Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door adne
#974269
Niet als medicijn, wel in een zalf.
Nu ontdekte ik zonet weer een hotspot op haar staart,
wat een narigheid.
Ze kan dan ook zo zielig kijken voelt zich écht niet happy.
Soms wordt je er wel eens een beetje wanhopig van,
en dat vooral voor de hond.
Maar we behandelen de plek en hopen dat het snel beter gaat.

Groetjes Jo en Luna
Door belgje
#974283
wij hebben prodier huidlotion besteld(misschien mijn toppic al gelezen?)
als het helpt zal ik het weten te zeggen, het zou wat jeukstillend moeten werken.
iemand ervaring hiermee?
oja en op de wondjes groeneklei pasta, echt een natuurlijk wondermiddeltje
Door tieneke
#974392
Echt de moed niet opgeven want 2 maanden is vrij kort voor ontgiften met een hond die al jaren last heeft en ook waarschijnlijk de nodige medicijnen heeft geslikt  ;)
Onze vorige Leonberger had vreselijke huidklachten en het heeft echt meerdere maanden geduurd met ontgiften,en hij was er echt slecht aan toe.Hij was na ruim een half jaar helemaal schoon en heeft er nooit meer last van gehad.
Hij kreeg dan ook enkel kvv en geen enkele vorm van graan=koolhydraten.
Alle brood,gebak,spaghetti,rijst,macaroni,plus hondenkoekjes zijn immers de grootste boosdoeners samen met de brokken  :-X
Kijk voorlopig ook uit met enten en ontwormen plus vlooienmiddelen,hier zijn de honden voor het laatst geent toen ze 1 jaar waren,nu zijn ze 4 en zijn nog nooit ziek geweest gelukkig.
Ontwormen is voor het laatst gedaan toen ze 5 maanden waren,immers een hond op rauw heeft een maagzuur waar in principe geen ene parasiet kan overleven.
Vlooienbestrijding/tekenbestrijding doe ik hier alleen met biologische olien die ik zelf mix,op mijn honden geen enkel gif meer.
Met onze vorige hond wisten wij niet beter,gelukkig hebben wij na schade en schande ook het licht gezien  ;D

Wat voor soort kvv geef je nu?
Ik persoonlijk zou voor graanvrije kvv gaan,veel sterkte met je hond!
Door adne
#974452
Luna is nog jong, 2 jaar en 3 maanden dus ze heeft goed 2 jaar brokken gehad.
Ook brokken speciaal voor de gevoelige huid, die hielpen in het begin wel aardig
maar op een gegeven moment niet meer.
Ze krijgt nu 2x daags smuldier vlees compleet, ik weet dat niet iedereen even
gecharmeerd is van smuldier maar buiten al de kale en rode plekken is haar huid zacht en glimt wel.
Ze krijgt verder niets, geen koekjes e.d.wel vreet ze buiten zo nu en dan wat op.
Pas waren we op vakantie bij een boer en er lag een soort hooi, en als ze even de kans kreeg
vrat ze dat ook op. Waarom? Geen idee.
De moed zinkt je zo nu en dan wel eens in de schoenen, niet zozeer voor mezelf, maar ik vind het
vreselijk voor haar.
Maar door dit forum kom je er achter dat je echt niet de enige bent met problemen, en ben ik blij met de tips.

Groetjes Jo en Luna
Door Kuszco
#974500
Ja,zeker zakt de moed wel eens in je schoenen. Was bij mij ook zo. Altijd had ze jeuk en ondanks dat was ze altijd lief,vriendelijk en verdraagzaam.
Wij enten en ontwormen hier ook niet. Tegen de vlooien gebruik ik een soort citroenspray met lavendel etc. Al die vlooiendruppels deden haar vreselijke pijn. Haar huid werd dan helemaal rood en ging branden.
Hebben we allemaal uit huis gedaan.
Prodier huidlotion zou ik zeker proberen. Is een broertje van "puur"alleen de iets duurdere vorm. Allemaal bij edera verkrijgbaar. Zij leveren heel vlug.
En vooral de moed niet opgeven,wat Tieneke zegt. Het is echt allemaal de moeite waard,en het gaat beter worden.Je moet er alleen een weg in vinden en dat kan even duren.
Sterkte en knuffel voor de schat.
Groetjes Liliane.
Door adne
#974582
Bedankt voor jullie bemoedigende woorden.

Groetjes Jo en Luna
Door belgje
#974972
zitten wij in hetzefde schuitje blijkbaar.
het is zo zwaar je hond te moeten afzien, ons Caro is nu 3 maand cortisone en brokvrij maar het is wel verschrikkelijk, ze bijt haar huidje kapot, zondag was ze helemaal rood maar het geneest wel maar nu begint ze aan de andere kant, echt radeloos wordt je daarvan, ze heeft nu een hemdje aan.
ze kan nog steeds aan het ontgiften zijn en heb gehoord dat dit 6 maand kan duren eer al die cortisone uit haar lichaampje is.
ja dan denk je soms dat het allemaal geen zin heeft en denk je soms aan de cortisone maar toch geven we niet op en da's ook dankzij het forum, je staat er niet alleen voor en kunt raad vragen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door