Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door itata
#104467
hallo,,ik ben nieuw hier,,ik zoek mensen die ervaring hebben met "kaakklem"niet de kaakklem die je soms bij pit of bullterriers hebt,,maar gewoon,,,klem,,de bek niet meer kunnen opendoen,,ze kunnen niet meer eten,,en het zou op héél korte termijn dodelijk zijn,,,als er iemand ervaring mee heeft,,dan zou ik dat graag vernemen,,,het is een ziekte die héél zelden voorkomt,,het zou kunnen lijngebonden zijn,,
mvrgr,,itata >:(
Door casangio
#104512
Hoi


Hieronder volgt de uitleg

Tetanus
De tetanus is een ernstige ziekte die wordt veroorzaakt door de Clostridium tetani bacterie. Deze bacterie produceert sporen die lange tijd kunnen leven in stof, aarde, uitwerpselen, gebouwen en krottenwijken.
Als je last hebt van een tetanusinfectie kun je last krijgen van hoofdpijn en kaakklem (verkramping van de kaakspieren). Hierna breidt de infectie zich uit naar andere spiergroepen. Wanneer de spieren van de romp en het gezicht verstijven kun je last krijgen van slik- en ademhalingproblemen en spierkrampen (spasmen).
Als je aan besmettingsgevaar hebt blootgestaan moet je zo spoedig mogelijk een injectie met anti-gif krijgen. Dit zorgt er voor dat de effecten van de infectie worden geneutraliseerd. Ook kunnen er antibiotica en spierverslappende middelen worden voorgeschreven.
De meeste mensen zijn in hun jeugd al ingeënt. Is de vorige injectie langer dan 5 jaar geleden dan krijg je, als je een diepe wond hebt of een wond met vuil, opnieuw een tetanusinjectie.
Tetanusinfecties komen vooral voor in India, Bangladesh, Pakistan, delen van Zuidoost-Azië, Afrika, Zuid-Amerika en het Midden-Oosten. In de Westerse wereld komen tetanusinfecties zelden voor omdat de meeste mensen zijn ingeënt.
Meer informatie over tetanus vind je op: www.czmedicinfo.nl
Door Ordell
#104538
D'r bestaat nog iets wat er op lijkt. Bij deze ziekte sterven de spieren af van de hond en krijgt ie vooral bovenop zijn kop spierinval waardoor het net lijkt of ie een hanekam heeft maar dat is de schedel. Wanneer de hond aan het bijten is kan hij op dat moment ook niet meer loslaten. Komt vooral nogal eens bij de Duitse Herder voor.
Ben alleen de naam van de ziekte kwijt.... :-[ :'(
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#104541
Heb al 33 jaar DH's maar daar heb ik nog noooooit van gehoord.Dus daar weet ik niets vanaf. ::) Ik ben wel benieuwd hoe die ziekte heet.
Door Mister T
#104544
JESSES.............wat een afschuwelijk iets lijkt me dat...nog nooooit van gehoord :-\
Door 202spots
#104547
[quote="Ordell"]
D'r bestaat nog iets wat er op lijkt. Bij deze ziekte sterven de spieren af van de hond en krijgt ie vooral bovenop zijn kop spierinval waardoor het net lijkt of ie een hanekam heeft maar dat is de schedel. Wanneer de hond aan het bijten is kan hij op dat moment ook niet meer loslaten. Komt vooral nogal eens bij de Duitse Herder voor.
Ben alleen de naam van de ziekte kwijt.... :-[ :'(
[/quote]
Bedoel je masticatory muscle myositis ???
http://www.upei.ca/~cidd/Diseases/muscu ... ositis.htm
Door Ordell
#104554
[quote="202spots"]
[quote="Ordell"]
D'r bestaat nog iets wat er op lijkt. Bij deze ziekte sterven de spieren af van de hond en krijgt ie vooral bovenop zijn kop spierinval waardoor het net lijkt of ie een hanekam heeft maar dat is de schedel. Wanneer de hond aan het bijten is kan hij op dat moment ook niet meer loslaten. Komt vooral nogal eens bij de Duitse Herder voor.
Ben alleen de naam van de ziekte kwijt.... :-[ :'(
[/quote]
Bedoel je masticatory muscle myositis ???
http://www.upei.ca/~cidd/Diseases/muscu ... ositis.htm
[/quote]

Inderdaad die bedoel ik.. ;D. Ik onthou veel maar d'r zijn grenzen.... ;) 8)
Trouwens. er staat bij dat het vaak bij de DH voorkomt.... 8) 8) 8) 8) :P
Laatst gewijzigd door Ordell op wo 02 jun 2004, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ordell
#104555
[quote="Unique"]
Heb al 33 jaar DH's maar daar heb ik nog noooooit van gehoord.Dus daar weet ik niets vanaf. ::) Ik ben wel benieuwd hoe die ziekte heet.
[/quote]

Dan heb jij het gelukkig nooit meegemaakt maar andere mensen met DH weer wel. ;). Komt ook zo nu en dan wel eens bij andere rassen voor.
Door itata
#104873
hallo,,
het is gé"én bullterrier,,ook geen pit,,het is een fila,,14 maand oud,,teefje,,zéér lief,,en inderdaad het is vooral aan het hoofd dat ze spieren verliest,,,het zou zo moeten zijn:haar kaken maken eiwitten aan,,die haar lichaam niet herkent,,en dus op reageert,,ze kon dus niet eten,,drinken,,of bijten,,blaffen ook al niet,,nu is de kaak niet meer vast,,ze heeft 4 spuiten cortisone gehad,,het enige dat helpt naar het schijnt,,en één spuit anabolica,,,het zou kunnen goed komen,,maar je zal het altijd zien,,en het kan terug komen,,
nu is het afwachten geblazen,,ze is zéér loom,,waarschijnlijk van de prikken,,en als klap op de vuurpijl is ze nog hevig schijnzwanger ook.dit wordt niet behandeld
groetjes,,ita/marc
wij hebben bullen en pitjes ook,,heb daar inderdaad ook nog nooit van gehoord,,gehoord wel,,maar niet meegemaakt,,ik heb al bullen van 1978,,dus,,
Door itata
#105370
voila,,heb het artikel gelezen,,en dat is het dus,,,niet erg hoopgevend,,??zal het mijn da eens voorleggen,,,maar,,vandaag is ze merkelijk beter,,veel spelen,,met de andere honden,,eten,,kippekarkassen,,enz,,ze heeft gisteren nog een injektie gehad,,recht in de spieren van haar koppeke,,met anabolica,,heeft intussen de vet gebeten,,,lol
bedankt voor de info,,hier kan je inderdaad nog iets(veel)opsteken,,,
gr,,marc
Gebruikersavatar
Door Hitam
#105446
au, een injectie recht in die pijnlijke spieren? Waar is dat goed voor?
Kauwspier myositis is een autoimmuunzikete. Vaak reageren ze redelijk op prednison en met behulp van acupunctuur en homeopathie kun je proberen de schade te minimaliseren. Ik heb er inmiddels verschillende beehandeld. Je kunt het process stopzetten, maar de schade die er al is gaat niet meer weg.
Door itata
#105985
hallo,,,kaakmyositis,,dat is het,,als je daar op zoekt,,krijg je een heel artikel van willem hogenhout,,maar het is verder dan dat wij dachten,,ik denk dat het alover haar lijf zit,,er zijn zoveel spieren weg,,en die komen nooit meer terug,,,om te huilen,,ze is nog maar een schim van de hond van vorige week,,erg
gr,,itata
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door