Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door krista
#984888
ik zou graag mijn bordeaux dog een reinigingskuurtje geven en ik had hier iets zien staan van een weekje drainage compositum van de groene os dan een groene leem kuur van een week en dan een paar weekjes chlorella. Maar mijn hond weegt een 60kg moet ik hem dan ook van alles een week geven of iets langer?
En zit in chlorella alle vitaminen in of kan ik hem nog iets bijgeven voor hem een echte opkikker te geven.
vele groeten
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#984892
als ik mijn hond een reinigingskuurtje geef is het of drainage of groene leem of......
ik geef niet enkele reinigingskuren tegelijk
ellen
Door Lizzy
#985019
krista schreef: ik zou graag mijn bordeaux dog een reinigingskuurtje geven en ik had hier iets zien staan van een weekje drainage compositum van de groene os dan een groene leem kuur van een week en dan een paar weekjes chlorella. Maar mijn hond weegt een 60kg moet ik hem dan ook van alles een week geven of iets langer?
En zit in chlorella alle vitaminen in of kan ik hem nog iets bijgeven voor hem een echte opkikker te geven.
vele groeten
Als ik het goed lees, geef je alles na elkaar. Dat is prima. Je kunt ook eerst beginnen met 2 weken chlorella. Dat is lekker mild en dat kikkert ook op. Dan drainage compositum erbij, dus met chlorella. Dan (volgens mij is het de bedoeling dat je Drainage Comp. een week of drie geeft) met Drainage Comp. stoppen en overstappen op groene leem + chlorella. Groene leem is denk ik het heftigst. Die zou ik zelf als laatst geven. Ik weet niet wat er aan de hand is. Er zijn nog talloze weerstandverhogende middelen maar het hangt er een beetje vanaf wat er aan de hand is dat je deze kuur wilt doen.
Door krista
#985142
ik dacht van mijn hond eerst te ontgiften met drainage compositum en groene leem en dan chlorella te geven voor de vitaminen misschien samen met probiotica.
zit in chlorella alles in van vitaminen of kan ik hem nog iets bijgeven dat hij zich echt lekker in zijn vel voelt?
Door Femke
#985150
krista schreef: ik dacht van mijn hond eerst te ontgiften met drainage compositum en groene leem en dan chlorella te geven voor de vitaminen misschien samen met probiotica.
zit in chlorella alles in van vitaminen of kan ik hem nog iets bijgeven dat hij zich echt lekker in zijn vel voelt?
in chlorella zitten de volgende vitamines, mineralen en dergelijke:

Vitamines
Chlorofiel 2400 mg
Caroteen 106 mg
Vitamine A potency 58,900 IU
Vitamine B1 1.29 mg
Vitamine B2 4.55 mg
Vitamine B6 1.62 mg
Vitamine C 74 mg
Vitamine E 22.8 mg 
Vitamine K1 263 ug
Biotine 0.30 mg
Choline 230 mg
Foliumzuur 4.50 mg
Inositol 304 mg
Niacin 32.1 mg
Pantothenic acid 1.80 mg 

Mineralen
Calcium 5.1 mg
Koper 0.14 mg
Iodine 1.20 mg
Ijzer 22.4 mg
Magnesium 310 mg
Manganese 3.84 mg
Fosfor 1,060mg
Potassium 1,120 mg
Sodium 1.8 mg
Zink 3.37 mg


Samenstelling
Eiwit 60.6 g
Koolhydraten 3.7 g
Vezels 13.0 g
Ash 4.5 g
Moisture 5.4 g
Caloriën 372 Kcal

Amino zuren
Alanine 4.38 g
Arginine 3.51 g
Aspartic acid 4.86 g
Cystine 0.71 g
Glutamic acid 6.60 g
Glycine 3.19 g
Histidine * 1.16 g
Leucine * 4.52 g
Lysine * 4.88 g
Methionine * 1.20 g
Phenylalanine * 2.48 g
Proline 2.54 g
Serine 2.19 g
Threonine * 2.38 g
Tryptophan * 1.01 g
Potassium 1,120 mg
Tyrosine 1.64 g
Valine * 3.14 g


bron: http://www.chlorella-alg.com
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door