Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mieppie
#1039645
dank je wel kira , er zat gele plak op maar sinds gister is het aan de randjes al mooi roze (was eerst donker rood) en voor de rst van de wond zit sinds gister ook geen gele plak meer op en is van diep rood naar gewoon rood gegaan.
fusidin gekregen van vriendin die het van haar da had
#1039646
Hotspots kunnen geïnfecteerd raken met allerlei gezellige bacteriën die je toch echt wel moet bestrijden. Liefst gericht met een ab-kuur specifiek voor die bacterie. Vooral staphylococcen kunnen heel erg hardnekkig zijn en veel schade aanrichten aan de huid en onderliggende weefsels.
Door mieppie
#1039691
ja dat weet ik kruimel maar hij is absoluut niet ziek hij heeft energie voor 3 speelt en dolt dat het een lieve lust is eet gewoon drinkt gewoon heeft geen koorts geen diaree kortom hij is niet ziek ervan hij is ewoon net zo gek als altijd
#1039696
mieppie schreef: ja dat weet ik kruimel maar hij is absoluut niet ziek hij heeft energie voor 3 speelt en dolt dat het een lieve lust is eet gewoon drinkt gewoon heeft geen koorts geen diaree kortom hij is niet ziek ervan hij is ewoon net zo gek als altijd
Maar dan alleen wel met een wond van inmiddels 20 cm op z´n rug  :-\
#1039736
mieppie schreef: ja dat weet ik kruimel maar hij is absoluut niet ziek hij heeft energie voor 3 speelt en dolt dat het een lieve lust is eet gewoon drinkt gewoon heeft geen koorts geen diaree kortom hij is niet ziek ervan hij is ewoon net zo gek als altijd
Ik heb een hond gehad die heel allergisch was voor vlooien. Een beet en ze vrat zich helemaal kapot. En daar kwamen dan van die fijne staphylococcen in die de huid en de onderliggende weefsels opvraten. Met als resultaat gaten van, nou, geen 20 cm want voor die tijd stond ik echt wel bij de da op de stoep, maar wel groot en diep. En stinkend! Ze werd gewoon levend opgevroten door die bacteriën. Daar hielp alleen een hele forse ab-kuur tegen uiteindelijk, die rotzakken zijn nog eens resistent tegen van alles ook.
Daarbij was mijn Jorka ook niet ziek, ze had geen koorts, ze liep en rende enz enz. Maar haar vel verdween intussen als sneeuw voor de zon.
Door mieppie
#1040244
was idd vorm van hotspot ik kon zalf krijgen maar aangezien hij duidelijk zag dat de zalf die ik gebruikte hielp mag ik daarmee gerust door gaan de plek is rustig aan het worden er was gister avond al weer meer mooi roze gekleurd dan de dag ervoor hij doet ook niet veel poging meer tot krabben, maar ik hou het goed in de gaten als ik het niet vertrouw ben ik zo weer bij de da
bedankt voor jullie advies
Door mieppie
#1040297
ja was ook erg blij heb ook gevraagd hoelang het nu gaat duren voor de hele plek weer oke is maar da zei moeilijk te zeggen is van hond tot hond verschillend en ja oke dat snap ik wel , heeft een van jullie ervaring met hotspot en hoelang duurde het ongeveer voor hij of zijervan af was en nog een vraagje hoelang duurt het eer er weer waat haren komen want het is nu dus wel een grote kale plek
bedankt allemaal voor jullie advies en hulp
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door