Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door maddoc
#1032110
ik zou iig laten bekijken hoe het met haar nieren is, ureum en kreat bepalen,
Ze drinkt niet veel?
en sowieso gaan dwangvoeren als je er gewoon niets in krijgt.
Wil ze ook geen bouillon van en met kip/vis?
Heb je de recovery van de RC ook geprobeerd? die vinden ze vaak ook erg lekker.
Vanillevla?

Sterkte.
Door Erna
#1032226
Het blijft lastig. Vanmorgen kwam ze wel snel de mand uit toen de andere honden aan het eten waren maar ze wilde zelf niets. Geen spaghettisaus, geen pannenkoek, geen kattevoer, geen appelmoes..ppfftt

Ze drinkt goed, net als normaal en plast ook goed. Verder is ze net zo 'tierig' als ander wat inhoudt dat ze alleen haar mand uitkomt om te drinken en te plassen. Dwangvoederen gaat bij Raps echt niet werken, streng toespreken ook niet want dan schiet ze in de stress.  Waarschijnlijk wordt het vanmiddag weer een bezoekje dierenarts.
Door Erna
#1032246
Hitam schreef: Ik denk dat ze pijn heeft. Misschien is het tandvlees behoorlijk beschadigd, of zit er een ontsteking?

Er zat idd een ontsteking maar vrijdag is die kies eruit gehaald en na inspectie van dinsdag zou dat het probleem niet moeten zijn. Ik heb zelf ook het vermoeden dat ze pijn heeft omdat de wil om te eten wel redelijk aanwezig is. Ze begint zeg maar wel en stopt dan na twee happen. Ze staat nu nog op de Ab maar zou het zinvol zijn om er pijnstillers bij te halen? En eventueel eetlustopwekkers?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1032248
Ja, maar eerst de nieren checken, denk ik. Het kan ook zijn dat die slecht zijn geworden door de narcose en als je dan pijnstillers geeft dan maak je het alleen maar erger.
Door robbiemarie
#1032347
Jeetje das vervelend!!

Hoop dat de da meer kan uitsluiten.
Kan het zijn dat ze qua gevoel na het grote verlies van tess zich niet lekker voelt?? Als jij zegt dat ze snel in de stress schiet bij commanderen dan zou het kunnen dat ook dit op haar gevoel/eetlust kan werken.

15 is inderdaad geen leeftijd voor dit soort grappen!!!
Door conleeuw
#1032428
jeetje, dat valt even vies tegen, als ze zo oud zijn wil je gewoon dat ze regelmatig eten. Ik heb wel eens (mits ze het lekker vinden) lever gebakken en toen met staafmixer gepureerd samen met water, in een spuit opgezogen en in de bek gespoten, dat heb ik twee of drie dagen gedaan tot er weer enigsinds eetlust kwam. Maar lijk mij dat er een medische oorzaak moet zijn voor deze staak tot eten :-\ sterkte ermee :-*
Door Erna
#1032529
Vandaag zitten we op:
- Een half blikje Hills AD onder dwang
- drie likjes vanille vla
- een halve knakworst
- een kwart van een kwart kadetje met boter en mayonaise
- een half blikje sheba onder dwang

plus
- een tablet AB
- 2 pijnstillers na overleg met de DA
Door Erna
#1032531
robbiemarie schreef: Jeetje das vervelend!!

Hoop dat de da meer kan uitsluiten.
Kan het zijn dat ze qua gevoel na het grote verlies van tess zich niet lekker voelt?? Als jij zegt dat ze snel in de stress schiet bij commanderen dan zou het kunnen dat ook dit op haar gevoel/eetlust kan werken.

15 is inderdaad geen leeftijd voor dit soort grappen!!!
Naa Tess en zij waren water en vuur dus ik kan me niet voorstellen dat ze haar mist. Daarbij komt dat Raps hartstikke autistisch is.
Door Cathelijn
#1032540
Hoop dat ze toch weer wat gaat eten Erna! Ik wil haar wel even zien eind volgende week  ;)
Hoe is ze in het verleden geweest met gappen en 'gevallen' eten? Kun je haar zo bedotten?
Door Truus
#1032541
Erna schreef: Vandaag zitten we op:
- Een half blikje Hills AD onder dwang
- drie likjes vanille vla
- een halve knakworst
- een kwart van een kwart kadetje met boter en mayonaise
- een half blikje sheba onder dwang

plus
- een tablet AB
- 2 pijnstillers na overleg met de DA
Nah dat is niet veel maar in ieder geval wat. Heeft ze geen pijn in de keel van de narcoseslang? Ik zeg ook maar wat hoor Erna :-\.
Sterkte wijffie :-*
Door Erna
#1032548
Cathelijn schreef: Hoop dat ze toch weer wat gaat eten Erna! Ik wil haar wel even zien eind volgende week  ;)
Hoe is ze in het verleden geweest met gappen en 'gevallen' eten? Kun je haar zo bedotten?
Nee dat lukt niet bij Rapsje.......het is een eigenwijs stuk vreten natuurlijk en ook altijd zo geweest. Ze doet niets waar zij geen zin in heeft. Het is nu even afwachten hoe de pijnstillers aanslaan.

@Truus...ik weet het echt niet. Er is niets te zien waarom ze niet zou eten. Ze weigert gewoon. Misschien is ze wel op......
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door