Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cora
#990618
Hallo,

Mijn 2 honden krijgen allebei sinds anderhalf jaar kvv, de ene dag Carnibest, de andere dag Rodi, verdeeld over 1 portie in de ochtend en 1 portie in de avond. De oudste hond (11 jaar en erg vief) geeft sinds een week of 2 regelmatig over, kort nadat hij gegeten heeft, maar alleen s'ochtends. Na een minuut of 5 eet hij zijn braaksel weer op en houdt het verder binnen. Ik heb een kei in zijn voerbak gelegd zodat hij langzamer moet eten, maar ondanks dat hij wat langzamer eet geeft hij toch over. S'avonds geeft hij nooit over.

Snapt iemand hier iets van?

Groeten,

Cora
Door Robian
#990669
Robbie heeft dat vroeger ook gedaan.
Ik heb toen bijgehouden wanneer hij moest kotsen, wanneer ik gevoerd had en met welk voer hij kotst.
Daarna ben ik gaan experimenteren met wanneer ik ging voeren.
Ik heb ook geprobeerd eerst 's morgens wat huttenkase en daarna later het voer geven.

Op een gegeven moment hield meneer op met kotsen dus ik ben er eigenlijk nooit achtergekomen waaraan het gelegen heeft  :g:
Door Femke
#990946
Is het eten 's morgens toevallig kouder dan 's avonds?

Als je hond kort na het eten braakt en het meteen weer opeet is er meestal iets waardoor de maag zegt: Dat doen we even overnieuw! Dus het kan te koud zijn, te veel, te snel naar binnen gewerkt, te grote stukken, dat soort dingen.
Blijft het er na de tweede keer opeten wel gewoon in?
Door Cora
#991075
Hallo Femke,

Een paar minuten nadat hij overgegeven heeft eet hij het weer op en dan blijft het binnen. Ik zorg er altijd voor dat de kvv niet te koud is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door