Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#1023617
Chaos schreef: Ook op het internet is veel info te vinden hoe je clickeren kunt leren.
Nog een tip, ga het eerst eens oefenen op iets wat minder belangrijk is. Bijvoorbeeld een klein kunstje, of een oefening die ze al kan.
Dan kunnen Tessa en jij leren hoe clickeren gaat, zonder dat het meteen om de oortjes gaat. Succes!
Goeie tip! Idd handig om met iets onnozels te beginnen, bv linksom kijken of een poot optillen oid.
Er staan goeie handleidingen op internet, de website van karen Pryor is goed. Om de clicker aan te leren, dus je hond duidelijk te maken dat een klik betekent dat ze iets lekkers krijgt, moet je hem nl 'laden' zoals dat heet  ;D en daarna kun je pas aan het werk met dingetjes aanleren.
Er zijn ook leuke boekjes over clickeren, de bibliotheek heeft ze vast wel als je niet gelijk geld wilt uitgeven.
Het handige van de clicker tov 'gewoon' belonen is dat je met de klik heel precies hetgeen kunt markeren dat je beloont. Op het moment dat je hond bv haar kop een miniem stukje draait kun je gelijk clicken, dan weet ze 'oh, kopdraaien levert wat op'. Met 'koekje erin' lukt je dat nooit, braaf of goedzo is vaak veel te algemeen en daardoor onduidelijk.
Door Sophia_Shanty
#1024691
Echt heel vervelend als je hond pijn heeft en je er niet zonder problemen wat mee kan, ik voel echt met je mee.

Zo als ik het zie heb je al te veel nare ervaringen met het oren druppelen/pijn met haar gehad dat is niet 1 2 3 weg geklikt en ook kan je daar misschien niet op wachten, rustig opbouwen kost tijd en de oorpijn moet wel verholpen worden natuurlijk.

Hopelijk kan de anti biotica het verhelpen en anders kun je vragen de dierenarts de oren eens goed te behandelen onder narcose. Voorkom dat het cronisch wordt want dan kunnen er veel problemen ontstaan.

Helaas heb ik een voorbeeld in de familie en deze herder is 8 jaar geworden met cronische oorpijn, maar dat gun ik niemand!!!

Uiteindelijk gingen zijn bazen elke maand creme's halen in Utrecht, dus voorkomen is hier beter dan genezen.

Sterkte met je hond!

Barfplaats wordt gesponsord door