Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#986667
Hitam schreef: O, die Promeris is niet zo´n geweldig spul. Veel honden reageren daar verkeerd op. Worden suf en ziek.
Ik gebruik hier nu Prac Tic omdat we ook iets tegen teken willen.
Ik had dit 'n paar weken geleden in de mail gekregen over ProMeris....wanneer je het opzoekt voor
waar of niet waar..dan is het nog niet volledig uitgezocht... :-\

"Fw: Dog & Cat People - PLEASE READ!!!!!!!!!!

This is Jo and this is a very important message to my family & friends who have dogs-cats--and to alert you to the hazard of using a new Flea & Tick Preventative called ProMeris http://www.promeris.com/consumer/.

This is a new product designed to be a more effective product than other flea/tick treatments that was just released this year. It is available thru a vet and not currently on-line. I got ProMeris this week for my 7 dogs (6 Huskies & 1 Golden-Airedale) , and the results were debilitating for nearly all of them-including me. Since my incident this week, my vet has pulled it from distribution and alerted the manufacturer, Fort Dodge.

Here are my results: Within less than 2 hours after applying, 4 of my dogs had vomited from 2-4 times, 3 were disoriented and stumbling, 1 was dragging his back leg, 1 was salivating. I had very similar symptoms like an allergic reaction-my lips were swollen, eyes very red, mucous membranes such as eyes, nose, and mouth were stinging. I was very disoriented- dizzy equilibrium and not able to drive. To make this a short story-all 7 of my dogs were admitted to the hospital for veterinarian care, and 3 of them remained for care, IV fluids and observation for 24 hours. I was in the emergency room. I'm home now and so are the dogs. We're all feeling much better. Vet bills were over $2,500 and Fort Dodge is paying for these. Not only can the product cause this reaction, it has a highly noxious odor that permeated the house and is just starting to dissipate after 3 days.

Your dogs/cats might not have the same reaction, but given my experience-I wanted to help you all become well-educated about the product."

meer op:
http://www.snopes.com/critters/crusader/promeris.asp
#986704
ik zou ook flink wassen met een antivlooien shampoo. nee die promeris is gevaarlijk hoor hier ook veel slechte dingen over... je hoeft je absoluut niet te schamen. zelf gebruik ik knoflook en heb tot op heden nog nooit vlooien gezien bij mijn honden. maar ja eens in de zoveel tijd gebruik ik toch iets chemisch tegen vlooien voor de zekerheid
#986723
ik heb niet heel je topic door gelezen dus misschien heb je de tip al gehad: je kunt een vlooienband kopen (kleinste maatje) en die in je stofzuigerzak stoppen.  Als je eitjes opgezogen hebt dan komen die tenminste niet meer uit.
Heb je meer stofzuigers dan knip je de band gewoon in tweeën
#986725
Je hebt je hond nu ontvlooit en het lijkt me heeeeeeel onverstandig om je hond nu met allerlei andere middeltjes te gaan behandelen, dus hou het hierbij en dan kan je de volgende keer een ander middel gebruiken dan promerius, het is een middel waar honden heel slecht op kunnen reageren, maar voor nu zou ik me daar geen zorgen meer over maken, jouw hond heeft er gelukkig niet slecht op gereageerd en is hopelijk vlo-vrij. Ik behandel mijn huis altijd met een omgevingsspray als mijn honden vlooien hebben.
#986767
Femke schreef: ik heb niet heel je topic door gelezen dus misschien heb je de tip al gehad: je kunt een vlooienband kopen (kleinste maatje) en die in je stofzuigerzak stoppen.  Als je eitjes opgezogen hebt dan komen die tenminste niet meer uit.
Heb je meer stofzuigers dan knip je de band gewoon in tweeën
Of vlooienpoeder op de vloer en dan opzuigen,poeier in de stofzuiger zak werkt ook ;)
#986844
Bedankt voor de tips allemaal!
Een stuk vlooienband zit sinds vanmiddag in de stofzuigerzak :P
Gelukkig heeft Chester geen gekke verschijnselen gehad van promeris, pffff dat moest er ook nog eens bijkomen.
Hij is al een stuk rustiger. Mijn man was vandaag vrij en die heeft hem een beetje in de gaten gehouden en zei dat hij aanzienlijk minder heeft gekrabt als anders.
En ik zie het zelf ook.
3 x maal daags behandel ik hem met een vlooienkam en vanavond kwam er bijna niets meer los.
Ja 1 of 2, maar ik was ook net met hem buiten geweest.
Echt hij is een stuk relaxter, heeft vanmiddag een beste ruk gemaakt (dat kan zijn vrouwtje vanacht ook wel weer  :D)
Het kan natuurlijk dat dat komt door de promeris, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij gewoon de rust weer kan vinden om eens een keer lekker te slapen.
En hij heeft ook weer gegeten, dat wou hij gister en vanochtend ook niet.
Maar....jeuk door vlooien of niet ik blijf bij vers vlees, dat bevalt erg goed!!
Ik zag vanmiddag dat de tapijtspray bij de welkoop in aanbieding is (2 halen 1 betalen), dus gelijk maar een dozijn inslaan. ;D
O ja ik heb tea tree shampoo gekocht.
Wanneer zou ik hem daarmee mee kunnen wassen?
De groetjes maar weer.
Helma.
#987592
Oke bedankt!! Maar het doet mij heel goed te kunnen zeggen dat Chester vlo-vrij is.
Vanmiddag ook geen vlooienpoepjes meer gevonden.
Gelukkig maar.
Wanneer is die anticonceptie voor vlooien wil gaan geven, kan dit dan samen met druppels in de nek?
Of zou ik beter anticonceptie met teatree druppels kunnen gebruiken??
Helma.
#995961
Dag mensen, even een update van Chester, helaas niet zo'n fijne.
Chester bleef maar jeuken het werd steeds erger, evenals het krabben aan de de oren.
Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt, zijn overgestapt naar een andere dierenarts en hebben gebeld voor een afspraak om Chester helemaal na te laten kijken op 'levende' oorzaken van jeuk en, als daar niets uit zou komen, eventueel een allergietest te laten doen.
De reden dat wij zijn overgestapt trouwens ligt hem in het feit dat ze te makkelijk waren in antibiotica, prednison en hypo-allergeen voer, terwijl er nooit een test is gedaan, zelfs niet onder de microscoop.
Als ik toen datgene allemaal wist wat ik nu weet, had ik het zelf veel meer op mijn strepen gestaan.
Maar goed, nu naar een andere dierenarts..........wat een verademing.
Bij de telefonische afspraak werd gezegd: " kom morgen eerst maar eens met Chester en dan gaan we samen met u een plan van aanpak opstellen en beginnen bij A..".
Vanmiddag daar aangekomen is Chester nagekeken op vlooien en helaas...........er zijn er weer 8 bij hem weggehaald. Dat verklaart dus de jeuk en het typische bijten. Het is echter nog maar 2 weken geleden dat ik hem gedruppeld heb en de DA vond het niet goed om nu weer te druppelen. Hij heeft me wat tips gegeven over hoe en wat. Omdat de da het jeuken van de oren niet bij een vlooienbeeld vond passen, heeft hij de oren ook grondig nagekeken en hij zag in beide oren ook nog eens oormijten. Chester heeft gelijk een zalfje gekregen en nu moet ik over 10 dagen weerkomen. Om te kijken hoe het met de vlooien is en om te kijken hoe het met de oren gaat. Er was dus helaas geen sprake van ontgifting, iets waar ik wel van uit ging. Hierdoor heeft Chester veel langer dan nodig doorgelopen met jeukende oren. Gelukkig is het niet tot een oorontsteking gekomen. Naast het feit dat ik me nu veel serieuzer genomen vind worden door deze da, is hij ook nog eens een heeeeel stuk goedkoper :)
Maar goed helaas hebben we nog een hele weg te gaan. Het hele huis moet weer aangepakt worden. Gelukkig is het niet meer zo warm.
Aan het eind van dit verhaal heb ik nog wel een vraag. Kan ik naast vlooiendruppels ook tussendoor teatree olie gebruiken?
Zo dat was het tot nu toe.....
Groetjes van Helma.
Laatst gewijzigd door Helma op do 03 jul 2008, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#996081
Wat vervelend allemaal! Wel fijn dat je nu een da gevonden hebt die je past.

Veel sterkte met het vlooienbestrijden. Het zijn rotbeesten. Wat ik deed was gewoon iedere dag kammen met een bakje zeepsop ernaast om de vlooien in te killen (erg bevredigend klusje zal ik je zeggen  8))
Naast natuurlijk omgevingsspray gebruiken en stofzuigen met een stukje vlooienband in de stofzuigerzak.                                                                                   
#996096
Wat ben ik blij dat je nu een DA hebt die jou en je hond serieus neemt en dat er eindelijk eens goed gekeken is!

Mijn ervaring met vlooien die onze vroegere buitenkatten hadden, is dat het minstens zo belangrijk is om je op het huis te concentreren. Dus alles strippen, alles van de grond af halen en voorlopig even laten. Dus geen spullen op de grond, geen kleden etc. Kleden even opruimen nadat je ze goed uitgezogen, gelucht en gesprayd hebt tegen vlooien. verder alle losse kussentjes en mandjes wassen enz.
In ieder kiertje van de vloer, de bank enz. zitten vlooien, het is werkelijk ongelofelijk.
Toch als je heel grondig te werk gaat dan ben je er zo van af  :)
#996117
AstridStraver schreef: Wat ben ik blij dat je nu een DA hebt die jou en je hond serieus neemt en dat er eindelijk eens goed gekeken is!

Nou zeg dat wel!! Hoe meer ik er over nadenk, hoe bozer ik wordt.
En die lui maar rijden in hun dure bakken >:(
Ik voel me in ieder geval flink genaaid.......
Even aan de ene kant van de kont kammen en een keer aan de andere kant........" nee hoor mevrouw, Chester heeft geen vlooien of andere parasieten" ...........Yeah right!!!

Gelukkig gaat het zijn oren al een stuk beter. Ik zie hem veel minder slaan  met zijn koppie en krabben.

Groetjes van Helma.
#996146
Wat fijn dat je zo'n begripvolle dierenarts gevonden hebt en ik word vooral blij van het feit dat hij het niet zo'n goed idee vond om je hond weer vol met vlooiengif te gooien, dat hoor je niet vaak van een dierenarts ;)

Ik hoop dat hij nu snel van de vlooien en de jeuk af is, want het is niets als je hondje zoveel jeuk heeft....
#996147
hallo Helma je kunt teatree tegelijk gebruiken met andere vlooien middelen.Een tip is een aantal druppels teatree met een even veel druppels emulgator te mengen dan is de teatree oplosbaar in water in een sproeifles te doen. Vind je of de hond de geur niet prettig dan kun je er ook lavendel of geranium bij doen. vlooien,teken en mijten
houden niet van deze lucht 
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door