Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Do
#975352
mientje heeft dus een agressieve vorm van mamatumoren
als ik niks doe dan zal het heel snel gaan, 2 maanden? 3 maanden?
de optie zijn:
foto laten maken van de longen is er geen uitzaaing opereren dus de hele melkbuis(of zoiets) weg halen, dat moet dan in 2 keer omdat er 2 zijn

het hart was nog perfect volgens de DA zou ze de operatie lichamelijk gesproken prima ondergaan

mientje loppt nog prima mee in het bos, ze is eigelijk kern gezond
wel is ze gigantisch afgevalle, ze moet 11 kilo zijn en ze is 9,5

ik weet het niet.....ik weet niet wat ik moet kiezen
haar laten opvreten door de kanker?
Laatst gewijzigd door Do op vr 30 mei 2008, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mirjam_dc
#975358
Wat een naar bericht, zelfs al was het niet geheel onverwachts :'(
Wat je moet doen kun alleen jij zelf beslissen en ik kan me voorstellen dat het ontzettend moeilijk is! De vraag is natuurlijk hoe lang ze nog een goed leven kan hebben als je kiest voor opereren. En dat is natuurlijk juist zo moeilijk om iets zinnigs over te kunnen zeggen...wat een akelig dilemma!
Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe, maar weet zeker dat je uiteindelijk het goede zult beslissen voor Mientje en voor jullie zelf :-* :-*
Door Do
#975359
heb net met een andere DA gesproken
hij zei
als het hondje verder gezond is en ze loopt nog vrolijk mee en ze heeft geen uitzaaigen is de leeftijd reden niet aan de orde
Door Do
#975360
mirjam_dc schreef: Wat een naar bericht, zelfs al was het niet geheel onverwachts :'(
Wat je moet doen kun alleen jij zelf beslissen en ik kan me voorstellen dat het ontzettend moeilijk is! De vraag is natuurlijk hoe lang ze nog een goed leven kan hebben als je kiest voor opereren. En dat is natuurlijk juist zo moeilijk om iets zinnigs over te kunnen zeggen...wat een akelig dilemma!
Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe, maar weet zeker dat je uiteindelijk het goede zult beslissen voor Mientje en voor jullie zelf :-* :-*
dat is hem juist
ze is oud maar fif als ze 10 jaar was dan had ik geen moeite met de keuze maar 17?
maar als ik het zou laten doen kan ze mischin zonder problemen weer verder
Door Ine
#975361
Klote Do :'(

Even praktisch en heel nuchter :-[
Als het zo snel gaat en het moet met 2x opereren, redt ze het dan binnen die tijd?
Is het je dat waard (kun je het haar nog aandoen), dat ze nog 2x die ellende van een operatie moet meemaken?

Ik weet het, het is niet mijn Mientje, maar ik denk, dat als ze mijn Mientje was, ik haar nog een paar hele mooie weken/maanden zou geven. Ik zou haar verwennen en al die dingen geven, waar ze van houdt.

Do, ik weet wat Mientje voor jou en Hans betekent, dit wordt een moeilijke beslissing!
Hele dikke knuffels voor jullie allemaal :-* :-* :-*
Door mirjam_dc
#975363
Do schreef: heb net met een andere DA gesproken
hij zei
als het hondje verder gezond is en ze loopt nog vrolijk mee en ze heeft geen uitzaaigen is de leeftijd reden niet aan de orde
Nou in dat geval zou ik de foto's laten maken. Eigenlijk heeft hij natuurlijk ook gelijk, als verder alles goed is met haar dan maakt leeftijd niet zo veel verschil; we zeggen tenslotte bij oude mensen die verder nog gezond zijn ook niet 'laat maar zitten, want ze zijn al zo oud'. Moeilijk moeilijk :-\ :-\
Gebruikersavatar
Door Madera
#975364
Do wat erg, heel veel sterkte ermee wat je ook besluit.

Wat je moet besluiten kan ik je niet vertellen, maar ik denk dat als je er goed over nadenkt, alle voors en tegens tegen elkaar afweegt en een keuze maakt waar je voor 100% achter staat deze keuze (wat het ook is) de juiste is.
Door zurca
#975371
Jeetje Do....wat zullen jullie hiervan geschrokken zijn...En wat een moeilijke beslissing moeten jullie gaan maken.

Onze oude kat Meid had ook ineens mamatumoren. Zij was 20 jaar oud maar verder in prima gezondheid. Ik heb toen eerst foto's laten maken of er eventueel uitzaaiingen waren zodat ik daarna kon verder beslissen. De foto's waren oke ...De DA zei mij toen dat haar leeftijd geen probleem voor de operatie was "ouderdom is geen ziekte" zo zei ze.
Ik heb haar laten operen,ze hoefde maar 1 keer....
Meid heeft na de operatie nog 6 maanden geleefd. Ze uiteindelijk aan ouderdom overleden, haar hart was gewoon "op".

Ik wil jullie heel veel kracht en sterkte toewensen :-* :-*
Door Do
#975374
zurca schreef: Jeetje Do....wat zullen jullie hiervan geschrokken zijn...En wat een moeilijke beslissing moeten jullie gaan maken.

Onze oude kat Meid had ook ineens mamatumoren. Zij was 20 jaar oud maar verder in prima gezondheid. Ik heb toen eerst foto's laten maken of er eventueel uitzaaiingen waren zodat ik daarna kon verder beslissen. De foto's waren oke ...De DA zei mij toen dat haar leeftijd geen probleem voor de operatie was "ouderdom is geen ziekte" zo zei ze.
Ik heb haar laten operen,ze hoefde maar 1 keer....
Meid heeft na de operatie nog 6 maanden geleefd. Ze uiteindelijk aan ouderdom overleden, haar hart was gewoon "op".

Ik wil jullie heel veel kracht en sterkte toewensen :-* :-*
klinkt mischien cru wat ik zeg...maar is het 6 maanden dan waard?
Door *Natasja*
#975377
Bah, wat een rotbericht...

Hoe zwaar zijn de operaties die ze eventueel zou moeten ondergaan? Als het zware operaties zijn, sluit ik me bij Ine aan: wil je dat haar nog aandoen voor de tijd die je daarmee extra zou krijgen? Want het is natuurlijk een feit: ze is 17 en dat is al stokoud, al hobbelt ze dan nog lekker mee.

Ik vind het een moeilijke kwestie en wil je dan ook veel sterkte en wijsheid wensen met het nemen van dit besluit  :-*
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#975378
Wat een rotbericht Do. :-\
Ook ik kan je niet helpen met het maken van deze vreselijk moeilijke beslissing.
Jullie kennen Mientje het beste en zullen dan ook de juiste beslissing voor haar nemen, daar ben ik van overtuigd.
Heel veel sterkte Do en Hans! :-*

Ik duim in ieder geval dat er geen uitzaaiingen zijn.
Door Do
#975379
Bernie schreef: Wat een rotbericht Do. :-\
Ook ik kan je niet helpen met het maken van deze vreselijk moeilijke beslissing.
Jullie kennen Mientje het beste en zullen dan ook de juiste beslissing voor haar nemen, daar ben ik van overtuigd.
Heel veel sterkte Do en Hans! :-*

Ik duim in ieder geval dat er geen uitzaaiingen zijn.
eigenlijk hoop ik stikkem dat er uitzaaigen er zijn :'( dan hoef ik die keuze niet te maken
Door zurca
#975380
Do schreef: klinkt mischien cru wat ik zeg...maar is het 6 maanden dan waard?
Nee dat is niet cru ;)
Weet je wat het is, je kan gewoon niet in de toekomst kijken....Als ik de operatie niet had laten doen dan had ze die 6 maanden zeer waarschijnlijk niet gehaald. Ik kon nog geen afscheid van haar nemen en de gedachten dat ze met operatie misschien wel 21....wie weet 22 zou kunnen worden liet mij niet los. Het is gewoon "stomtoeval" geweest dat haar lichaam en geest 6 maanden na de operatie het genoeg vonden. Had ik dit van te voren geweten dan had ik haar die operatie en het herstel niet aangedaan....Maartja...die glazen bol die echt werkt heb ik nog niet gevonden ;) ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door