Helaas, helaas. Toch weer een AB kuur dit maal met prednison. Zijn poten zijn te ontstoken. Ja poten (!) Het is puur allergie. Dat zegt de DA ook. Ik was de afgelopen dagen al met papjes groene leem bezig geweest maar dat hielp dus niets. Nu achteraf gezien, kan het gelukkig geen grasaar geweest zijn. Simpelweg omdat ik vergeten was dat hij vorige week woensdag (donderdag begon het kreupelen) en de gehele week ervoor iedere keer schoentjes heeft aangehad. Ik was in de veronderstelling dat ik ze woensdag niet aanhad gedaan, maar herinnerde mij vanochtend heel vroeg (5 uur, briljant moment) dat hij zelfs zijn pootjes had ingetaped om de schoen heen, zodat er niets in kon komen.

Nu achteraf redenerend en gezien het feit dat zijn ellebogen, oren, bek, en pootjes zijn aangedaan met jeuk en rode plekjes, zijn deze klachten dus door het verkeerde eten ontstaan. Ik heb zelfs vannacht al mijn oude postjes van 2006 zitten teruglezen, en kwam erachter dat de klachten toen precies hetzelfde waren. Ik kan me dat soort dingen dus echt niet herinneren.

Ik was dus net even weer 80 euri lichter, na de rekening van twee weken geleden komt dat samen voor 1 pootje alweer op 130 euro. Je wordt er niet vrolijk van. Maar ik heb alles voor hem over, dus eten we deze week maar droog brood ;)

Hij krijgt nu vanaf morgen het volgende: een AB kuur, prednison. Daarnaast probiotica, geen groene leem meer, anders werken de AB niet meer. En ik heb als pijnstiller Salisprin vanmiddag bij de Tuinen opgehaald. Volgens oude postjes op dit forum zou deze combinatie mogen. Mijn DA had ook liever niet dat ik Rimadyl ging geven, omdat dat veel te veel werd. Ook heb ik via Dursy Dog voor morgen een flacon jeuk-stop van Silverlinde besteld. Dat bestaat uit een aantal etherische olieen, welke enorm zou helpen bij honden met hele erge jeuk. Zit ik nu nog wel met de vraag wat nu beter is, groene leem tussen de pootjes smeren, of weken in de Biotex? Of moet ik groene leem nu ook uitwendig vermijden?

Sorry voor al die vragen, maar ik zag het zonet dan ook even niet meer zitten.
Laatst gewijzigd door MariekeLost2 op ma 15 sep 2008, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#1048550
Wat vervelend allemaal. Hopen dat het nu snel beter word.

Ik heb veel ervaring met ontstoken poten. Mijn teef heeft het heel erg gehad, aan alle vier haar poten, ze kon daardoor niet meer lopen van de pijn. Tussen de kussentjes was het dik, rood met pus en de kussentjes zelf waren helemaal kaal tot bloedens toe. Ze kon er niet van afblijven.
Nu ik ben gaan barfen heeft ze het niet meer gehad, wel krijgt ze soms nog jeuk als het gras net gemaaid is.
#1048941
Vandaag gaat het een stuk beter gelukkig. De zwelling aan zijn rechtervoorpoot is beduidend afgenomen, maar begint hij nu te slikken en te jammeren over zijn linkervoorpoot. Snijden was dus hartstikke zinloos geweest, het is gewoon dus de allergie die er nu uitmoet. Ik heb sinds vandaag Silverlinde jeuk stop, en heb die over zijn onderbuik en de kale plek gesprayed. Ik ga maar niet met hem in de biotex zitten, want vanmiddag toen ik thuis kwam, was het voor het eerst in drie weken helemaal droog onder de pootjes! Nu is het wel weer mis, omdat we net een heel klein rondje hebben gedaan. Ik laat hem nu lekker met rust, geef hem zometeen een probiotica tablet en dan gaan we lekker slapen. Bedankt voor jullie meedenken en reakties! Ik houd jullie op de hoogte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door