Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#1011349
Hitam schreef: Ik zou in elk geval de entingsnosodes geven om te ontstoren.
Even off topic, maar wat is dat presies.
Bindi heeft na haar inentingen bij de Holistisch DA, een korreltje of pilletje gekregen, en dat was om te ontstoren.
Is dat wat je bedoelt?
Gr
Door kojak
#1012525
het gaat goed met kojak! wel heel erg veranderd in zijn gedrag.. kan ik hier aan opmerken dat het nog niet voorbij is? of zegt dat niks?

eten is nu van een hele lage prioriteit een hele hoge geworden (na elke aanval een kilo gegeten + zijn normale portie even iets groter gemaakt), veel feller op honden die hij toch al niet zo mocht, deze kon hij eerder gewoon negeren maar die wil hij nu echt aanvliegen en hij luisterd ook aanzienlijk minder goed..hij lijkt echt zijn hoofd op "overlevings stand" te hebben gezet..

van wandelingen geniet hij nog wel, een knuffel komt hij ook nog even vaak halen, hij is de meeste tijd wel gewoon positief en vrolijk..  :)

zou ik hem wel zo veel eten geven? ik bedacht me dat hij het toch ook wel echt nodig had als hij er zo naar hunkerd, zijn ontlasting is smorgens goed maar smiddags een drama, komt dat door de ineens grote hoeveel dat hij naar binnen werkt?
Laatst gewijzigd door kojak op do 24 jul 2008, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
#1012552
Fijn dat het wat beter gaat met Kojak.
Mijn Barney kreeg op 5 jarige leeftijd opeens epileptische aanvallen. Er is toen helemaal niets uit onderzoeken gekomen, maar we zijn ervanuit gegaan dat dit secundaire epilepsie was, gezien zijn leeftijd en er was iets aan de hand met hem, maar wat?

Aan Barney merkte ik ook wat ander gedrag, meer aanhankelijk juist.
Maar het gebeurt vaker dat het gedrag wat veranderd.
Ook hij barstte van de honger direct na een aanval.  Maar het is onverstandig om direct na een aanval veel eten te geven. Ik gaf altijd wat yoghurt met banaan, zodat hij wat in zijn maag had.
Als hij normaliter deze hoeveelheid eten nodig heeft omdat hij anders te mager wordt, dan zou ik het desnoods in tweeen geven, zeker omdat jij aangeeft dat zijn ontlasting ook niet zo goed is.

Veel sterkte met Kojak en met de onderzoeken.
Door kojak
#1012714
de homeopaath is op vakantie en de reguliere d.a. wil nog even een 3e aanval afwachten omdat hij de afgelopen 2 dagen niks heeft gehad. hij stond er voor open dat het een entingsreactie kon zijn waarbij hij zei dat de lever wel wat harder gaat werken bij een enting en dit bij hem misschien zo extreem is gegaan dat hij het niet kon verwerken en dat de aanvallen heeft getriggerd. ook is zijn bloed pas onderzocht waarbij alles er goed uitzag, hij schatte de kansen niet hoog in dat dat ineens drastisch veranderd zou zijn. hij verwacht dat het een verwerking van de enting was en het dus niet meer terug komt, komt het nu wel terug word alles onderzocht..

we gaan in ieder geval nog even langs de homeopaath als die weer thuis is en dan hoop ik dat t dan klaar is!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1012944
Toch merkwaardig zo´n gedragsverandering na een enting. Kinderen kunnen autistisch worden van entingen, maar dit klinkt niet echt autistisch.
Dus zijn bloed was goed?
Door kojak
#1012958
zijn bloed word pas bij een 3e aanval onderzocht, omdat deze nog geen maand geleden onderzocht is en het toen allemaal goed was, de d.a. heeft de waardes nog even nagekeken en vond het heel onwaarschijnlijk dat het dan nu drastisch veranderd zou zijn.. dus hij zei dat we eerst nog maar even een 3e aanval af moesten wachten, hij vond het nog iets te vroeg..

zijn gedachte is als ik het goed heb begrepen dat de aanvallen best van de enting kunnen komen, maar als het nu aan blijft houden en het echt epilepsie blijkt te zijn dan verwacht hij dat het niet door de enting komt  :-\ dat het "toeval" is dat hij het nu net heeft ontwikkeld.. en dan gaat ie het onderzoeken. als het door de enting is gekomen verwacht hij dat het zichzelf weer oplost.. dus hij wil eerst even afwachten of het in zijn beleving wel of niet iets met de enting te maken heeft..zijn conclusie was dat als het een 3e keer terug zou komen nu er een paar goede dagen tussen hebben gezeten de aanval niks met de enting te maken zou hebben..daar denk ik dan toch iets anders over, maar oke.. een beetje jammer dat veel artsen op vakantie zijn!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1012963
Ik weet niet meer waar ik het vandaan heb. Uit een van de boeken van Juliëtte DBL, volgens mij.
Dat was een Ierse Wolfshond met een nest van 6 pups. 3 daarvan zijn voor lepto geënt en kregen epilepsie en de andere drie zijn nooit geënt en kregen ook geen epilepsie.
Door kojak
#1013139
geen aanvallen meer!!
inderdaad 2 grote, en ik dacht nog een kleintje te hebben gezien op woensdag maar dat weet ik niet zeker..die was in ieder geval niet erg..
het zou natuurlijk kunnen dat hij zn aanvallen snachts nog krijgt, maar dat merk ik dan denk ik wel aan zijn manier van eten..
gaat dus heel goed!
Door kojak
#1033601
net terug van vakantie en zal meteen de update over kojak even plaatsen
ik had van tevoren een hele boel pagina`s uitgeprint over wat te doen als hij weer een aanval zou krijgen. Helaas heeft hij wel weer een aanval gehad, nu kon het bloedonderzoek goed doorgezet worden. We hadden het advies gekregen de eerst volgende aanval te filmen maar dat is niet gelukt. Uit het bloedonderzoek kwam dat hij kerngezond was en was de conclusie dat hij primaire epileptie heeft met de keuze aan mijn ouders om wel of niet medicijnen hiervoor te geven.. een week later heeft hij weer een tweede aanval gehad en hebben ze eerst nog een afspraak bij de homeopaath gemaakt. De homeopaath kwam tot de conclusie dat hij geen primaire epileptie heeft maar een erg zwakke zenuw in zijn nek die voor de aanvallen zorgt. Hij vertelde mijn ouders dat hij waarschijnlijk niet op de medicijnen van de dierenarts zou reageren omdat de oorzak niet in zijn hersenen lag.
Wij hebben besloten hem mede daarom, en ook door de bijwerking op de lever nog geen tabletten hiervoor te geven. De homeopaath heeft voorgesteld om dit eerst eens met vitamine B6 te proberen, wat ik heel erg "grappig" vond. Zelf slik ik namelijk ook B6, en ken een aantal mensen die hier veel baat bij hebben. Bij mijn nichtje werkt het ook erg goed tegen haar epileptie aanvallen en had dus al het plan deze optie eens bij de homeopaath voor te leggen. Hij heeft eerst een hoge dosis ingespoten gekregen en krijgt nu dagelijks de druppels. Ook mag hij geen enkele vorm van druk meer in zijn nek krijgen, dus alleen aanlijnen met een tuigje. ik moest meteen denken aan de slechte verhalen over de gentle leader, dit was volgens de homeopaath vrij onwaarschijnlijk maar ik ga het nog wel even allemaal uitzoeken. Ook de werking van de enting kon de homeopaath niet bevestigen of uitsluiten.

De laatste aanval is volgens mijn ouders best heftig geweest, hij heeft bij beide aanvallen weinig drang gehad om te eten na die tijd, ook raakt hij zelf wat minder in paniek ik denk omdat hij er nu een beetje aan is gewend en onze reactie op een aanval wat minder heftig is.
het is dus op dit moment afwachten wat zijn reactie op de B6 is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door