Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vero001
#1288785
Amai jeroen, kvind het een mooi en aangrijpend filmpje.

GAIA is en blijft een schat van een hond.

Ik moet maandag met arne terug naar terneuzen.
Daarna is het nog 2 maal en dan is de behandeling gedaan. Heb wel schrik.....
Nu ik dat filmpke bekijk....doet je nadenken.
Jeroen denk aan de supermooie band en de supermooie dingen die je met GAIA
hebt gedaan.
Kweet woorden schieten tekort......

Sandra, hoe gaat het met Maud nu? De behandeling is bij jou al even gestopt hé.

Dikke knuf aan iedereen
vero en arne
Door sandra43
#1289223
Met Maud gaat het heel goed. Ze is heel vrolijk en blij, vooral als ze lekker naar buiten kan. Ze ziet er ook goed uit, het verharen is een stuk minder inmiddels.

Wij zijn vorige week nog in Terneuzen geweest. Johan heeft Maud nog uitgebreid onderzocht en alles was in orde. Ze had ook een bult maar dat bleek een vetbult te zijn(pfff....).

Ik ben heel gelukkig dat het zo goed gaat met haar en iedere dag dat ze vrolijk en blij is, is er één!

Oh wat spannend Vero dat ook voor Arne de laatste chemo in zicht is. Ik weet nog goed dat jij er zo tegenop zag in het begin
omdat Arne het niet zo op DA's heeft....
Zet 'm op Arne!

Groetjes Sandra en Maud 
Door vero001
#1291018
Hey,

Ja das waar arne had het niet voor DA. Maar op Johan reageert hij super goed.
Hij gaat goed mee binnen en krijgt er dan ook veel koekjes hé.

Ik zie nu wel dat arne zijn haar iets dunner wordt, door het liggen krijgt hij nu wel wat eelt op de ellebogen. Kwrijf dit dan wat in met vaseline.
Op 13 juli moeten we terug en de laatste is op 10 aug. Normaal op 3aug. maar dan is Johan op vakantie en hij wil hem zelf doen. Dus een extra weekje verlof.

Ik ben superblij dat ik het gedaan heb, arne ook want hij heeft praktisch niks gehad van ongemak.
Mijn bernertje wordt volgende maand 8 jaar. Dan krijgt ie een extra taartje, hihi.

Sandra en maud doe het goed en genieten maar van elkaar.

Dikke knuf
vero en arne
Door geweldig
#1343978
Hallo allemaal,

Ik heb jullie verhalen zitten lezen en dat is allemaal niet mis.
Bij onze hond, een shitzu van 2,5 jaar (Senna), is vorige week ook lymfeklierkanker bij de dikke darm ontdekt.
Hij was helemaal niet ziek, alleen een beetje last van diaree, verder at, dronk en speelde hij gewoon.
Niets aan de hand zou je denken, maar helaas de uitslag was anders dan verwacht.
Gister heeft hij zijn eerste chemo gekregen en ben daar best van slag door, ook mijn dochters zijn zeer verdrietig.
Ik heb op internet zitten zoeken om informatie en tips te vinden hoe wij hiermee om moeten gaan, en ben op dit forum terecht gekomen.
Het is fijn om met lotgenoten hierover te kunnen praten.
Toe nu toe gaat het het goed met Senna, en hoop dat het ook zo blijft.

Groetjes en Sterkte

Astrid
Door DJARA
#1346102
geweldig schreef: Hallo allemaal,

Ik heb jullie verhalen zitten lezen en dat is allemaal niet mis.
Bij onze hond, een shitzu van 2,5 jaar (Senna), is vorige week ook lymfeklierkanker bij de dikke darm ontdekt.
Hij was helemaal niet ziek, alleen een beetje last van diaree, verder at, dronk en speelde hij gewoon.
Niets aan de hand zou je denken, maar helaas de uitslag was anders dan verwacht.
Gister heeft hij zijn eerste chemo gekregen en ben daar best van slag door, ook mijn dochters zijn zeer verdrietig.
Ik heb op internet zitten zoeken om informatie en tips te vinden hoe wij hiermee om moeten gaan, en ben op dit forum terecht gekomen.
Het is fijn om met lotgenoten hierover te kunnen praten.
Toe nu toe gaat het het goed met Senna, en hoop dat het ook zo blijft.

Groetjes en Sterkte

Astrid
Hoi Astrid

Tja het lezen van jou stukje, roept allerlei dingen bij me op.
Het was nogal een schok om ineens weer een bericht te krijgen in dit topic.....
Ik vindt het  steeds moeilijk hier op het forum te zijn en te schrijven, en doe dus ook zeer weinig.

Ik kan je vooral veel sterkte wensen en kracht voor de tijd die komen gaat.
Blijf positief, hoe raar dit nu misschien ook klinkt.
Houd Senna goed in de gaten, en geniet met elkaar zoveel je kan en meer.......

Hoe hier mee om te gaan, is een vraag die schier onmogelijk te beantwoorden is.
Één ieder doet dit op zijn/haar eigen manier, maar ik denk dat een deel van het antwoord in dit hele topic ligt.
Tenslotte zijn er daar een aantal "ervaringsdeskundige!".
Iig wat het praktische deel betreft, kan je hier een aantal dingen lezen.

Nog maals veel sterkte, voor jou en Senna.

Maarrrr nu ik hier toch ben:, Sandra, hoe vergaat het MAUD??....(en jullie uiteraard!!)
En Vero hoe gaat het met Arne??
Geen bericht is goed bericht zegt men dus.............
Toch ben ik wel nieuwsgierig.

Groetjes Jeroen
Door sandra43
#1347653
Heey Jeroen,
idd tijd voor een update. Het gaat prima met Maud, ze is weer helemaal de oude. Ik besef nog iedere dag dat het ook anders had kunnen zijn. Het kan ook weer zomaar anders zijn natuurlijk maar deze extra tijd zijn we"mooi mee weg".
Binnenkort gaan we weer naar Terneuzen voor een onderzoek maar eigenlijk hebben we het zelf ook snel in de gaten als ze niet lekker is.
Hoe is het met jou Jeroen en met BAIke?
En Vero hoe is het met Arne?
groetjes Sandra en Maud
Door DJARA
#1347931
Ooh wat goed om te lezen dat het MAUD zo goed vergaat.
Gefeliciteerd hoor, dikke knuffel voor MAUD!!!!!
En nu volhouden, laat ze maar versteld staan daar in Terneuzen!!  :D ;D

Met BAIke gaat het wel.
Hij was lange tijd stil en teruggetrokken en leek ook weinig aandacht voor mij te hebben.
Ook liep hij te mieren met eten, ineens wilde hij dingen die hij normaal erg lekker vindt, niet meer lekker en weigerde af en toe te eten.....
Ook ìs hij weer veel aan het krabben en knagen.
Maar ik moet zeggen,ik ben hem ook aan het ontgiften met detox compositum en hij krijgt nog druppels voor de milt.
En dit zal zeker even voor extra jeuk zorgen.
Dus ik denk dat en het wegvallen van GAIA en de snel daarop volgende operatie, nog al veel voor hem is geweest.
Ik had altijd het idee dat BAIke en GAIA niet zulke dikke vrienden waren, maar als je BAIke´s gedrag vertaald naar rouwen, dan had hij het behoorlijk te pakken.
Maar eigenlijk sinds deze week heb ik het gevoel dat we aan de andere kant van het verhaal staan want het lijkt net allemaal wat beter met hem te gaan

Heel vaak als ik met hem naar het graf van GAIA ga, dan zit ik daar wel een tijdje, en BAIke heeft toch wel de neiging om juist boven op het graf te gaan liggen....
Ik zal er eens een fotootje van maken.
En Djara, haha Djara is gewoon Djara en clownt zich overal doorheen.
Djara staat stevig op zijn Beauceron benen
Ook hij gaat regelmatig liggen bij het graf van GAIA.

Tja hoe gaat het met mij.
Ik mis GAIA nog iedere dag.
Echter de laatste weken doet het wat minder pijn.
Het gat bleek uiteindelijk veel groter dan ik had ingeschat, maar ja je kan zo iets ook helemaal niet inschatten.
Ook bleek in welke cocon ik als het ware geleefd heb.
Op het moment dat je dat doet ben je je er niet van bewust, maar als dit stopt, ppffff wat heb ik me nutteloos gevoeld.
Maar nog steeds houd ik af en toe de deur open als BAIke en Djara al binnen zijn, een fractie van een seconde maar hoor.
En nog steeds verwacht ik GAIA´s kop om de hoek bij de douche.
Hij kwam altijd kijken als ik onder de douche stond soms kwam hij er zelfs gewoon lekker bij staan haha.
Of ik leg wéér te veel vlees buiten de vriezer.......
Ik moet hem nog afmelden bij de raad van bestuur.................
Ik heb eindelijk een leuke foto camera gekocht, maar heb eigenlijk geen zin om foto´s te maken.

Ik heb een aantal filmpjes van GAIA gemaakt en die op you tube staan, en dit bracht en brengt me af en toe nog steeds troost.
Deze bijvoorbeeld
Ach ja en zoals men zegt, het zal wel slijten, maar vergeten NOOIT!!!!

Nou wel weer aardig bij gekletst zo denk ik.
Nu maar eens even het bos in en even langs het graf, dat doe ik toch wel eigenlijk dagelijks.
Nogmaals wens ik jou en MAUD veel sterkte en houd vol MAUD!!!!!
Groetjes Jeroen
Door Rima
#1348243
Hoi Jeroen,


Wat een mooie film van jou en Gaia.Met tranen achter de computer. Wat houden we toch veel van onze dieren, je wilt ze gewoon niet kwijt.
Ik ben blij dat jij en Gaia bij elkaar waren want beter kon Gaia het niet hebben als bij jou.

Groetjes,Rimalda en Maxje
Laatst gewijzigd door Rima op do 27 aug 2009, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door DJARA
#1349253
Hoi Rimalda.
Ooh ik schaam mij :-[:'( ik was jou en Maxje helemaal vergeten......
Hoe is het nu met Maxje??
Ik hoop dat alles goed gaat daar bij jullie.

groetjes Jeroen
Door Rima
#1352668
Hoi Jeroen, met Maxje gaat het goed. Ze speelt, eet en is heel actief. Mensen die niet weten dat ze ziek is denken dat ze een kitten is.
Vanaf 13 januari heeft zij chemo.Naast de kanker heeft zij ook diabetes en een schildklier probleem.Ze krijgt ook insuline. Maxje is de slimste en vrolijkste poes.Ze geniet van het leven en de liefde die wij haar geven.Ik ben blij dat wij met de chemo zijn begonnen omdat zij er totaal geen last van heeft. Haar snorharen zijn nu een soort stoppels, maar haar vacht is heel mooi en glanst.
Ik ben zo trots op haar.
Laatst gewijzigd door Rima op ma 31 aug 2009, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door vero001
#1353486
Hey

Wat leuk om jullie allemaal nogeens te horen.
Jeroen!!! amai heb al veel aan jullie gedacht, kbegrijp dat het gemis groot is.
Mooie filmpjes. Als ik naar GAIA's foto's kijk rollen er toch traantjes. Op dit forum krijg je toch ook een band hé met elkaar ookal zien we elkaar niet.

Met arne gaat het ondertussen supergoed. De chemo is van 10 aug volledig gedaan. Arne is arne terug. Je ziet wel dat hij actiever is nu alles gestopt is.
Ondertussen is hij 8 jaar geworden en heeft hij een feestje gekregen op de hondenschool. hihihi.
Daar heeft hij super van genoten. Hij kwispelde van de ene persoon naar de andere. En natuurlijk hield hij de taart goed in de gaten.
Op 28 sept. moeten we terug naar terneuzen voor controle. Normaal is dit pas na 3 maanden maar heb toch een beter gevoel als ik na 1.5 maand de controle doe.
Zoals sandra zegt, je voelt het zelf aan of het goed zit of niet.
Ik ben super dankbaar aan sandra en jeroen ook om me te steunen in deze moeilijk tijd.
Bedankt ook namens arne.
Ik ben ontzettend dankbaar dat ik arne heb. Door samen te praten en de ervaringen te delen ben je al een heel eind verder op weg.

Hoe gaat het met Maud?

Oei arne vraagt voor een stapke te doen, dus mensen tot gauw hé

Jeroen hou je sterk hé
sandra en maud doe jullie best hé

Astrid met senne sterkte bij het starten van de chemo. Zolang kwaliteit van leven goed is moet je van elke extra dag samen genieten. Veel sterkte

dikke knuf van arne en vero
Door DJARA
#1374611
Heee Vero!!!

Jij bent gisteren, toch naar Terneuzen geweest met Arne???
Ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe en wat!
Geen bericht is goed bericht zeggen ze , maar toch.... ;)
Door hobbyguy
#1405643
Ik wens jullie erg veel sterkte toe met de hond.

Dit wil je vast niet lezen, maar het is wel de zeer pijnlijke realiteit:
twee weken geleden (16 oktober 2009) een flinke bult ter grootte van een mandarijn ontdekt bij mijn Zenya, ze is een kruising tussen een Rottweiler en een NewFoundlander. Meteen met haar naar de dierenarts gegaan en een punctie laten doen omdat de dierenarts het niet vertrouwde. De inhoud er van is naar een laboratorium opgestuurd. De uitslag was zeer slecht, ze had een bijzonder aggressieve vorm van lymfeklier kanker. Nu twee weken later is ze er al niet meer en hebben we alleen nog de mooie herinneringen aan onze lieve Zenya. Ze is 16 maanden oud geworden  :'(
Door tieneke
#1405770
hobbyguy schreef: Ik wens jullie erg veel sterkte toe met de hond.

Dit wil je vast niet lezen, maar het is wel de zeer pijnlijke realiteit:
twee weken geleden (16 oktober 2009) een flinke bult ter grootte van een mandarijn ontdekt bij mijn Zenya, ze is een kruising tussen een Rottweiler en een NewFoundlander. Meteen met haar naar de dierenarts gegaan en een punctie laten doen omdat de dierenarts het niet vertrouwde. De inhoud er van is naar een laboratorium opgestuurd. De uitslag was zeer slecht, ze had een bijzonder aggressieve vorm van lymfeklier kanker. Nu twee weken later is ze er al niet meer en hebben we alleen nog de mooie herinneringen aan onze lieve Zenya. Ze is 16 maanden oud geworden  :'(
Ach wat erg.... :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door