Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#989413
mijn pup heeft vandaag even gezwommen hij loopt zo mee met mijn andere honden en vond het lbijkbaar heerlijk hij is 5 keer heen en weer geweest met zwemmen. bij de kant loopt wel schuin op maar voor hem waarschijnlijk iets te schuin maar hij leek er geen moeite mee te hebben. nu als hij loopt is zijn rechtpoot scheef lijkt net of zijn elleboog naar buiten staat. hij zit vaak in zijn bench verplichte rust. hij doet gewoon alles ermee en als ik eraan zit geeft hij ook geen piep en niks. uitlaten doen we nu ook heel kort en aan de riem. trekken doet hij dan want hij kan zijn energie niet kwijt. ik moet wel zeggen dat hij wel eerder al een keer mank liep. het was net weer goed maar vind het een vreemd gezicht dat zijn elleboog naar buiten staat. heeft iemand suggesties? het is een bordercollie van 18 weken. zou het door het zwemmen komen. ik loop hoog uit 20 minuten per keer met hem (nu niet meer vanwege die poot) en vaak ga ik halverwege even zitten waardoor ik eigenlijk wel 30 minuten weg ben maar meer voor de rust en het was warm vandaag. aangezien ik me heel druk zit te maken (zeker omdat ik net vorig jaar een hond ben verloren) zit ik sneller te stuiteren. nu is het hup naar buiten plassen en poepen weer naar binnen. binnen nog 5 minuten lopen drinken of eten en dan zijn bench weer in
Door Antonia
#989417
Pups en jonge honden hebben snel wat. Waarschijnlijk een spiertje wat verkeerd belast. Als hij geen pijn heeft zo ik het even aankijken. Rust is prima en een beetje voorzichtig masseren kan ook geen kwaad. Vind ze waarschijnlijk nog wel lekker ook.

Mocht het morgen nog wat vreemd lijken dan zou ik even langs de dierenarts gaan.
Door lightning
#989423
gaat een pootje naar buiten staan door een overbelast spiertje... heel vreemd gezicht hij belast hem normaal. niet als hij net uit ijn bench komt maar verder daarna even gelopen te hebben wel. hij geeft echt geen pijn aan ik kan hem zekers masseren daar en dan gaat hij er voor liggen met zijn poten wijd ;D maar goed hij vind het heerlijk om aangehaald te worden. knijpen erin geen kick duwen trekken helemaal niks ik voel ook helemaal niks. ik hoop morgen wat minder. hij slaapt nu lekker weer in zijn bench
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#989462
Ik heb echt geen verstand van medische zaken en weet ook niet wat er met de ppot zou kunnen zijn . Ik weet alleen wel dat je echt nooit maar dan ook nooit steile kantjes met een pup moet doen dat is echt heel erg slecht voor de ellebogen en heupen.
Ik hoop dat het snel weer overgaat want het is niet leuk om je pup zo raar te zien lopen.

Nicole
Door lightning
#989463
qua stijlheid viel het wel mee. het liep schuinaf zodat ze zo in en uit konden lopen (pup heeft meer staan kijken dan dat hij het water in is geweest) maar misschien toch de stijl geweest? ik ga sowieso straks de dierenarts bellen
Gebruikersavatar
Door kira
#989477
Als het zo blijft zou ik wel naar de dierenarts gaan. Verder is zwemmen voor een jonge hond een enorme inspanning (ook voor een oudere hond trouwens). Ik weet niet wat hij in het water heeft gedaan, alleen lopen of ook echt zwemmen, maar je moet daarin echt de tijdsduur aanpassen. Zwemmen is heel goed, maar als bij ons de jongelingen gaan zwemmen wordt er niet meer gewandeld, bij 18 weken mogen ze echt maar een heel klein stukje. Als je zo twijfelt, ook omdat je vorig jaar een hond verloren bent, zou ik ook voor mijn eigen gevoel langs de dierenarts gaan. Sterkte met z'n poot.
Door Femke
#989514
je hond kan de poot ook naar buiten draaien om de pijn te vermijden. Ik zou Traumeel geven en als het met een dag of 2,3 niet over is naar de DA gaan.
Door Femke
#989610
lightning schreef: grote afstanden heeft hij niet gezwommen hoog uit 1,5 meter echt zwemmen en dan kon hij weer staan,

waar koop je traumeel? wat doet traumeel?
Traumeel is een homeopatisch middel van de firma Heel. Je kan het meestal bij een reformhuis kopen, maar mijn apotheek heeft het ook wel staan. Ik neem altijd de tabletjes.

Zie deze link: http://www.heelbv.nl/producten/?id=47&page=1&view=5
Door Femke
#989683
lightning schreef: wat is een reformhuis? :-[ ik ken alleen de groene tuinen of bedoel je ook zo iets? :-[ ik wil alles wel proberen zolang het niet schadelijk is ;)
ja, bij de Tuinen zullen ze het wel hebben denk ik.

Reformhuis is een soort van alternatieve apotheek.
Door lightning
#989723
Femke schreef: ja, bij de Tuinen zullen ze het wel hebben denk ik.

Reformhuis is een soort van alternatieve apotheek.
dan ga ik daar kijken of vragen. gewoon vragen of ze traumeel hebben? hoop ik niet dat ze stom gaan kijken ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#989732
Als ze geen traumeel hebben vraag dan naar Arnica en Rhus-T of iets waar dat inzit. Want deze blessure klinkt als een overbelasting en je schrijft zelf:
lightning schreef: gaat een pootje naar buiten staan door een overbelast spiertje... heel vreemd gezicht hij belast hem normaal. niet als hij net uit ijn bench komt maar verder daarna even gelopen te hebben wel. hij geeft echt geen pijn aan ik kan hem zekers masseren daar en dan gaat hij er voor liggen met zijn poten wijd ;D maar goed hij vind het heerlijk om aangehaald te worden. knijpen erin geen kick duwen trekken helemaal niks ik voel ook helemaal niks. ik hoop morgen wat minder. hij slaapt nu lekker weer in zijn bench
Da's typisch een Rhus-toxicodendron beeld, en het beste gebruik je dat in dit geval in combinatie met Arnica.
Door lightning
#989734
Nitus schreef: Als ze geen traumeel hebben vraag dan naar Arnica en Rhus-T of iets waar dat inzit. Want deze blessure klinkt als een overbelasting en je schrijft zelf:

Da's typisch een Rhus-toxicodendron beeld, en het beste gebruik je dat in dit geval in combinatie met Arnica.
ok dank je wel met meedenken ;) ik probeer het wel, dar arnica ken ik wel maar alleen als zalf??? ik hoop geen zalf te hoeven gebruiken zijn in pil vorm??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door