Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vero001
#1056303
hey ben er weer

Arne is wel duidelijk ziek van de medicatie. Grote oogpupillen, héél stil, geen eetlust,....
heb hem lekkere dingen gemaakt en die at hij dan toch op.

Onderzoeken die toen gedaan zijn: bloedonderzoek; niks te zien goed, longfoto, niks te zien goed; diagnose: lymfoom ..... :'( :'( :'( :'(
Na de spuit is de klier in keel een beetje geslonken maar kvoel hem nog. :'(

Vanmorgen opgestaan, arne had gebraakt :'(
Mijn bernertje weegt 41 kilo en 16 pillen prednison. heb gebeld en nu tot een minimum van 8 pillen....

Ik blijf samen met arne vechten tegen het lymfoom. en probeer positief te zijn
Doet wel goed om met jullie te praten

Dikke poot arne en vero
Door DJARA
#1056314
Hoi Vero.
Nou daar gloort toch wat licht aan de horizon!!!
Houd vol Arne en Paul!!!
En wat die klieren betreft Paul, die gaan niet weg hoor, ze zullen hooguit slinken!!!!
Wees iig ook blij dat Arne eet, want dat is erg belangrijk!!!
Zorg ook dat hij genoeg drinkt echt meer als voorheen.
Probeer hem desnoods tot drinken te verleiden door hem een boullionnetje voor te zetten.

Ik ben met GAIA over gestapt op een koolhydraat arm dieet, dit om de kanker zo min mogelijk te voeden.
Maar dit staat allemaal beschreven in een anders topic.

Ik wens jullie nogmaals heel heel veel sterkte en probeer zoveel mogelijk van elkaar te genieten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mocht je nog vragen hebben, dan mag je ze altijd stellen!!!
groet Jeroen
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1056570
vero001 schreef: hey ben er weer

Arne is wel duidelijk ziek van de medicatie. Grote oogpupillen, héél stil, geen eetlust,....
heb hem lekkere dingen gemaakt en die at hij dan toch op.

Onderzoeken die toen gedaan zijn: bloedonderzoek; niks te zien goed, longfoto, niks te zien goed; diagnose: lymfoom ..... :'( :'( :'( :'(
Na de spuit is de klier in keel een beetje geslonken maar kvoel hem nog. :'(

Vanmorgen opgestaan, arne had gebraakt :'(
Mijn bernertje weegt 41 kilo en 16 pillen prednison. heb gebeld en nu tot een minimum van 8 pillen....

Ik blijf samen met arne vechten tegen het lymfoom. en probeer positief te zijn
Doet wel goed om met jullie te praten

Dikke poot arne en vero
van prednison kunnen ze echt heel beroerd worden!
heel veel sterkte
Het is vreselijk je hond zo beroerd te zien :'(
Door Kuszco
#1056575
Hoi Vero, ik volg dit allemaal van de zijlijn. Kan je heel moeilijk adviseren want ik heb geen ervaring met dit ziektebeeld. Ik weet wel dat ze van Prednison echt niet lekker kunnen zijn. ook heel ander gedrag. Zita heeft 6 weken prednison gehad bij haar leverontsteking.
Ik kende mijn eigen hond niet terug. Volgens de internist was dit echt van de prednison. Na het stoppen van de kuur is het inderdaad overgegaan.
Ik weet wel hoe moeilijk het is om naar een hele zieke hond te moeten kijken en hem graag te willen helpen.
Het doet heel veel pijn,maar jullie gaan het vast voorlopig redden..
Zoals Jeroen al zegt geniet van hem en ben er voor hem. Dat voelt zo'n hond en hij zal je er dankbaar voor zijn.
Heel veel sterkte voor jullie twee en een dikke knuf. (wel geven he?)
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door vero001
#1058013
hey

Zijn gisteren terug naar terneuzen geweest. Arne zijn lymfklieren waren weg buiten eentje in de knie die nogwat voelbaar was.
Bloedbeeld was goed en heb dan beslist om de chemo te starten. Hij moest aan infuis maar heeft dat heel goed gedaan.
Arne krijgt nu 1/2 pilletje tegen braken en voelt zich goed, buiten een beetje moeite.

De dosis prednison is gedaald en ik moe zeggen ik "hij doet het goed"

Als mijn berner zich beter voelt dan zijn baasje ook hé. Wacht si met die kankecellen" here we come"

O liliane heb arne zeker de knuffel gegeven.
Door DJARA
#1058027
Goed zo Arne goed gedaan!!!
Laat je baasje maar versteld staan van je vechtlust!!!

Ik ben echt blij dit te lezen, en ook blij dat je toch de chemo bentgestart!!

Heel veel sterkte en beterschap gewenst!!! 8)
Door Kuszco
#1058035
Hartstikke fijn dat het zo goed gaat met Arne. En zeker dan voelt het baasje zich ook goed. Hier is dat precies zo.
We duimen hier dat het goed blijft gaan.
Goed dat je de knuffel gegeven hebt.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door vero001
#1068553
Hey iedereen

We zijn weer enkele dagen verder. Hoe gaat het met jullie en jullie woefkes?
Arne is gisteren terug naar terneuzen geweest. Alles was oké maar hij begrijpt al wat er gaat gebeuren en dat vind ie niet zo leuk meer.

Om hem te sederen ben ik niet zo voor? Hoe verloopt alles met jullie honden als die een infuus moeten hebben?

Tot  schrijfs en dikke poot van arne
Door DJARA
#1068581
Hoi Vero en Arne
Sorry ik heb nog niet gereageert op je mail, maar dat komt nog!!!!
Goed dat alles"OK "is met Arne fijn om te lezen!!
Sederen vindt ik ook zo wat hoewel GAIA echt niet toe laat als je in zijn poot gaat prikken.
Hij moest de eerste keer ook onder narcose.
Het is niet fijn maar het enige mogelijke en ik bekijk het maar zo, beter even nu een minder leuke ervaring en "fijn "door leven dan.....bbbrrrr ik moet er niet aan denken.
Ik weet niet of het een raar idee is maar zou je hem niet alvast de dag te voren en de dag zelf een valdispert kunnen geven om hem wat rustiger te houden???

Ik kreeg destijds voor BAIke volgens mij kastanje bloesem druppels dit om zijn koppie wat rustiger te krijgen.
Maar zou het even na moeten kijken.

Met GAIA heb ik mazzel, die wordt alleen maar blij als meneer Rutteman op hem afkomt.
Als ik daar de oprijlaan op rj dan begint hij al helmaal te  kwispelen en in mijn  nek kusjes te geven, de schat!!!
Met GAIA gaat het "goed"hij is nog steeeds stabiel, hij is vrolijk en blij en eet hartstikke goed.
Ik doe alles met hem wat ik voorheen ook deed.
Echt het enige wat je aan hem merkt is dat hij sneller moe is, maar dat is het.
Nou ik ben een beetje grieperig dus snel mijn mandje weer in!!! :-X
Door sandra43
#1068810
Hoi allemaal,
Met Maud gaat ook alles goed. Afgelopen weekend sprong ze zelf weer in de achterbak van de auto,
dat had ze sinds de ziekte niet meer gedaan. Da's weer een stapje vooruit toch?
Vanavond moet ze weer naar Terneuzen voor infuus. Net als GAIA gaat Maud er ook kwispelend
naar binnen, misschien komt dat bij Arne nog. Fijn om te horen dat het goed gaat met ze. :)

Groetjes van Sandra en Maud, knuffels voor de hondjes en beterschap voor Jeroen. 
Door vero001
#1071059
hey

Leuk om te horen van GAIA en MAUD.
Sandra hoe is het geweest in terneuzen?

Nee arne vind het helemaal niet leuk, hij werd binnengeroepen naar de consultatie en daar ging de rem op.
In de wachtzaal zit hij graag maar verder alles stop.
Toen ze in zijn poot prikte jankte hij amai, dat doet hij nooit, kwee nie.... heb vragen of ik dan wel nog goed bezig ben.
Arne wil het niet  :'(en misschien denk ik dan teveel aan mezelf.
Kga gewoon afwachten en zien hoe het maandag gaat.

Van daag heeft hij een minder dag, véél slapen weinig energie maar wel graag knuffelen bij het vrouwke ;) en rustig worden als ik hem masseer.

Ik ga positief denken en vechten tegen die rotlymfoom.

Mensen allemaal nen dikke knuffel van arne en mij aan jullie woefkes.
Door sandra43
#1078666
Heey daar zijn we weer......

Maud gaat nog steeds prima op de chemo's, zij heeft er inmiddels al 13 achter de rug.
Er zit nu regelmaat in en dat is een stuk prettiger. Ze moet om de 3 weken voor een infuus naar Terneuzen en dan
krijgen we pillen mee om een week later zelf te geven. We gaan nu telkens op woensdag dus dan is ze in het weekend
niet besmet (noem het maar even zo). Kan ze dus gewoon overal mee naar toe. En zo wordt het gaande weg steeds
makkelijker.

Hoe is het met Arne?

En gaat het met GAIA nog steeds goed?

groetjes en een dikke knuffel voor de hondjes!!
Sandra en Maud
Door vero001
#1079721
Hey sandra en Maud.

Leuk te horen dat het goed gaat met Maud. Ja, jij kan al terug aftellen met de chemo. Die regelmaat zal het ook wel wat rustiger doen verlopen hé.

Arne heeft twee weken achter elkaar chemo gehad. De eerste keer gign het niet vlot maar de week erna heb ik speeltjes en koekjes meegnomen en alles verliep vlotter.
Hij moet wel genoeg geknuffeld worden maar tga beter.... kben er blij om.
Wij gaan elke maandag. Nu heeft hij veertien dagen rust. Volgende week terug om kwart na  7.

Hij is de tweede dag na de chemo wel wat moe maar de andere dagen gaat het beter.
arne is terug arne.

Misschien komen we elkaar weleens tegen in terneuzen.
Alvast veel succes en nen dikke knuf aan de woef

vero en arne ;)
Door DJARA
#1080158
Daar ben ik weer even.
Sorry voor mijn trage reactie, maar heb het erg druk.

Goed om te lezen dat het goed gaat met MAUD en dat Arne het toch steeds beter verdraagd om naar de DA te gaan!!!

Met GAIA gaat het nog steeds "goed".
Hij was weer nog steeds stabiel, saai he???
Nee hoor, ik/we zijn er erg blij om!!
Wel heeft hij naar mijn idee meer en meer verschijnselen van iatrogene Cushing
Dit is een bijverschijnsel wat wordt veroorzaakt door de Prednisolon.
Ik zal even een linkje neer zetten, zodat je het makkelijk kan vinden, (niet schrikken hoor!!!)

http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=440

Ik ga het hier volgende week eens even met meneer Rutteman over hebben!

GAIA drinkt drinkt en drinkt en plast plast en plast.
En ik merk ook dat zijn vacht wat minder dik wordt , maar misschien ( en dat hoop ik natuurlijk ) is zijn vacht zich aan het klaar maken voor de winter!!!!
Ook heeft hij nu inmiddels een echte (vr)eet obsessie.
Vorige week drie uur s'nachts batsboemboing rinkeldekinkel klatskloinkknal in de keuken......
Ik kijk vanuit de bedstee de keuken in staat meneer parmantig OP het aanrecht!!! ::)
Had hij onthouden dat ik s'avonds een stukje gekookt ei in het compost emmertje had gegooit en dat MOEST MOEST MOEST natuurlijk gescoord worden.
Ook heeft hij al een keer de broodtrommel van het aanrecht gemaaid, om de inhoud op te vreten, maar gelukkkig zat deze OP SLOT!!!! :-\
Ik vindt het wel moeilijk dit alles, en wordt er met tijd en wijle ook wel wat triest van hoor.
Maar ja ik besef me heel goed...het is dit....of......
En zolang hij nog lekker fier met de staart omhoog rond paradeerd en blij met de andere hondjes omgaat en mij ieder keer zijn kop aanbied om te knuffelen en zijn GAIA tevredenheids piepjes piept, gaan we ervoor!!! :D

Nou dit was weer even de up-date, en over twee weken horen jullie zeer zeker weer van mij!!!

Maar nu even wat anders.... ik ben met Djara een cursus schapendrijven aan het doen!!
En hij vindt dit LEUK!!!!!!!
En ik dus OOK!!!!!!
Eindelijk denk ik het gevonden te hebben, iest waar hij zichzelf ook in terugvindt!!!
Hij is helemaal gegroeid zal ik maar zeggen, en leeft helemaal op zodra we in de buurt komen.
Ook hier even een linkje van het fotoalbum.
Kunnnen jullie meteen alledrie mijn hondjes( en mijzelf ::)) bewonderen!!! :o

http://www.mijnalbum.nl/Album=GUKBBC77
Aanstaande zaterdag gaan we weer en Djara zet iedere dag een kruisje op de kalender, weer een nachtje minder slapen en dan........
haha lekker beest!!!
Groetjes en MAUD/Sandra en Arne/Vero zet em op!!!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door