Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#1004726
Meer tips en tucs als hier gepost zijn heb ik niet, maar in ieder geval hel veel beterschap met je meisje :-*.
Door Kuszco
#1004772
Het heeft inderdaad zijn tijd nodig.
Zita is ook nog erg rustig voor haar doen.
Het meewandelen gaat alweer beter,en vandaag maakte ze zelfs vreugdesprongetjes. Je weet niet wat je ziet na 5 weken.
Ook als het nog verder verbeterd ga ik toch maandag naar de wagenrenk.
Misschien doen ze een biopsie,dat laat ik aan hun over.
Bloedarmoede schijnt wel voor te komen bij koperstapeling. Daarom wil ik ook verder met haar. Want deze periode wil ik nooit meer overdoen.
Dat zul jij wel herkennen.
Zover ik weet krijg je bij diagnose koperstapeling, een gericht dieet en aparte medicatie.
Wat weet ik ook niet precies.
Koper zit echt in enorm veel dingen. Maar ik geef haar nu gewoon de CB. Daar is ze echt weer een stuk door aangesterkt. Ze is niet meer zo slap op haar benen. Ik ben zo blij dat ik dat versvlees ooit ontdekt heb.
Mijn eigen DA wil haar perse op de brok. Als ze een speciaal dieet zou moeten krijgen hoor ik dat wel.
Ik hoop dat jouw schat snel opknapt,maar dat vele slapen kan nog wel lang duren. Komt ook door haar hoge leverwaarden.
Is er bij jou ook op bloedarmoede getest?
Dikke knuffel voor Lady.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door diana
#1004776
ja ze heeft geen bloedarmoede , maar ik ben de hele ochtend al aan het spitten wordt gek van mezelf op het moment
wil ook die propalin gaan vervangen
zie op het moment door de bomen het bos niet meer zie goede dingen over wortelsap ...bieten....vit b complex 100- [ heb ik in huis voor mezelf] groene os levercompositum , mariadistel vanalles heb ik opgezocht
ik weet het gewoon ff niet meer
Laatst gewijzigd door diana op zo 13 jul 2008, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kuszco
#1004794
Ja,precies Sandra. Dat doe ik nu al weken.
Je leest zo veel,en je wil alles doen om die lever beter te krijgen.
Dagen heb ik achter die zoekmachine gezeten,ik sliep er s'nachts slecht van,lig ook al 5 weken op de bank en voel me een wrak.
Haha. Wat we al niet voor onze vriendjes over hebben.
Momenteel krijgt Zita nog 10mg. prednison en een tabletje zitac tegen het maagzuur. Daar stop ik nu mee.
Ik weet niet of Lady is afgevallen,maar Zita heeft nu vitoral-D dat is een vitamine preparaat.Daar zit trouwens ook koper in.
Heeft mijn DA voorgeschreven,maar je moet het op internet bestellen. Kost daar veel en veel minder.
Ze krijgt ook probiotica. Maar dat kreeg ze van tevoren ook al.
Over mariadistel heb ik heftige discussies met mijn man. Hij wil niet dat ik het geef omdat je dan de reguliere behandeling misschien ondermijnt.
Ik vind dat onzin,ik heb er veel goeie verhalen over gehoord en Tannetje adviseert het ook.
Ik vraag het na in de Wagenrenk.
Het allerbelangrijkste is nu goede voeding. Met goede eiwitten,CB mag ook.
Ik geef veel kleine porties omdat je dan de lever minder belast. Zita krijgt 7x110gr.Dat is echt veel voor haar,normaal kreeg ze 600gr. per dag.
Maar staar je er maar niet blind op,het herstel duurt echt een hele tijd,en dan praat ik vooral over vermoeidheid,niet echt blij zijn,beetje lusteloosheid.
Soms denk ik wel eens dat ze zich verveelt.
Arme hond,ze is gewend om iedere dag grote stukken in het veld te lopen.
Dat kan ze nu echt niet.
Ik ben benieuwd of het bij Lady allemaal wat sneller gaat.
Groetjes Liliane
Door diana
#1004810
ze krijgt alleen nu die clavubactin , maar ik heb de indruk dat de pijnstiller die vrijdag ingespoten is nu uitgewerkt is heb het idee dat ze minder happy is dan gisteren .
durf haar nu alleen vit b100 complex bij te geven .
ze is 3 kilo afgevallen vanaf februari dat is de laatste keer dat ik daar geweest ben voor een enting dus ik weet niet wanneer het afvallen begonnen is .
Door Kuszco
#1004855
Ja,die pijnstiller zal nu niet meer werken. Zita heeft vaak pijn in haar buik gehad. In de leverstreek. Maag doet dan ook mee.
Ze liep dan veel te hijgen en lag veel op de plavuizen,ging dan heel voorzichtig liggen,recht vooruit met haar hoofd op de poten. Vooral na het eten had ze dat.En na het innemen van deAB was ze kotsmisselijk. Daarom ben ik meerdere porties gaan geven en kreeg ze 3x per dag zitac om het maagzuur te remmen.Ik was blij toen de kuur afgelopen was.
Ze zijn echt ellendig he? Zo zielig,buikje masseren heel zachtjes en rustig hielp ook.
Als ze s'nachts pijn had kwam ze me wakker maken,dan masseerde ik haar buik en viel ze in slaap.
Zita is in totaal 2kg. afgevallen,dat komt door die leverstoornissen.Voedingsstoffen worden dan ook minder opgenomen.
Je moet morgen terug naar je DA heb ik begrepen?
Houdt ze het eten en de AB wel goed binnen.En drinkt ze goed? Zita krijgt nog steeds prednison,dat is ook om cirrose van de lever te voorkomen.
Sterkte ermee. Ik weet wat je doormaakt.
Groetjes Liliane.
Door diana
#1005042
ik moet hem morgen bellen hoe het gaat ben vrijdag met de kuur begonnen alleen dus die clavubactin ook voor 10 dagen .
Door Kuszco
#1005134
veel succes morgen.
Ik hoop dat hij een wijze DA is die je gerichte informatie kan geven.
Knuffel voor Lady.
Groetjes Liliane ,Zita en Lotje.
Door jolly64
#1005297
Fijn dat het iets beter gaat met haar  ;)
Geef haar maar een pootje van mijn Chucky en een dikke knuf van mij

En geef de moed niet op hoor
Gr Jolanda
Door diana
#1005342
Heb vanmorgen al gebeld
het gaat goed
eerst wordt de kuur afgemaakt en daarna komt ze op een leverondersteunend homeopatisch middel
Ik had het over wortelsap, bietensap, en vit b complex dat was geen enkel probleem om te geven
sinds gisteren neemt ze af en toe hap zand uit de tuin zei ik
Dat was volgens Steven omdat ze last van haar maag kan hebben
hij gaat even overleggen met frans en dan hoor ik het nog

nu ff vraag aan jullie
ik heb een geweldige blender
kan dus zelf sap maken
maar ik moet toch van die ongekookte bietjes hebben he?
En worteltjes.
maak ik er een groentehapje van
zou ik er wat kwark door kunnen doen?
of is dat niet goed voor haar maag nu?
Ze is wel gek op karnemelk.
en ik heb nog veendrenkstof staan en vit c 1000 mg tabletten of is alleen vit b complex genoeg nu?
wat zou ik haar het beste nu al kunnen geven extra tot dat de kuur op is?
heb dan weet ik van mezelf  de neiging om vanalles wat goed is in haar te proppen , maar weet niet of dat nadelige gevolgen heeft voor de a.b kuur .
Laatst gewijzigd door diana op ma 14 jul 2008, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kuszco
#1005399
Last van de maag is een combinatie van de lever die ziek is en de AB.
Dat valt niet goed.
Ik weet niet hoe veel maaltijden je geeft,maar als je meerdere kleine maaltijden geeft is dat minder belastend voor de maag.
Als je googled op vitamines hond vind je allerlei vitaminepreparaten die je kunt geven. Bij Zita hoefde ik met al die drankjes niet aan te komen. Haar maagdarmkanaal was zodanig van streek tijdens de AB dat dat er allemaal ook weer uit kwam,of ze werd er misselijk van.
Ik zou daar dus niet al te gul mee zijn. Maar dat is ieder voor zich.
Ik ben ook geen voorstander van al die pillen etc. moet ik eerlijk zeggen,maar ik heb mijn principes toch even moeten laten varen ter ere van Zita. Zij heeft een tijdje een maagzuurremmer gehad. Dat heeft haar echt heel goed gedaan.
Groetjes Liliane.
Door diana
#1005461
misselijk is ze niet
bij ierder geritsel in de keuken staat ze er bij
en groente hapjes is ze dol op het is echt een alleseter beest lust werkelijk alles en raakt nooit ergens van aan de diaree ook .
daarom had ik  woensdag in de gaten dat er iets ernstigs was ze wilde geen eten
dat is voor mij altyd rede direct de d.a te bellen
hij weet dat en ik kon daarom ook direct in de auto stapen en komen .
Door Kuszco
#1005700
Ja,eetlust heeft Zita ook enorm.
En ze krijgt nu al veel meer om bij te komen.
Als ze alles zo goed verdraagt kun je dat natuurlijk doen. Is alleen maar fijn toch?
Zita gaat altijd snel aan de slinger van b.v. kwark of allerlei soorten fruit en groenten.
daarom durf ik dat nu niet aan.
Laat haar maar lekker smullen.
Groetjes Liliane.
Door diana
#1006590
Nou sinds gisteren piepte ze wanneer haar halsband afgedaan werd ook een keer toen boy haar aan de kant duwde

dit heb ik jaren geleden ook gehad toen zat ze tegen nekhernia aan
ik denk dat het komt door de onderzoeken?
2x echo en foto,s daarbij moest ze op haar rug en met gestrekje nek ook
ik kijk het nog ff aan hoor maar ik denk dat ze gewoon vet spierpijn heeft
weet iemand of ik daarvoor wat rimadyl kan halen
of salisprin?
schijnt ook vrij onschuldige pijnstiller te zijn
En waar kan je dat halen?
Door diana
#1006624
Toch maar even d.a gebeld

Het zit me dan toch niet lekker , maar de middelen die ik in gedachte had mogen niet bij haar lever nu



Dus ik moet langs voor prednison prik en pillen .



Het kan idd dat het te maken heeft met de onderzoeken

Ze heeft jaren geleden een soort bijna nekhernia gehad met lichte woblerverschijnselen die toen homeopatisch met herniavetsem verholpen zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door