Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1005054
Lizzy schreef: Ik ga morgen ook gewoon naar de DA hoor. Even bloed laten prikken op ontstekingen. Desnoods even een fotootje.
Sterkte morgen  :-* , ik zal duimendraaien voor Ling.
Door conleeuw
#1005071
ach lizzy, ik duim maar kei hard dat het niets is, ik denk als jij het zo omschrijf dat het wel mee zal vallen, maar zoals jij weet heb ik behoorlijk de schrik te pakken.  :-\ dus ik kan mij helemaal voorstellen dat je even langs ga.... ik duim ;)
Door Laura2004
#1005090
Ziggy had toen ze nog niet gesterilliseerd was ook regelmatig een druppel pus aan de vagina en ik ben volgens mij een keer of 4 naar de dierenarts geweest, omdat ik bang was dat ze een baarmoederontsteking had, gelukkig was het nooit het geval, maar ik werd er wel behoorlijk nerveus van iedere keer.

Ik hoop dat het bij Linga ook niets is ;)
Door Lizzy
#1005107
Laura2004 schreef: Ziggy had toen ze nog niet gesterilliseerd was ook regelmatig een druppel pus aan de vagina en ik ben volgens mij een keer of 4 naar de dierenarts geweest, omdat ik bang was dat ze een baarmoederontsteking had, gelukkig was het nooit het geval, maar ik werd er wel behoorlijk nerveus van iedere keer.

Ik hoop dat het bij Linga ook niets is ;)
Mag ik vragen Laura, hoe jouw DA dat controleerde bij Ziggy?
Door Laura2004
#1005152
Lizzy schreef: Mag ik vragen Laura, hoe jouw DA dat controleerde bij Ziggy?
De dierenarts voelde van buitenaf of de baarmoeder verdikt was, verder eigenlijk niets :-\ Ik weet niet hoe ze normaal gesproken controleren of er een ontsteking zit.... En ik weet dus ook niet of dit een betrouwbare manier is om dit te achterhalen..
Ik weet wel dat toen ze gesteriliseerd is dat haar baarmoeder er heel goed uitzag, dus het is zeker dat ze niets heeft gehad.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 13 jul 2008, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1005306
*Dorothea* schreef: pfoe dat valt niet mee hoor om aan een baarmoeder te voelen of íe ontstoken is  :-\

Het zal ook meer zijn, voelen of er onrust is in de vorm van verdikkingen e.d. Een ontsteking op zich zul je in het beginstadium niet echt voelen, maar een onreglematig aanvoelende baarmoeder in combi met wat andere symptomen kan denk ik wel de diagnose "onsteking' opleveren.
Er is daar toch ook een "kijkertje" voor. Mijn vroegere Da ging er met een buisje in en zo keek hij in de baarmoeder. Eén keer haalde hij 'm terug en zat die van voor tot achter vol met pus. Tijd voor een abkuurtje :-X

Klein flubbelding is dat trouwens als die in gezonde toestand verwijderd wordt.
Door Lizzy
#1005343
Net gebeld met onze DA. Om 09:05 afspraak met de DA. Hij gaat bloedonderzoek doen, ze krijgt een AB'tje voor de zekerheid en we gaan voor de zekerheid waarschijnlijk een echootje laten maken bij Warmerdam in Noordwijkerhout. Misschien niet wanneer er nul ontstekingsbeeld in het bloed te vinden is, dat weet ik niet. Keep you posted.
Door Borke
#1005371
Ik ben benieuwd hoor, dan zat jij net bij Frank toen ik hem belde over Sofi - kleine wereld :)
Ik dacht eigenlijk dat je al besloten had om haar te laten castreren, lost dat niet alles in een keer op?
Alhoewel ze dan natuurlijk wel in goede conditie moet zijn voor een operatie wil je het laproscopisch kunnen doen...
Door Lizzy
#1005446
Zo. Ben terug van de DA. Ik heb echt een heel goed gesprek met mijn DA gehad. Zoals altijd, maar deze keer was het een bijzonder fijn gesprek omdat ik al mijn twijfels heb kunnen bespreken mbt de castratie van Linga en gewoon een flink aantal knopen definitief door heb kunnen hakken.

Allereerst, ze heeft een flinke AB kuur. En we gaan vanmiddag een echo laten maken bij de radioloog Warmerdam in Noordwijkerhout. Want, hoewel ze geen ontstekingsbeeld in haar bloed heeft, wil onze DA graag zekerheid over hoe de baarmoeder eruit ziet, om beter vast te kunnen stellen wat daar aan de hand is, of we snel moeten opereren of af kunnen wachten tot 3 maanden na de loopsheid. Of iets daar tussen in. Ik vond dat direct een goed plan.

Hij vindt Linga erg jong voor toestanden met de baarmoeder. En sluit dan ook niet uit dat er misschien bijv. een cyste in de baarmoeder zit (ik herinner me dat Pleun van Erna dat ook had en dat daarom de baarmoeder ook is verwijderd). Maar goed, hij zei dat dit dus mogelijk een oorzaak is voor de onrust. Hoewel hij ook niet uitsluit dat het 'slechts' een vaginitis is.

Maar goed, hoe dan ook: laparoscopische castratie is definitief van de baan. Ik wil gewoon A)dat mijn eigen DA haar opereert en B)wil ik dat de baarmoeder heel goed nagekeken wordt. Is deze niet 100% --> moet de baarmoeder er (helaas ) ook uit. Ik neem geen enkel risico en ik voel er niks voor om haar laparoscopisch te castreren, ze daar op de tafel ligt en alsnog open moet om de baarmoeder te verwijderen. Bovendien, mijn DA is nu aan deze klus begonnen en ik wil dat hij de klus afmaakt. Afhankelijk trouwens van de echo uitslag wordt ze of heel snel gecastreerd of over een week of 4 of pas in september. We hopen het laatste, mijn DA ook.

Ik heb overigens ook uitgebreid gesproken over de twijfels die ik heb sowieso om Linga te laten castreren. Hij heeft perfect met me meegedacht en mee gefilosofeerd, vond het ook helemaal geen punt dat ik niet zo pro-castratie ben en snapte heel goed dat ik haar liever "heel" had gelaten. Maar, hij zei ook  dat als ze al zo jong gedonder heeft aan die baarmoeder, kun je er bijna vergif op innemen dat, ook al krijgen we dit met AB goed onder de duim, ze bij de volgende of een van daar op volgende loopsheden toch weer gelazer krijgt. En mogelijk dan erger. In ieder geval is de kans zeer klein dat ze een levenlang zonder problemen ongecastreerd kan blijven. Dit had ik ook al een paar keer in boeken en op Internet gelezen, maar het was gewoon lekker om daar met hem even over te kunnen praten.

Al met al, ik kom niet zo heel vaak bij de DA maar ik weet waarom ik hem als dierenarts heb gekozen. Hij is gewoon echt goed. En zijn assistentes (waarvan 1 zijn echtgenote is) ook.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1005448
Ziet er voor mij uit als een goede degelijke aanpak zonder enig paniekvoetbal. Ik duim met je mee dat Sling gewoon volgens plan eind september onder het mes kan. Wel fijn hoor, dat je je Da gewoon 100% kunt vertrouwen.
Door conleeuw
#1005451
oh wat fijn dat je een goed gesprek heb gehad met de da, ik kan mij dan ook goed voorstellen dat je liever heb dat jou eigen da, de persoon waar je nu vertrouwen in heb, die jou goed begrijp de klus willen laten klaren en inderdaad, wat is dan de toegevoegde waarde om laparascopisch te laten doen met als risico....bla bla, nou, fijn voor jou dat je er een goed gevoel bij heb nu, tuurlijk niet leuk als je toch tot castratie moet over gaan, vooral als het met spoed zou moeten, maar liever dan bij iemand die jij  vertrouw dan anders toch :-\ en ik weet nog zo goed dat mijn Bess is gecastreerd en dat met een baarmoederonsteking en twee dagen later toen ik even niet opletten over de achterhekje heen sprong om te gaan dollen..... dus, ook de grote ingrepen herstellen ze over het algemeen goed en vlot van, de labarador die bijna twee weken geleden is geopereerd is ook niet meer te stuiten, je weet niet eens dat ze wat had, ze loopt hardstieke fief met de groep mee, al weer sinds 9 dagen na operatie, en zij had een flinke ontsteking, en ze is 10 jaar oud..... dus linga gaat het vast ook heel goed doen ;)
Door diana
#1005464
nou gelukkig hoor dat je haar [nog niet] hoeft te laten helpen
Bij Lasdy hadden we destijds geen keus ze had steeds baarmoederontstekingen[kweekjes] en ernstige vaginitis daarom is ze met 7 maanden al gesterilseerd
Maar daar heeft ze die incontinentie wel aan overgehouden
wat ook voorspeld was .
ik zouhet bij een volgend teefje ook nooit meer doen mits natuurlijk op medische gronden noodzakelijk .

zijn toch je kids denk ik dan
en die laat je ook niet helpen zonder medische rede
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1005476
Fijn dat je zo'n goed gesprek achter de rug hebt en alles rustig op een rijtje hebt kunnen zetten.
Ik hoop dat alles volgens plan in september plaats kan vinden en begrijp ook helemaal dat je het door je eigen da laat doen.
Bij Jane moest toen ook de baarmoeder eruit, daar hadden we al rekening mee gehouden, dus ik was ook blij bij mijn eigen da.

Succes vanmiddag met de echo.
Warmerdam is trouwens mijn oude da toen ik nog in Noordwijkerhout woonde. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door