Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Alies
#985145
Hallo!

Mijn ierse terrier Tara is altijd om de acht maandjes loops en dan gewoon drie weken lichtrood bloedverlies. Daarna stopt het altijd. Nu is ze vier weken loops en vorige week stopte de loopsheid gewoon na drie weekjes. Sinds afgelopen vrijdag verliest ze soms hele dikke rode druppen bloed. Dit heeft ze normaal nooit. Is dit wel normaal?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#985181
Nee, dat is niet normaal. Zou zo snel mogelijk naar een DA gaan, dit lijkt op een baarmoederontsteking!
Door Alies
#985208
Baarmoederontsteking? Maar moet ze dan niet ziek zijn etc.? Ze gedraagd zich verder normaal en eet en drinkt ook goed. K heb net haar temperatuur opgenomen en die was 37.9 dus dat is ook goed toch?
Door Ine
#985209
Alies schreef: Baarmoederontsteking? Maar moet ze dan niet ziek zijn etc.? Ze gedraagd zich verder normaal en eet en drinkt ook goed. K heb net haar temperatuur opgenomen en die was 37.9 dus dat is ook goed toch?
Een ontsteking hoeft niet altijd met verhoging gepaart te gaan.
Ik zou het zeker in de gaten houden.
Als het bloed ook maar iets vertroebeld is, of van kleur verandert, zou ik zeker even langs de da gaan.
Door Alies
#985210
OKee dan bel ik morgen meteen de dierenarts. Ik voel me nu wel vreselijk! kan er echt niet tegen als er iets met mijn hondje is! :-[ :-[ :-[
Gebruikersavatar
Door Nitus
#985211
Nee, je hond hoeft zich niet ziek te tonen. Ben namelijk zelf een hond op deze manier aan baarmoederontsteking kwijtgeraakt helaas. Zij speelde en at en dronk normaal tot ik haar 's morgens vond. Ze is nog geopereerd maar het was helaas al te laat.
Abby (zo heette zij) verloor net als jouw hond na haar loopsheid donkerrood bloed, af en toe druppels. Omdat mijn andere teef ook loops was heb ik te laat in de gaten gehad dat dat het bloed van Abby was.

Nu wil ik je natuurlijk niet de stuipen op het lijf jagen, maar je stelt deze vraag hier niet voor niets en maakt je volgens mij ook zorgen. Daarom adviseer ik je om zo snel mogelijk naar een DA te gaan. Ik zou haar vannacht eventueel bij je in de buurt laten slapen.
Door Alies
#985212
Ja ze slaapt bij me op de slaapkamer. Moet ik ook mijn wekker zetten om af en toe even te kijken?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#985213
Ik heb je geloof ik erg aan het schrikken gemaakt, sorry...  :-[ Als jij er beter bij voelt zet dan je wekker, maar als ze al op je slaapkamer slaapt dan wordt je vast wel wakker ALS er wat aan de hand is. Grote kans dat er niets ernstig aan de hand is, maar ik zou er morgen zeker naar laten kijken.
Door Jeannette b
#985241
Mijn hond Boomer dito, niks aan te zien, geen verhoging, niet extra water drinken, maar liefst 3 keer naar de da geweest, en zelfs die hadden niks door (verschillende da's!!) Maar ondertussen was ze doodziek.
Foto's gemaakt van haar buik, en daar was een steentje in haar maag, vrijwel direct geopereerd, even de buikholte nog nagekeken, had wel een érg opgezette dikke darm...Bleek haar baarmoeder te zijn..
Ik wil je niet laten schrikken of bang maken, maar als we nog een paar uur gewacht hadden, was ze er niet meer geweest.
Ik zou dus idd als een speer naar de da gaan.
Door Alies
#985270
Nou het gaat nu nog steeds goed. Ik moet om half elf bij de DA zijn. Mijn vorige hond heeft ook baarmoederontsteking gehad dus ik zal er flink op hameren dat ze het goed onderzoeken. Vanmorgen was het bruingelig wat uit de vulva kwam, leek een beetje pussig
Door Lizzy
#985276
(pfft, als ik dit zo lees ga ik zometeen nog blij wezen dat ik Ling laat castreren. Wat een vreselijke dingen hebben jullie meegemaakt :'()
Door Alies
#985299
nou ik kom net bij de DA vandaag en het is idd een baarmoeder ontsteking. Ze krijgt nu eerst een kuur omdat ze net loops is geweest en hij haar nog niet wil opereren. Maar als het niet beter wordt gaat hij haar toch opereren
Door Lizzy
#985301
[quote="Alies"]
nou ik kom net bij de DA vandaag en het is idd een baarmoeder ontsteking. Ze krijgt nu eerst een kuur omdat ze net loops is geweest en hij haar nog niet wil opereren. Maar als het niet beter wordt gaat hij haar toch opereren
[/quote]

Pfft. Gelukkig dat je aan de bel hebt getrokken en gelijk naar de DA bent gegaan! Ja, na de loopsheid staat de baarmoedermond nog even open. Dan kan het vuil hopelijk nog weg. Ik zou haar echt dondersgoed in de gaten blijven houden de komende maanden en bij de geringste twijfel terug naar de DA gaan! Sterkte met je meis!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door