Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#990061
[quote="Femke"]
Traumeel is net een beetje meer dan Arnica, er zitten nog wat meer middelen in dan alleen arnica. Maar arnica is denk ik wel het voornaamste bestanddeel.

Ben je bang dat het gebroken is omdat het naar buiten staat? Ik denk dat de DA dat dan wel gezien zou hebben, toch?
[/quote]

ja ben bang voor of gebroken of ED :-[ maar ik ga morgen zoeken naar traumeel. ik vind het een eng gezicht naar buiten ondanks dat hij weinig aangeeft soms loopt hij toch echt iets wat mank maar bij de DA geeft hij niks aan
Door lightning
#990168
voor traumeel? mijn Da doet niet aan homeopathie...


maar wacht ff je geeft me wel een tip nu ik ken wel een Da die aan homeopathie doet misschien dat die iets kent of weet?
Door Femke
#990217
[quote="lightning"]
ik heb alles afgebeld en niemand kent het spul traumeel >:( ze verkopen het ook niet. nu ben ik radeloos. arnica tot op heden alleen zalf gevonden :'(
[/quote]

en bij een webshop bestellen dan? Ik kijk er raar van op, het is hier vrij gemakkelijk te verkrijgen.
Mijn apotheek heeft deze week nog een middel van Heel (datzelfde bedrijf) besteld, was binnen een dag binnen....
Door lightning
#990219
[quote="Femke"]
en bij een webshop bestellen dan? Ik kijk er raar van op, het is hier vrij gemakkelijk te verkrijgen.
Mijn apotheek heeft deze week nog een middel van Heel (datzelfde bedrijf) besteld, was binnen een dag binnen....
[/quote]

nou je had het gezicht moeten zien van de apothekester hier hahahah alsof water kon branden. ikheb nu contact gehad met een paarden gebeuren en ze ging er achteraan en ik zou terug gebeld worden als het lukt zou ik het eind deze week moeten hebben in de tussentijd geef ik maar arnica
Door lightning
#990233
ik heb van iemand een link gekregen van die hollistische dieren arts is zeist.. zou dat wat zijn? iemand ervaring met die DA? schijnt ook vergoed te worden door de verzekering
Door lightning
#990462
heb wel nu arnica in huis maar hoeveel druppels moet ik geven?  staan 3 maten op en ik begrijp niet de hoeveelheid van een volwassen. kinderen tot 12 jaar 1 a 2 druppels per keer vanaf 12 jaar 3 tot 5 druppel.

het is een pup van 18 weken ruim welke dosis moet ik geven??? kan het ook over voedsel?


einde van de week heb ik traumeel als het goed is in huis...

kreeg wel telefoontje ook van mijn apotheek maar die heb ik uitgelachen die wilden voor 50 pillen ruim 60 euro hebben toen zei ik maar ik passeer als ik bestel via internet ben ik iets meer als 9 euro kwijt.

nu heb ik het besteld via een paardenwinkel in almere dus het is me wel gelukt. ik moet wel eventjes wachten maar goed. het is te doen met alleen arnica toch?
Door lightning
#990472
dus 2 druppels maar? kan dat gewoon in de voeding?

ik heb zijn hoeveelheid voeding ook iets verminderd misschien dat er zo minder belasting op zijn gewtichten komt. op zich mag hij wel een halve kilo kwijt.
Door tt-tjes
#990474
[quote="Femke"]
Ik kijk er raar van op, het is hier vrij gemakkelijk te verkrijgen.
[/quote]

Wel wat vreemd ja, hier kan ik Traumeel gewoon bij de DA drogist krijgen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#990492
[quote="lightning"]
ik heb van iemand een link gekregen van die hollistische dieren arts is zeist.. zou dat wat zijn? iemand ervaring met die DA? schijnt ook vergoed te worden door de verzekering
[/quote]

Ik denk Leida Visee? Ik ben wel eens bij haar geweest op aanraden van Tannetje, vind haar een kundig en aardig DA, die ook nog eens pro vers is, zij is ook nog eens chiropractor.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#990497
[quote="lightning"]
dus 2 druppels maar? kan dat gewoon in de voeding?

ik heb zijn hoeveelheid voeding ook iets verminderd misschien dat er zo minder belasting op zijn gewtichten komt. op zich mag hij wel een halve kilo kwijt.
[/quote]

Homeopathische middelen kun je het beste in een schone bek geven, dus niet door het voer mengen. Is het toedienen echt een ramp dan mag je het op een stukje brood doen, maar probeer het eerst zo eens, trek bv. de wang iets opzij en druppel het in de wangzak of verdun het met wat water en zuig dat op met een injectiespuit en spuit dat in de bek.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door