Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Esje
#1031238
Mijn puppy van 9 weken heeft sinds een drietal dagen wat diarree met bloed er bij. Hij is niet ziek, is vrolijk en eet nog steeds heel erg goed. Zijn zusje mankeert niets. De dierenarts heeft een wormkuur en Kaopectate voorgeschreven, maar ik zie nog geen verschil . Iemand nog tips ?
Door Lizzy
#1031398
Is ze pas gevaccineerd?

Ik zou in ieder geval probiotica en Okugest geven. Als er ook maar iets verandering in de situatie optreedt, dan denk ik dat je maar 1 ding kunt doen: terug naar de DA. Pups zijn altijd gevoelig voor diarree (qua uitdrogen enzo).

Zorg dus ook dat pupsel voldoende blijft drinken!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1031416
Esje schreef: Mijn puppy van 9 weken heeft sinds een drietal dagen wat diarree met bloed er bij. Hij is niet ziek, is vrolijk en eet nog steeds heel erg goed. Zijn zusje mankeert niets. De dierenarts heeft een wormkuur en Kaopectate voorgeschreven, maar ik zie nog geen verschil . Iemand nog tips ?
Als je als pup geen diarree hebt dan krijg je het wel van een wormkuur, dus op zich vind ik het niet vreemd dat je nog geen verbetering ziet. Normaliter geeft de Kaopectate binnen 5 dagen een goed resultaat, dus dat zou ik als de pup zo blijft als die is even afwachten. Wel zou ik zorgen voor voldoende vocht zodat de pup niet kan uitdrogen en zou ik ook probiotica erbij geven. Wat eet pup?
Door Esje
#1031485
Angelique schreef: Als je als pup geen diarree hebt dan krijg je het wel van een wormkuur, dus op zich vind ik het niet vreemd dat je nog geen verbetering ziet. Normaliter geeft de Kaopectate binnen 5 dagen een goed resultaat, dus dat zou ik als de pup zo blijft als die is even afwachten. Wel zou ik zorgen voor voldoende vocht zodat de pup niet kan uitdrogen en zou ik ook probiotica erbij geven. Wat eet pup?
Hij eet AHV en Smuldier, maar nu ben ik kip en rijst aan het koken. Probiotica in de vorm van Yakult ?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1031546
Esje schreef: Hij eet AHV en Smuldier, maar nu ben ik kip en rijst aan het koken. Probiotica in de vorm van Yakult ?
Ik zou geen gekookt spul geven nu, de darmen zijn al van slag, en met vreemd eten breng je ze nog verder van slag.  Probiotica zoals in de vorm van capsules of poeder, geen gesuikerde yoghurtdrankjes.
Door Mevroi Kruim
#1031547
Zou ik zeker niet doen, die kip en rijst, en al helemaal niet gekookt, de kip dan. Daar maak je het zijn darmen alleen maar moeilijker mee.

@ Angelique: great minds think alike  ;D ;D
Door Janne
#1031679
Angelique schreef: Probiotica zoals in de vorm van capsules of poeder,
even een vraagje tussendoor waar halen jullie dit soort probiotica dan? en van welk merk?
Door Femke
#1032053
Janne schreef: even een vraagje tussendoor waar halen jullie dit soort probiotica dan? en van welk merk?

je kan het van Akropharma of Solgar bij een reformzaak krijgen of bij de dierenarts bestellen. Dan heet het geloof ik Protexin, maar dat roep ik ff uit mijn hoofd.
Okugest zou ik ook geven in deze situatie. Is je pup al wat opgeknapt?
Door Esje
#1032144
Femke schreef:
je kan het van Akropharma of Solgar bij een reformzaak krijgen of bij de dierenarts bestellen. Dan heet het geloof ik Protexin, maar dat roep ik ff uit mijn hoofd.
Okugest zou ik ook geven in deze situatie. Is je pup al wat opgeknapt?
Ja het pupje is behoorlijk opgeknapt gelukkig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door