Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1128437
Wat heerlijk dat alles zo goed heeft uitgepakt voor jullie meisje. :-*

En tja, of Linga uitzondering op de regel is of niet, is jammer genoeg moeilijk achter komen.
Jane is heel stabiel geworden na haar castratie (op ongeveer 3,5 jaar), maar ja ze had ook geen wisselingen van hormonen meer. :D
Door RupsenStorm
#1128681
wat heerlijk dat het zo goed is afgelopen met Linga. Fijn dat je alles zo hebt beschreven als ik een tzt eventueel keuze moet maken ten aanzien van Rups heb ik veel aan deze informatie.
Door Lizzy
#1129285
Angelique schreef: Nou, ik heb er hier eentje lopen die ik vóór de onstokking toch echt gezelliger vond :-\
Wie van jouw hondjes?

Nou ja, het is natuurlijk ook weer geen standaard regel, dat honden na de castratie leuker/gezelliger worden. Ik heb dit ook niet geschreven als een soort reclame voor (pro) castratie. Alswel omdat men altijd zegt/schrijft/hoort dat een pittige teef na de castratie alleen maar pittiger wordt en dit dus blijkbaar niet altijd het geval is. Ik vind het verder overigens nog steeds heel jammer, dat Linga gecastreerd is. Ik vond haar mood-swings juist erg grappig en leuk, zo rond en tijdens en na haar loopsheid. Bovendien had ik het gewoon prettiger gevonden, zou ze "heel" zijn gebleven. Maar ja, soms zijn er nou eenmaal redenen waarom een castratie voor alle partijen beter is. Linga zou ergens in december/januari weer loops zijn geweest en geloof me, met Brutus erbij zouden we dat nu niet meer gaan trekken. Brutus wordt met de dag erger......
Door conleeuw
#1129357
Lizzy schreef: Wie van jouw hondjes?

Nou ja, het is natuurlijk ook weer geen standaard regel, dat honden na de castratie leuker/gezelliger worden. Ik heb dit ook niet geschreven als een soort reclame voor (pro) castratie. Alswel omdat men altijd zegt/schrijft/hoort dat een pittige teef na de castratie alleen maar pittiger wordt en dit dus blijkbaar niet altijd het geval is. Ik vind het verder overigens nog steeds heel jammer, dat Linga gecastreerd is. Ik vond haar mood-swings juist erg grappig en leuk, zo rond en tijdens en na haar loopsheid. Bovendien had ik het gewoon prettiger gevonden, zou ze "heel" zijn gebleven. Maar ja, soms zijn er nou eenmaal redenen waarom een castratie voor alle partijen beter is. Linga zou ergens in december/januari weer loops zijn geweest en geloof me, met Brutus erbij zouden we dat nu niet meer gaan trekken. Brutus wordt met de dag erger......
Joh, soms moet je gewoon, en vergeet niet als de baas in de super stress zit omdat het niet vlot verloopt dat is ook niet alles. Ik kan mij goed voorstellen dat het soms gewoon onvermijdelijk is, ook als er nog niet een situatie van leven of dood is ontstaan, je hoef niet altijd te wachten tot het bijna mis gaat. Voor jou en linga was dit gewoon de juiste keuze, jij heb er ook niet zomaar toe beslist, lang gepiekerd, diep nagedacht, lang en hard met jezelf in gesprek geweest, en uiteindelijk gewoon de juiste keuze gemaakt ;). Dat soms teven gezelliger wordt dat kan,  niet alle gedrag qua pittigheid heeft met hormonen te maken, of juist anders dan wat wij dachten. zij werd dus pittiger a.g.v.v. vrouwelijke hormoon schommeling mischien, een ander is ietwat zachter a.g.v.v. aanwezige vrouwelijke hormonen, het is gewoon goed geweest ;) :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1129476
Lizzy schreef: Wie van jouw hondjes?

Nou ja, het is natuurlijk ook weer geen standaard regel, dat honden na de castratie leuker/gezelliger worden. Ik heb dit ook niet geschreven als een soort reclame voor (pro) castratie. Alswel omdat men altijd zegt/schrijft/hoort dat een pittige teef na de castratie alleen maar pittiger wordt en dit dus blijkbaar niet altijd het geval is. Ik vind het verder overigens nog steeds heel jammer, dat Linga gecastreerd is. Ik vond haar mood-swings juist erg grappig en leuk, zo rond en tijdens en na haar loopsheid. Bovendien had ik het gewoon prettiger gevonden, zou ze "heel" zijn gebleven. Maar ja, soms zijn er nou eenmaal redenen waarom een castratie voor alle partijen beter is. Linga zou ergens in december/januari weer loops zijn geweest en geloof me, met Brutus erbij zouden we dat nu niet meer gaan trekken. Brutus wordt met de dag erger......
Heather. Was ze normaliter alleen in de aanloop naar de loopsheid toe een truttekop die dacht dat ze de baas is, momenteel denkt ze al het jongere spul exclusief Tedje te kunnen koeieneren en dan gewoon vlotjes de tandjes erin zetten. Dat is dan geen bloed aan de muur, maar hooguit haar in de lucht, maar ze verziekt gewoon de goede sfeer die er altijd tussen de teven geweest is. Tedje, onze roedelleidster doet er niks aan, zal wel een stukje respect zijn wat ze dan voor haar moeder heeft.
Wat wel bijna eng is om te zien is dat ze met Broer (haar broer) altijd op voet van moord en doodslag heeft gestaan en dat ze die nu opzoekt, zijn oren uitsopt, zijn ogen uitsopt, dat zelfs Broer zoiets heeft van Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding , en dat ook wij zitten te kijken van  Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding , maarja, dat was wel bloed aan de muur en dan is dit veel beter natuurlijk, alleen het gedrag naar de jeugd toe is momenteel om een beetje moe van te worden.

Aan Groovy hebben we 0,niks gemerkt, die is gewoon Groovy gebleven zoals ze altijd al was.
Door Miranda en Pepper
#1129977
Lizzy schreef: Wie van jouw hondjes?

Nou ja, het is natuurlijk ook weer geen standaard regel, dat honden na de castratie leuker/gezelliger worden. Ik heb dit ook niet geschreven als een soort reclame voor (pro) castratie. Alswel omdat men altijd zegt/schrijft/hoort dat een pittige teef na de castratie alleen maar pittiger wordt en dit dus blijkbaar niet altijd het geval is. Ik vind het verder overigens nog steeds heel jammer, dat Linga gecastreerd is. Ik vond haar mood-swings juist erg grappig en leuk, zo rond en tijdens en na haar loopsheid. Bovendien had ik het gewoon prettiger gevonden, zou ze "heel" zijn gebleven. Maar ja, soms zijn er nou eenmaal redenen waarom een castratie voor alle partijen beter is. Linga zou ergens in december/januari weer loops zijn geweest en geloof me, met Brutus erbij zouden we dat nu niet meer gaan trekken. Brutus wordt met de dag erger......
Zo zie je maar dat echt elke hond dus anders is, en je neemt vaak de verhalen
over van andere omdat het bij hun hond zo was.
We hebben het al eens besproken maar net als bij Linga, is Pep( zus van) ook veel
stabieler en postiever geworden na de castratie, idd geen reclame, maar een
voorbeeld dat het dus niet altijd zo gaat zoals de verhalen ten ronde doen.

Ik ben met name ook blij voor kanjer Brutus!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door