Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door coby.p
#1032952
fijn om te horen
is ook niet niks, zo,n operatie
en ze had al het nodige meegemaakt, begreep ik
dat beter lopen, en eten, komt ook vanzelf wel weer
denk je dat ze nog erg veel pijn heeft?
voorzichtig knuf voor theemuts
zijn alle newfs heeeeeeeel erg gek op ;D weet ik heel toevallig

coby
#1033215
Net terug uit het dierenziekenhuis. Vanavond nog een klein stukje gelopen en alles leek goed. We kwamen thuis en ze ging liggen en wilde likken. Ik verbood het, toch wilde ze weer, dus ik denk, ik kijk even. Stuk er iets uit haar buik. Kliniek gebeld, geen weekenddienst, wel een andere kliniek, maar die ken ik niet en ik weet dat kleine dierenartsen ons ras niet willen opereren i.v.m. het gewicht, dus met tegenzin de kliniek hier gebeld. Ze vroegen wat het was, als of ik dat weet. Mochten komen. Eerste opmerking was, wij hebben haar niet geopereerd en doen nu dus niets. Moest mij erg inhouden om niet uit mijn vel te springen, des te meer omdat het stukje rood inmiddels drie centimeter rood was en ze gewoon uit haar buik bloede. Mijn vermoeden darm werd niet bevestigd maar ook niet ontkend. Duidelijk was dat er iets uit haar buik komt en dat dus de inwendige hechtingen los zijn en ook een uitwendige (eentje volgens mij). We werden min of meer voor de keuze gesteld of een blanco volmacht qua rekening of in laten slapen. Dat laatste konden we niet, dus is de chirurg en een assistent gebeld. Die zijn nu aan het opereren. In het beste geval is het een vetkwab, in het slechtse geval is het darm. Ik kreeg de indruk dat ze er weinig heil inzagen omdat ze verwachten dat de boel gaat ontsteken. We duimen zo dat het goed gaat en dat we haar morgenochtend weer levend op kunnen halen. Dat het vrijdagnacht is en het driedubbel tarief is interesseert ons op het moment niets, ik hoop dat de chirurg ondanks haar opmerkingen wel haar uiterste best doet. We worden na afloop van de operatie nog gebeld, maar hoe lang het duurt is onduidelijk, ligt eraan wat er is.
#1033346
kira schreef: Net terug uit het dierenziekenhuis. Vanavond nog een klein stukje gelopen en alles leek goed. We kwamen thuis en ze ging liggen en wilde likken. Ik verbood het, toch wilde ze weer, dus ik denk, ik kijk even. Stuk er iets uit haar buik. Kliniek gebeld, geen weekenddienst, wel een andere kliniek, maar die ken ik niet en ik weet dat kleine dierenartsen ons ras niet willen opereren i.v.m. het gewicht, dus met tegenzin de kliniek hier gebeld. Ze vroegen wat het was, als of ik dat weet. Mochten komen. Eerste opmerking was, wij hebben haar niet geopereerd en doen nu dus niets. Moest mij erg inhouden om niet uit mijn vel te springen, des te meer omdat het stukje rood inmiddels drie centimeter rood was en ze gewoon uit haar buik bloede. Mijn vermoeden darm werd niet bevestigd maar ook niet ontkend. Duidelijk was dat er iets uit haar buik komt en dat dus de inwendige hechtingen los zijn en ook een uitwendige (eentje volgens mij). We werden min of meer voor de keuze gesteld of een blanco volmacht qua rekening of in laten slapen. Dat laatste konden we niet, dus is de chirurg en een assistent gebeld. Die zijn nu aan het opereren. In het beste geval is het een vetkwab, in het slechtse geval is het darm. Ik kreeg de indruk dat ze er weinig heil inzagen omdat ze verwachten dat de boel gaat ontsteken. We duimen zo dat het goed gaat en dat we haar morgenochtend weer levend op kunnen halen. Dat het vrijdagnacht is en het driedubbel tarief is interesseert ons op het moment niets, ik hoop dat de chirurg ondanks haar opmerkingen wel haar uiterste best doet. We worden na afloop van de operatie nog gebeld, maar hoe lang het duurt is onduidelijk, ligt eraan wat er is.
Hee meis...wat een ongelooflijk ROT verhaal............

Ben je al iets wijzer, heb je al iets gehoord???
#1033350
Net gebeld door de chirurg. Ze blijkt een zware buikinfectie en buikvliesontsteking te hebben. Dat heeft de hechtingen opgelost. Er zijn stukken buik (aan de binnenkant als ik het goed begrijp) verwijderd en alles is gespoeld. Ze stond al op antibiotica. Dus die hielp niet. Ze krijgt nu een andere en die komt op kweek te staan. Haar darmen waren nog goed. De infectie was daar al wel begonnen (wat klinkt dat plastisch), maar nog niet zo erg als in de rest van de buik. Ik moet haar zo ophalen (half twee bellen om te zien of ze wakker genoeg is), omdat ze onrustig is en dat is niet goed voor haar. Ze moet volkomen rust hebben. De kweek uitslag komt pas vrijdag (dus ik hoop dat ze qua soort antibiotica goed gegokt heeft). En ik herinner mij dus opeens dat ze twee jaar terug heel erg ziek is geweest met een stafiklokken (shit weet effe niet hoe je dat spelt) infectie en vraag me af of dat verband houdt hiermee, was toen ook haar buik. Het is kritiek, en afwachten. Alles is nu gehecht met losse hechtingen, mocht de infectie dan weer een hechting aantasten blijven er nog 19 zitten om het tegen te houden. Ik moet haar morgen zo snel mogelijk aan het eten hebben, zodat ze niet verzwakt (ben bang dat de dierenarts haar te mager vond, ik was al erg blij dat ze eindelijk 40 woog en sinds we barfen 8 kilo gegroeid is). We moeten duimen blijven draaien. Ik hoop dat dit wel de goede ab is. Ik snap trouwens niet dat ze zo ziek was, ze begon juist vandaag weer heel erg normaal te zijn. En ze had al haar eten opgegeten. Zit nu de klok vooruit te kijken naar half twee.
#1033355
Dank je. Met berichtjes draag je ook iets bij. Ik zal vannacht verder naast haar blijven liggen en slaap morgen dan wel weer bij. En moet nu gaan verzinnen wat ik haar morgen als eten aan ga bieden. Heb natuurlijk alleen maar grote penslappen (pens is iets dat ze meestal erg lekker vindt). Maar kijken of een vleesmolen dat kan malen. En zit nu mijn hoofd te breken over hoe ik haar zo in en uit de auto krijg omdat ze niet mag springen. Heb al kratjes in de auto gestopt om de instap te verkleinen. En bedenk me dat het wel slim is dat ik mij ga omkleden, zat met slaapzak in pyama op de bank. Hoop dat ze zo kalmeert als ze me weer ziet. Toen de arts belde hoorde ik een hond erg tekeer gaan en ben bang dat dat mijn lieve zwarte kleine dame was :'( .
#1033356
kira schreef: Dank je. Met berichtjes draag je ook iets bij. Ik zal vannacht verder naast haar blijven liggen en slaap morgen dan wel weer bij. En moet nu gaan verzinnen wat ik haar morgen als eten aan ga bieden. Heb natuurlijk alleen maar grote penslappen (pens is iets dat ze meestal erg lekker vindt). Maar kijken of een vleesmolen dat kan malen. En zit nu mijn hoofd te breken over hoe ik haar zo in en uit de auto krijg omdat ze niet mag springen. Heb al kratjes in de auto gestopt om de instap te verkleinen. En bedenk me dat het wel slim is dat ik mij ga omkleden, zat met slaapzak in pyama op de bank. Hoop dat ze zo kalmeert als ze me weer ziet. Toen de arts belde hoorde ik een hond erg tekeer gaan en ben bang dat dat mijn lieve zwarte kleine dame was :'( .
hee meissie...veel sterkte...
is er niemand in de buur die je kan helpen met tillen en al dat soort dingen?
#1033357
Afbeelding
Kaarsje brand en schietgebedjes vliegen omhoog voor je grote meidje!
Wel 'n vreselijke tegenvaller natuurlijk,en iets waar je ook nooit op rekend.
Maar ik ben blij dat je haar op tijd bij de DA heb gekregen en nu kan je eigenlijk alleen
afwachten....begrijp ik dat je vannacht bij haar mag blijven?
Zou wel fijn zijn voor jullie alle 2!

Wanneer je geen molen hebt voor de pens te malen, dan gewoon in kleine stukjes knippen misschien?
Of iets van gehakt met roer eitje maken?
Eerst maar thuis wezen met die dame!!
Hang in there!!
#1033359
kira schreef: goed gegokt heeft). En ik herinner mij dus opeens dat ze twee jaar terug heel erg ziek is geweest met een stafiklokken (shit weet effe niet hoe je dat spelt) infectie en vraag me af of dat verband houdt hiermee, was toen ook haar buik.
Staphylococcus / Staph Infection
denk ik  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door