Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Juul
#975655
Das echt rot, voor een ander leventje moeten beslissen over pijn en lijden. Heel veel sterkte, Do. Knuffel voor jou en voor Mientje!
Door Cindy de Wolf
#975659
Jezus wat een klote bericht en wat een zeer moeilijke beslissing. :-\ Ik denk dat ik voor een secons opinion zal gaan en als die da hetzelfde zegt en er geen uitzaaiingen zijn ervoor zal gaan.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#975668
Ik sluit me ook aan bij wat anderen hier al gezegd hebben: ook ik zou een hond van die leeftijd niet meer laten opereren. Als die tumoren zo agressief snel gegroeid zijn, dan denk ik dat de kans dat er elders in het lichaam opnieuw tumoren zullen gaan opduiken heel groot is. Zelfs als er nu op foto's nog geen uitzaaiingen te zien zijn. Ik zou dus gaan voor kwaliteit van leven en genieten met en van haar zolang het nog kan.
Sterkte!
Door Saskia C.
#975676
Sterkte ermee!! Ik zou haar op die leeftijd niet nog 2 zware operaties laten ondergaan. Verwen haar nog maar lekker en er komt een tijd dat je haar moet laten gaan hoe moeilijk het ook is.
Gebruikersavatar
Door Dian
#975682
Wat ontzettend triest Do. Ik wens je heel veel wijsheid toe voor het nemen van de juiste beslissing. Geniet nog zoveel mogelijk van Mientje :-* Een dikke knuffel voor jullie :bigarmhug: :bigarmhug:
Door claudiaB
#975723
jeetje Do, wat moeilijk voor jullie om een beslissing te nemen. Ik kan mij voorstellen dat je niet moet denken aan een naderend afscheid.
Toch is dat gezien haar leeftijd een reéle verwachting. Een operatie kan misschien dat afscheid uitstellen, maar het gaat altijd gepaard met pijn en ongemak voor de hond. Ook kleven er aan elke operatie risico's die het afscheid ook kunnen versnellen.
Overweeg alle mogelijkheden en laat je hart beslissen!
Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid.

hele dikke knuffel voor jullie allemaal  :bigarmhug:
liefs Claudia
Door Do
#975759
Angelique schreef: :'( :'(  Wat een onheilsbericht.

Omdat je zelf al zegt dat je stiekem op uitzaaingen hoopt zodat je deze afweging niet hoeft te maken zegt volgens mij al genoeg over hoe je er zelf over denkt. Volgens mij wil jij Mientje deze operaties ook niet aandoen maar heb je door de gekleurde info van de Da misschien het gevoel dat als je niet opereert dat je dan niet "alles" gedaan hebt wat in je macht ligt.
hier heb je dus de spijker op de kop geslagen
die DA heeft me dus inderdaad aan het twijfelen gezet, maar niet alleen 1 DA maar dus 3 DAs

stel dat mientje niks had dan zoe ze mischien nog 1 jaar hebben
maar goed stel dat ik haar laat opereen en dat dus 2 x dan heeft ze een lange herstel nodig met de consequenties ervan,pijn,niet naar het bos kunnen...afijn een klote leven dus en waarom....want lang heeft ze zoizo niet meer ook al ze gezond zou zijn.

na een dag in een soort cocun te hebben geleefd heb ik mijn beslissing genomen
dinsdag worden fotos gemaakt en dat is puur voor me zelf om te weten hoe en wat
en verder...niks ik laat haar gang ga en probeer pijn te bestrijden met.....dat weet ik dus niet
en ik zal haar laten genieten tot het laatste
dit is Mientje vanavond :'(
Afbeelding
Door henneke
#975760
lieve Do wat een moeilijk besluit voor je maar ik denk net als de rest wel een goed besluit geef de lieve oude dame een kus op haar snuit van me en jezelf ook , ik hoop dat jullie nog rustig de tijd krijgen om afscheid te nemen van elkaar  :'( :'(
Door Sylvi@
#975769
Heel veel sterkte :-* wat een rot situatie.

Je moet doen waar jij mee verder kunt, als je blijft bij niet opereren, vind ik (gezien de geringe ervaring die ik heb opgedaan tijdens mijn stage bij da'sen) dat je een hele goede beslissing maakt, ze zou een behoorlijke heftige ingreep moeten ondergaan :'(
Door tiny
#975771
Oh Do, wat een verschrikkelijk sneu bericht. Die arme Mienepientje. Moeilijke keuze, ze is 17, hobbelt nog lekker mee, is doof en blind (toch, of bijna)
Ik weet niet of haar de drama's van de operatie mee zou laten maken. Wel weet ik dat Tessa PANISCH voor een dierenarts is en al zou ze een half jaar langer leven, dan nog weet ik niet of ik haar dat aan zou willen doen.
Het enige wat ik kan zeggen is Geniet nog maar volop van haar, nu is ze nog quick en dat voor haar 17 jaren!!! Tophondje!!! :-*
Door roefus
#975772
Do schreef: hier heb je dus de spijker op de kop geslagen
die DA heeft me dus inderdaad aan het twijfelen gezet, maar niet alleen 1 DA maar dus 3 DAs

stel dat mientje niks had dan zoe ze mischien nog 1 jaar hebben
maar goed stel dat ik haar laat opereen en dat dus 2 x dan heeft ze een lange herstel nodig met de consequenties ervan,pijn,niet naar het bos kunnen...afijn een klote leven dus en waarom....want lang heeft ze zoizo niet meer ook al ze gezond zou zijn.

na een dag in een soort cocun te hebben geleefd heb ik mijn beslissing genomen
dinsdag worden fotos gemaakt en dat is puur voor me zelf om te weten hoe en wat
en verder...niks ik laat haar gang ga en probeer pijn te bestrijden met.....dat weet ik dus niet
en ik zal haar laten genieten tot het laatste
dit is Mientje vanavond :'(
Afbeelding
:-*
Door Do
#975775
tiny schreef: Oh Do, wat een verschrikkelijk sneu bericht. Die arme Mienepientje. Moeilijke keuze, ze is 17, hobbelt nog lekker mee, is doof en blind (toch, of bijna)
Ik weet niet of haar de drama's van de operatie mee zou laten maken. Wel weet ik dat Tessa PANISCH voor een dierenarts is en al zou ze een half jaar langer leven, dan nog weet ik niet of ik haar dat aan zou willen doen.
Het enige wat ik kan zeggen is Geniet nog maar volop van haar, nu is ze nog quick en dat voor haar 17 jaren!!! Tophondje!!! :-*
ze is niet blind :hammer:
maar ik wil deze topic gebruiken voor de vorderingen of achetruit van mientje
en ben bang dat het straks de topic weggehaald wordt dus ik ga nu richting bar :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door