Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
#993636
Goeiemorgen,

Ik vraag dit keer niet om raad, maar wil het ff van me af schrijven.
Roxy liep vanmorgen weer op 3 pootjes. Bij nadere inspectie bleek ze weer onstoken teentjes te hebben  :'(
Ditmaal LA de middelste 2 teentjes. Dus de prednison maar weer opvoeren (zucht) Je kan tenslotte niet aan het amputeren blijven.
Ik zou zo graag de oorzaak willen achterhalen, zodat het misschien te voorkomen is. Maarja, het is zoeken als een speld in een hooiberg.
Ik hou jullie op de hoogte van het verloop.

groetjes van (een verdrietige) Claudia
Door *wendy*
#993768
Sterkte, ik ben er hier ook weer 1 in de gaten aan het houden.  ::)

Iemand heeft me gezegd...geloof dat Fem het was?....ik heb hier hydrocortiderm in huis.
Dat verdun ik iets met water en dep ik de zooltjes mee af. Lijkt wel te helpen.
Door Sylvi@
#993807
pippy schreef: Sterkte, ik ben er hier ook weer 1 in de gaten aan het houden.  ::)
Hier net zo :-X :'( is echt héél érg lang goed gegaan, heel af en toe eens 1 of 2 dagen jeuk, maar nu lijkt het toch erger (knabbelen op de polsjes, veel likken aan de poten, krabben op de flanken, bek schuren) de huid lijkt nog redelijk rustig (nog niet vuur rood tussen de tenen, maar nog normale kleur) dus ik kijk het nog ff aan met hydrocortiderm enz.  maar voor mijn gevoel begint mijn strot weer een beetje dicht te knijpen, want ik mag toch hopen dat het met Savanne niet zo gaat als vorig jaar :'(


Heb je al een eliminatie dieet gedaan Claudia? Want zodoende weet ik wel dat Savanne iig absoluut geen vis kan verdragen en aan eend twijfel ik nu ook heel sterk. Maar normaal als zij iets eet wat ze dus schijnbaar niet kan hebben, is haar jeuk na 1 of 2 dagen al weer een heel stuk minder, maar nu duurt het al wat langer (maar ze heeft dus 2 dagen achter elkaar eend gehad, waarvan 1 x wild eend).

Succes met alle jeukende hondjes :-*
Door Sietie
#993898
onze vorige hond (boxer) had ook altijd ontstoken tenen en mn eigen DA wilde hem toen ook aan de prednison zetten... aangezien ik niet zon fan ben van prednison (heb er zelf ook een half jaar aan gezeten en is echt troep)ben ik naar de tweede lijn geweest om allergie testen te doen... daar kwam wel een allergie uit ...toen behandeld met pillen (welke weet ik niet meer) en daarna elke 10 dagen twee spuitjes geven met een waterig bacteriële oplossing , ik moet zeggen daarna ging het prima, eigenlijk nooit weer last gehad (had eventueel weer kunnen opflikkeren en had dan met een korte tabletten kuur weer over gegaan)dus ben blij dat ik dat toen wel heb gedaan... het is vreselijk om te zien hoeveel jeuk dat ze er van hebben :'(
Door claudiaB
#993979
Bedankt voor jullie reakties!

Bij Roxy begint de onsteking van binnenuit. Bij het bot. De huid ziet er rustig uit. En verder heeft ze ook geen jeuk. (gelukkig)
Ze gaat wel likken aan de teentjes door de zwelling.
Vandaag een hele prednison gegeven, en gelukkig loopt ze weer op 4 pootjes. Haar onderhoudsdosering is om de dag 1/4 tablet.
Nu is ze wel een paar weken geleden geent tegen ziekte van weill, en toen is de prednison tijdelijk verminderd omdat enten anders geen zin heeft. Dus dat kan een oorzaak zijn. misschien toch een auto imuunziekte???
Door Femke
#994054
zou heeeeel goed kunnen, je ziet wel vaak ontstoken tenen wat door auto-immuun ziekte veroorzaakt wordt. De enting heeft het nu duidelijk getriggered: als het mijn hond was kwam er geen enting meer in....
Volgens mij kan je het laten testen of het auto-immuun is. Moet je Wendy even vragen, die heeft dat wel eens bij de hand (poot) gehad.
Door claudiaB
#996046
Ik heb ze na veel wikken en wegen alleen geent tegen weill, maar ik heb spijt.
Ik heb het idee dat Roxy d'r onstoken teentjes en Chico's jeuk met het enten te maken heeft. Helaas kan ik de enstof er niet meer uit halen.
Gelukkig eten ze vers vlees, daarmee hoop ik de weerstand zo goed mogelijk te houden.

ps. na een paar dagen een halve prednison per dag. Zijn de teentjes weer "normaal" dus ik ga weer voorzichtig terug naar de onderhoudsdosering.

Chico jeukt weer als een gek :'( ik weet inmiddels wel dat hij absoluut niet tegen vis kan. paard,lam,haas is nog niet duidelijk. En kip en rund nog niet geprobeert. Maar ik kan inmiddels wel zeggen dat de allergietest van natuurlijk in balans niet klopt!

groetjes Claudia
Door Sylvi@
#996113
claudiaB schreef:
Chico jeukt weer als een gek :'( ik weet inmiddels wel dat hij absoluut niet tegen vis kan. paard,lam,haas is nog niet duidelijk. En kip en rund nog niet geprobeert. Maar ik kan inmiddels wel zeggen dat de allergietest van natuurlijk in balans niet klopt!

groetjes Claudia
Dat verbaast me heel eerlijk gezegd helemaal niets ::)

Maar ook Savanne heeft een allergie test gehad (bloed test en getest op zéér veel dingen) waaronder ook verschillende soorten vis en toch is ze allergisch voor vis.

Haar jeuk is inmiddels afgezakt, dus ik weet eigenlijk zeker dat het door de wilde eend is gekomen waar ze een klein stukje van heeft gehad, tamme eend ga ik over een paar weken nogmaals proberen en zie ik dan weer wat jeuk (in het verleden heeft ze vaker tamme eens gehad en misschien had ze toen wel iets meer jeuk, maar niet zo als nu) dan krijgt ze ook geen tamme eend meer.

Succes met je hondjes :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door