Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#982358
Noxy heeft haar voet weer opengelikt, tussen de voetkussens in.
Rood , nat , stinken, en jeuk. Inmiddeld is bovenop de voet ook al een flinke natte plek te zien.
ben naar de DA geweest, en die  heeft honingzalf geadviseerd om die erop te smeren. L- Mesitran
Maar nog het ergste vind ik dat ze een kap om moet, om te voorkomen dat ze gaat verder likken, ook aan de andere voet. En de kap moet ze 6 weken om :'( :'( :'( :'( :'(
Dit vind ik toch wel zo iets vreselijks, bahhh :( :( :(
Laatst gewijzigd door nova op za 09 aug 2008, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#982366
Ze moet die kap om om het gedrag te doorbreken? Is het psychisch, denk je? Volgens mij bestaat er een zalf (ik weet weer niet hoe ie heet) dat voorkomt dat een hond aan een wond/plek likt. Zou dat geen optie zijn. Is het trouwens tussenteeneczeem? Er bestaan wel homeopathische middelen tegen tussenteeneczeem. Zo even uit mijn hoofd selenium metallicum D12.
Gebruikersavatar
Door nova
#982370
Lizzy schreef: Ze moet die kap om om het gedrag te doorbreken? Is het psychisch, denk je? Volgens mij bestaat er een zalf (ik weet weer niet hoe ie heet) dat voorkomt dat een hond aan een wond/plek likt. Zou dat geen optie zijn. Is het trouwens tussenteeneczeem? Er bestaan wel homeopathische middelen tegen tussenteeneczeem. Zo even uit mijn hoofd selenium metallicum D12.
Ze likt wrs uit gewoonte, maar nu durf ik even geen andere zalf te smeren, totdat de plekken dicht zijn
Misschien dat ik daarna  jouw tip  kan gebruiken.
Eerst moeten de plekken droog blijven en dicht gaan
Maar die kap hik ik zo tegenaan, t zijn ondingen in huis
Gr
Door Lizzy
#982376
nova schreef: Ze likt wrs uit gewoonte, maar nu durf ik even geen andere zalf te smeren, totdat de plekken dicht zijn
Misschien dat ik daarna  jouw tip  kan gebruiken.
Eerst moeten de plekken droog blijven en dicht gaan
Maar die kap hik ik zo tegenaan, t zijn ondingen in huis
Gr
Weet je, het zijn inderdaad mega ondingen (is zo'n mooncollar niks? Het werkt niet bij iedere hond maar misschien dat je 'm bij een DA kunt lenen?) maar ik vind wel dat het went. Brutus heeft een paar maanden met een kap op moeten lopen (gebroken staart met wonden) en hoe onhandig hij er in het begin mee was, zo handig werd hij er na een tijdje mee. Sterkte!!!!!
#982379
Je kunt ook de procollar nemen, dat is het zelfde als de mooncollar maar voordeliger in aanschaf (scheelt de helft). Wij hebben die nu voor mochten ze het weer nodig hebben.

Beterschap!
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op wo 11 jun 2008, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#982384
nova schreef: Een mooncollar heeft geen effect, het is haar voorpoot, en daar komt ze nog aan met een moocollar :-\ :-\
Gr
dat is jammer...

En de espree 3in1 wondzalf dan? Die heeft speciaal een bittere smaak zodat honden het er niet aflikken....
Door Femke
#982432
nova schreef: Ze likt wrs uit gewoonte, maar nu durf ik even geen andere zalf te smeren, totdat de plekken dicht zijn
Misschien dat ik daarna  jouw tip  kan gebruiken.
Eerst moeten de plekken droog blijven en dicht gaan
Maar die kap hik ik zo tegenaan, t zijn ondingen in huis
Gr

schoentje aan? Loebas heeft ook een poos problematisch gelikt aan zijn poot en die hebben we schoentjes gekocht. Zij meer sloffen (waren ook niet zo heel duur) en niet echt geschikt voor buiten. Volgens mij heten ze Walker. Ik had ze 1 maat kleiner genomen dan op de maattabel stond, en daardoor zakten ze niet af.
De problemen knapten er wel hard van op, en zonder kap. Vaak kunnen honden met kap ook nog wel aan hun voorpoten likken.
Gebruikersavatar
Door nova
#982458
Femke schreef:
schoentje aan? Loebas heeft ook een poos problematisch gelikt aan zijn poot en die hebben we schoentjes gekocht. Zij meer sloffen (waren ook niet zo heel duur) en niet echt geschikt voor buiten. Volgens mij heten ze Walker. Ik had ze 1 maat kleiner genomen dan op de maattabel stond, en daardoor zakten ze niet af.
De problemen knapten er wel hard van op, en zonder kap. Vaak kunnen honden met kap ook nog wel aan hun voorpoten likken.
Ik ken die schoentjes, en heb er ook een hier gehad, maar is nu versleten.
Maar dan kan de voet niet drogen, gaat eerder transpireren in de neopreen, en das nu juist niet de bedoeling. Zelfs geen verbandje erom.
Alleen een katoenen sok voor buiten , en afdrogen als de voet nat is geworden buiten.
En verder een kap.
Eigenlijk moest ik een soort kapje hebben wat ik om de poot kon doen, net als een rokje. :D :D :D
Zullen vast  niet te krijgen zijn, rokjes voor bernerpoten ::) ::) :o
Gr.
Door Femke
#982469
nova schreef: Ik ken die schoentjes, en heb er ook een hier gehad, maar is nu versleten.
Maar dan kan de voet niet drogen, gaat eerder transpireren in de neopreen, en das nu juist niet de bedoeling. Zelfs geen verbandje erom.
Alleen een katoenen sok voor buiten , en afdrogen als de voet nat is geworden buiten.
En verder een kap.
Eigenlijk moest ik een soort kapje hebben wat ik om de poot kon doen, net als een rokje. :D :D :D
Zullen vast  niet te krijgen zijn, rokjes voor bernerpoten ::) ::) :o
Gr.

luchtgaten in de schoentjes maken (crocs voor berners  :P :P)??
#1022580
De plekken waren genezen, en de kap moest ik afdoen vanwege n hotspot achter beide oren.
Gisteren alles nog nog grondig geinspecteerd, en ik begon bijna te geloven dat het probleen verleden tijd was.
Vanmorgen kom ik thuis ..... :crying: :crying:, alweer de voetzool opengebeten :crying: :crying: De eeltlaag hangt er gewoon los aan
Ik raak hier behoorlijk gefrustreerd van. Ben gewoon bang dat ze morgenochtend ook de andere voet heeft opengebeten. Durf ook weer geen kap om te doen :-\ :o
Inmiddels heb ik bloed laten prikken, ze heeft het nu zo vaak en kort achter elkaar gehad,  mogelijk zit er wat anders onder. Afhankelijk van de uitslag zie ik wel wat ik verder doe.
Gaat het met Bindi wat beter, krijg je flink gdonder met de andere dame  :(
gr
#1022608
wat balen..
kiek heeft het hier soms ook..
kom je na een nachtje slapen beneden.. blijkt ze dr hele voet stuk gelikt te hebben..
puur neurose denk ik bij kiek..

bij haar is het meestal idd haar voetzool.. het hele vel hangt er dan af en soms is het ook erg bloederig..

er is wel een spray voor likgedrag bij honden en katten.. en dat is op basis van lavendel..
het stinkt (vinden de honden) en smaakt vies..
het is speciaal voor het tegengaan van likgedrag bij verwondingen.. dus ook goed op een kapotte poot ofzo te sprayen..
ik haalde het bij de d.a.

jij zei overigens voor de grap.. dat je kapjes voor de poten wilde..
en toen kreeg ik (misschien een dom) visioen..  :D
wat zou er gebeuren als je een kattenkapje kleinste formaat aan de poot zou vastmaken?
hoog genoeg om te kunnen lopen?

ik weet even niet of het nou om een voor of achterpoot gaat..
bij een voorpoot zou zon kapje nog wel eens kunnen helpen..
achter niet.. dan gaat die tong zo dat kapje binnen.. :)

ik kan me voorstellen dat je het er zo langzamerhand benauwd van krijgt..  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door