Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#975381
Do schreef: eigenlijk hoop ik stikkem dat er uitzaaigen er zijn :'( dan hoef ik die keuze niet te maken
Dat zat ik inwendig ook al te denken ja. :'(
Ook al voelde je het van de week, het is wel onverwacht meis, want ze doet nog zo gezond aan verder.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#975382
Do schreef: eigenlijk hoop ik stikkem dat er uitzaaigen er zijn :'( dan hoef ik die keuze niet te maken
:'( :'( :'( :'( :'( :-* :-* :-*

Heel veel sterkte met welke beslissing je ook gaat nemen Do. En ik kan nu wel zeggen dat ik het met Ine eens ben en dat ben ik nu ook, maar het is zo ontzettend anders als je zelf voor de beslissing staat....... :-X :-[ :'(
Door Cathelijn
#975384
Jee Do, wat ontzettend rot. Ik kan je geen advies geven, zou echt niet weten wat ik zou doen als het mijn hond was. Ik kan jullie alleen veel sterkte wensen bij het nemen van de beslissing  :-*
Gebruikersavatar
Door Binno
#975388
Wat een rotnieuws, pfff. :'(
Ik weet niet wat ik zou doen.
Als de foto's goed zijn en de DA het positief inschatten, dus ook op langere termijn, denk ik wel dat ik zou laten opereren.
Dénk ik, want er zelf voorstaan is nog heel wat anders, moeilijke keuzes die je moet maken en je kan niet in de toekomst kijken.
Heel veel sterkte en wijsheid Do! :-*
Door Elise
#975394
Wat een vreselijk slecht nieuws :'(
Veel sterkte met je beslissing, je moet de keuze maken waarbij jullie je goed voelen dat jullie het goed doen voor Mientje :-*
Door *Natasja*
#975395
Pauline schreef: :'( :'( :'( :'( :'( :-* :-* :-*

Heel veel sterkte met welke beslissing je ook gaat nemen Do. En ik kan nu wel zeggen dat ik het met Ine eens ben en dat ben ik nu ook, maar het is zo ontzettend anders als je zelf voor de beslissing staat....... :-X :-[ :'(
Dat is inderdaad het probleem: wij kunnen allemaal wel zeggen wat wij zouden doen als we in jullie schoenen zouden staan, maar dat staan we niet. Zouden we dat wel staan, dan zouden we waarschijnlijk ook allemaal enorm twijfelen.

:bigarmhug: voor jullie, Do
Gebruikersavatar
Door Madera
#975396
Do schreef: eigenlijk hoop ik stikkem dat er uitzaaigen er zijn :'( dan hoef ik die keuze niet te maken
:'( :'( :'(

maar kan me er ergens wel wat bij voorstellen...  Ik zou zo'n keuze denk ik zelf ook niet willen maken...
Door Danny
#975402
Oh Do wat ontzettend moeilijk...
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik bij je eerste berichtje meteen dacht "goh als er uitzaainingen zijn is de keus gemaakt voor je"

Tja maar wat als er geen uitzaaiingen zijn...heel erg moeilijk. Hoe gaat ze hetstellen van die 2 operaties, daar zal toch ook weer wat tijd over heel gaan en zal haar ook niet in de koude kleren gaan zitten he!...heel erg lastig, wil je haar dit nog aan doen.
Aan de andere kant als haar hart nog goed is...pffff
Meis ik weet het echt niet.
Door Ziviaantje
#975411
17 jaar is een hele leeftijd om nog 2 van die vrij ingrijpende operaties te laten doen. Ze heeft per operatie zeker een paar weken nodig om weer te herstellen. Het is ontzettend moeilijk om zoiets voor je eigen hond  te beslissen, wij staan er aan de zijlijn bij een kunnen het "makkelijker relativeren". Als het onze hond was hadden we dat zeker niet kunnen doen. Heeft de dierenarts het ook gehad over en palliatieve behandeling. Dus eigelijk "pappen en nathouden" ? Als je corticosteroïeden zoals prednisolon gaat geven dan remt dat de groei van de tumoren. Prednison heeft een slechte naam, maar is ook bij mensen naast antibiotica één van de meest gebruikte medicijnen ( denk maar aan astmapatiënten ). Op bijwerkingen op de lange termijn hoef je op deze leeftijd niet na te denken. Door de prednison zal ze zich waarschijnlijk ook beter gaan voelen, meer gaan eten en, wel een nadelige bijwerking, meer gaan drinken. Als ze arthrose heeft dan zul je zien dat ze door de cortico's ook soepeler gaat lopen. Succes met je beslissing.... Het is moeilijk....
Door tessa
#975421
Wat een naar bericht zeg, ik heb zelf ook een hond verloren aan agressieve mamatumoren, helaas gaat het heel snel.
Ik heb er bewust voor gekozen om de hond niet te laten opereren, ze was in mijn ogen al oud (10) voor een boxeren mijn ervaring is dat het toch al is uitgezaaid en de operatie de afweer zo ondermijnd dat het niet zinvol is om de hond dat aan te doen, op een keer is het gewoon op, het klinkt heel cru maar ze gaan een keer ergens aan dood, dat moet je accepteren, we zijn geen wondermensen die alles koste wat kost levend moeten houden, zo denk ik erover maar velen zullen dat niet met me eens zijn....
Door Jolly
#975426
pfoe he, wat een vreselijk bericht.
Ik denk dat  als Mientje van mij zou zijn, dat ik haar nog een lekker zou laten leven hoe het nu gaat.
Persoonlijk vind ik 2 keer opereren heel veel, ookal is ze verder kerngezond het blijft een flinke aanslag op haar weerstand.

Ik snap je dus heel goed dat je stiekum een beetje hoopt op uitzaaiingen en dat je dus niets hoeft te beslissen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#975433
Zitten de tumoren aan twee kanten?
Ik vind het ook heel veel voor zo´n oude hond. 2x een melklijst. En realiseer je dat je op een foto pas uitzaaingen ziet als ze groter zijn dan 1 cm.
Dus het kan ook zijn dat er kleintjes zitten die je niet ziet.

Je zult toch zelf moeten beslissen, maar het is gruwelijk moeilijk.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#975443
Ik had de topic in de bar nog niet gelezen. Maar als het zo snel is gegaan en ze zoveel bulten heeft....
En zeker met dat vermageren erbij. Is het allemaal erg ongunstig voor haar.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#975447
O shit, dit is zwaar klote zeg! :'( Ik hoopte nog op galbulten.. maar helaas. Of je moet opereren? Ik kan je daar geen advies over geven, dat is jouw beslissing. En welke beslissing je ook neemt, hij is goed.
Maar wat ik mij afvraag, als ze allebei de melklijsten wegnemen(ik weet dat dat in 2x gebeurt) heeft ze daar wel huid genoeg voor? Gaat dat niet ontzettend strak zitten, dus spanning op de wonden?

Ik kan je verder wel van mijn ervaringen met Gitte vertellen, wij hebben op een gegeven moment besloten niet meer te opereren en ons te richten op bestrijding van binnenuit dmv chinese kruiden en homeopathie.
Er bestaat ook een speciaal soort zalf die tumoren kan opvreten. Maar weet niet of dat geschikt is voor de soort van Mientje. Misschien kna Tannetje je daar nog iets over vertellen? :-\

Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen, in eerste instantie alleen al om tot een besluit te komen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door