Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#970867
Mijn teef is wel gesteriliseerd tijdens de loopsheid.De hond van de buren is 's nachts uitgebroken en bij ons over het hek gesprongen.En het is ook nog eens haar eigen zoon.Maar ik had er anders ook niet voor gekozen om het te laten doen. :P
Door ~Joke~
#970917
Sonja schreef: Ik heb alles wat hier in het topic werd geschreven doorgegeven aan de eigenaren, maar die hadden toch erg veel vertrouwen in hun da en zijn op zijn advies afgegaan. Gelukkig heb ik inmiddels wel bericht gekregen dat de ingreep goed was verlopen.
Ik zou net vragen waarom ze de reu niet castreren, hij is degene met klachten
Door Minna
#970920
Ko had de acute baarmoederontsteking aan de einde van de loopsheid, dat is dus op alle fronten bijna mis gegaan, maar we hadden geen keuze, het was of de risico of de hond dood. Gelukkig is ze helemaal prima hersteld, mag over een week voor het eerst weer naar een wedstrijd! Hoopje mag volgende maand naar de Da voor sterilisatie, dan zit ze precies tussen twee loopsheden in.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#970962
~Joke~ schreef: Ik zou net vragen waarom ze de reu niet castreren, hij is degene met klachten
Ja, dat moet misschien ook nog wel gebeuren. Maar ze hebben 2 reuen, dus begrijp ik wel waarom het makkelijker was het teefje te laten 'helpen'.
De reu die klachten heeft gehad is overigens een bouvier en men is momenteel wat huiverig om bouvierreuen te laten castreren. Gecastreerde reuen ontwikkelen sneller prostaatkanker dan ongecastreerde en bouviers zijn extra gevoelig voor prostaatkanker.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#971212
Sonja schreef: Ja, dat moet misschien ook nog wel gebeuren. Maar ze hebben 2 reuen, dus begrijp ik wel waarom het makkelijker was het teefje te laten 'helpen'.
De reu die klachten heeft gehad is overigens een bouvier en men is momenteel wat huiverig om bouvierreuen te laten castreren. Gecastreerde reuen ontwikkelen sneller prostaatkanker dan ongecastreerde en bouviers zijn extra gevoelig voor prostaatkanker.
Ik heb trouwens wel eens ergens gelezen dat bouviers sneller tumoren zouden krijgen van Tardak. Heb jij hier wel eens iets over gehoord of weet je er meer van?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#971637
*Dorothea* schreef: Ik heb trouwens wel eens ergens gelezen dat bouviers sneller tumoren zouden krijgen van Tardak. Heb jij hier wel eens iets over gehoord of weet je er meer van?
Nee, ik heb wel eens gehoord dat Tardak de kans op tumoren zou vergroten, maar het is mij niet bekend of dat specifiek voor bouviers geldt of voor alle rassen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door