Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door adne
#973476
Ik heb Luna mijn DH nu ruim 2 maanden op de kvv staan en zie niet echt een verbetering qua klachten.
Inmiddels is ze bij beide liezen kaal en de huid is daar donker verkleurd.
Ook krijgt ze steeds op andere plaatsen rode pukkeltjes lijkt het wel.
Ik vraag me af of het allemaal wel met haar voeding te maken heeft omdat het
eigenlijk beroerder i.p.v. beter is geworden.
De jeuk is ook niet minder.
Kan het niet gewoon een of andere allergie zijn?
Als ze gezwommen heeft wordt het ook erger, door lang gras weer jeuk enz.
Kan een homeopaat hulp bieden.
Ik weet het zo langzamerhand niet meer, en vind het vreselijk voor de hond.
Wie weet raad!

Gr.
Door tiny
#973478
Ik ben geen DA maar het klinkt als een allergie voor iets wat misschien in de kvv zit. Waarom ga je niet barfen, beginnen met een eliminatiedieet.
Er zijn hier op bp veel mensen die je goede raad kunnen geven. Sterkte :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#973484
mijn oudste heeft ook zwarte liezen en id door zwemmen wordt het erger, Ik heb vorig jaar bij hem een allergie test laten doen dmv bloedafname, daaruit kwam dat ie allergisch is voor alle out-en in door stoffen. Door hem, nu speciaal gemaakt door de homeo, drainage te geven blijft alles binnen de perken.
Maar vergeet niet dat je nu net pas kvv geeft en dat het erger kan worden door ontgiftings verschijnselen, de ene hond heeft daar geen last van maar de andere.......
Het kan overigens helemaal geen kwaad om met deze klachten naar een homeopaath te gaan!
ellen
Door Eef+Stippels
#973485
Ik denk ook aan allergie. Een homeopaat kan wel hulp bieden denk ik.
Ik zou inderdaad een eliminatiedieet proberen.
Door Kuszco
#973512
Heb je wel eens aan een stuifmeel,pollen en gras allergie gedacht? Typisch iets voor nu. Lotje heeft het ook.In deze tijd ben ik ook voorzichtig met zwemmen omdat de huid al op op de proef wordt gesteld. Heeft hij ook veel jeuk in het gezicht,wrijft hij langs je benen met de snuit,niesten,traanoogjes?
Lijkt op ontgifting ,gaat ook samen natuurlijk omdat je met KVV bent begonnen.
Kijk eens op www.edera.nl daar vind je allerlei homeopathische hulpmiddelen.Zelf geef ik ook probiotica en doils skin visolie.
Veel succes.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door adne
#973535
Ze heeft wel traanogen op het moment,
en als ze gegeten heeft gaat ze eerst naar buiten met haar snuit door
de heg heen schurken. Niesen doet ze niet, en ja jeuk heeft ze zeker.
Ze kan b.v. ook niet tegen tea tree olie wordt hier helemaal gek van.
En over het ontgiften heb ik al veel gelezen, maar er moet op een gegeven
ogenblik toch een verbetering optreden niet?

Groet Jo en Luna
Door Kuszco
#973694
Ja hoor. Precies Lotje. Haar eerste gang s.morgens is de tuin in een in de heg schuren. Daarna zijn mijn benen aan de beurt. Meestal help ik haar even. Wrijf dan met platte hand langs haar snuit. Daarna is het goed. Traanoogjes ja,zeker hoort er helemaal bij. Net hooikoorts bij mensen. Ik hou het op een pollen en stuifmeelallergie.Maar ja,dat is wat ik denk en ik ben geen DA natuurlijk.
Ik weet niet wat je elf van plan bent als volgende stap. De KVV zou ik zeker blijven geven.Haar oren moet je ook goed in de gaten houden. Goed schoonhouden bedoel ik dan. Als ik veel in het veld ben geweest maak ik de oren altijd extra schoon met een gewone oorcleaner.
Haar kop was ik dan met wat water.
Wat een ellende he?
Groetjes Liliane Zita en Lotje.
Door belgje
#973742
ja dit begrijp ik maar al te goed die ellende
en er zijn er zoveel hé met probleempjes
wel goed dat we dit forum hebben, zo kunnen we elkaar steunen en raad geven, al ist maar gewoon om je verhaal te doen ;)
Door adne
#973808
Nou inderdaad zoveel probleempjes!
En als je nou precies wist wat het was kon je er wat aan doen.
Nu is het vaak uitproberen en maar hopen dat het helpt.
De KVV blijf ik geven, want ze vindt het heerlijk.
Verder denk ik dat ik een homepaat ga raadplegen want prednison e.d. wil ik
pas als laatste redmiddel proberen.
Jullie alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Jo en Luna
Door adne
#974130
Na op het internet wat rondgekeken te hebben i.v.m. ''hooikoorts bij honden'' ben ik net
pollinosan van A.Vogel (kan je ook aan dieren geven) wezen halen en heb ik zalmolie besteld.
Ik had van VSM al prodier huidjeuk geprobeerd maar dat hielp niet.
Als dit ook geen verlichting brengt ga ik met haar naar een homeopaat,
dan ben ik zelf wel zo'n beetje uitgedokerd.
Maar we houden moed!

Groetjes Jo en Luna
Door Kuszco
#974135
Ja,ik ben heel benieuwd hoe het jullie vergaat.
Wel even onthouden dat de jeuk iets erger kan worden bij het beginnen met homeopathische druppels. Maar dat wist je waarschijnlijk al.
Lotje heeft er goed op gereageerd.
Die pollinosan ga ik ook eens opzoeken.
Groetjes en succes.
Liliane.
Door Kuszco
#974138
Wat ook te proberen is Puur pollen. Hiermee kun je sensibiliseren bij stuifmeel huisstofmijt en pollenallergie.
Is speciaal voor honden en katten. Ik ben er nu een jaar mee bezig en het verschil is duidelijk merkbaar.Ook verkrijgbaar online bij Edera.
Groetjes Liliane.
Door adne
#974146
Puur pollen had ik ook gezien, maar dat is hier niet te krijgen en moest ik dan bestellen.
Pollinosan kon ik gewoon bij de drogist halen, vandaar dat ik daar nu eerst mee begin.
Het is toch uitproberen, en maar hopen dat het aanslaat.

Groetjes Jo en Luna
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door