Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#966664
doet vinci sinds een week, hij bijt heel erg onder zijn staart bij zijn poepgaatje en gaat dan sleetje rijden.
slaapt hij, dan springt ie op en begint te bijten.
Hij heeft geen wormen(zie niets) en geen vlooien, zou die nu al last hebben van de anaalklieren--heeft altijd goede ontlasting, wel heb ik hem 2 weken geleden laten enten................
heeft het daarmee te maken? Of zou ik toch maar een ritje richting DA maken want hij heeft er echt last van.
ellen
Door conleeuw
#966676
het zou anaalklier kunnen zijn, de dierenarts kan het goed bestuderen (of het ontstoken is) en het uitknijpen (liever de da dan ik :-\ want het stinkt allemachtig wat stinkt het) sterkte ermee ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#966710
dan maar een ritje DA!
Snap het niet, hij is nog zo jong(heeft er zeker niets mee te maken?) en heeft altijd keurig mooie harde drolletjes.......................
ellen
Door Laura2004
#966711
Ik knijp anaalklieren altijd zelf uit bij Ziggy, het is heel makkelijk en goedkoop  :D
Meestal hebben honden met stevige ontlasting geen last van hun anaalklieren, Kai had toen hij nog brokken kreeg bijna iedere maand verstopte anaalklieren, sinds hij barft heeft hij er nooit meer last van gehad en de hond van mijn moeder heeft 1 keer in de zoveel jaar verstopte anaalklieren, dus het kan wel, want zij heeft altijd hele stevige ontlasting.
Door *wendy*
#966718
Mijn gok is ook anaalklieren. Laat het 1x voordoen door de DA, zodat je - mocht het nodig zijn - het de volgende keer zelf kan. (als je zou willen)  ;)
Door bloemetje
#966740
Het kan zo eens gebeuren! Maar je moet het idd wel even laten doen dit keer. Anders gaat het misschien ontsteken of wat ook. Dan ben je verder van huis.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#966748
afspraak is gemaakt, 18.40.
Wordt er zelf ook helemaal geflipt van!
om de klip klap rijd ie door de kamer heen!
Wel gek dat dat zo snel op komt.
ellen
Door Mevroi Kruim
#966831
Je zou het bot-percentage in z'n dieet wat kunnen verhogen zodat de ontlating steviger wordt, zelfs wat hard. Dan knijpt 'ie de anaalklieren zelf leeg bij het poepen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#966839
ja maar da's juist het gekke.....hij heeft al van die mooie harde ronde bolletjes!!
Heb hem nog nooit zachte ontlasting zien hebben..................
gekke hond!
ellen
Door Minna
#966845
:) Hier had Pinkki dat heel erg op brok, nu is het 100 x minder, maar af en toe gebeurt het nog wel. En zij heeft ook mooie harde drollen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#967125
zo die zijn weer leeg!!!
Wat een prut zeg, ranzig!!!!!
dat ga ik dus echi nie zelf doen, daar hebben we een hele lieve DA voor!!!
Hij was een beetje eigenwijs..........ging steeds zitten!!
Zodra ze zijn staart om hoog wilde doen dacht ie--echt niet!!
Wel is meneertje in 3 weken tijd 1kilo aangekomen!!!
daar ben ik wel blij mee!!!!
ellen
Door conleeuw
#967223
vanaalst schreef: zo die zijn weer leeg!!!
Wat een prut zeg, ranzig!!!!!
dat ga ik dus echi nie zelf doen, daar hebben we een hele lieve DA voor!!!
Hij was een beetje eigenwijs..........ging steeds zitten!!
Zodra ze zijn staart om hoog wilde doen dacht ie--echt niet!!
Wel is meneertje in 3 weken tijd 1kilo aangekomen!!!
daar ben ik wel blij mee!!!!
ellen
ellen, ik ben het helemaal met jou eens, ik zou het ook niet zelf doen, nee, chemische wapens hebben niets op de stank die uit zo'n anaalklier kan komen, ik had het ook aan mijn dierenarts overgelaten, liefs van een flinke afstand kijken hoe zij allemaal stikken in de stank ;D
Door Laura2004
#967265
Dan hebben jullie geluk dat Ziggy jullie hond niet is, want bij Ziggy lopen haar anaalklieren regelmatig leeg op de bank, als je dat aan ziet komen als baas zal je wel moeten, tenzij je het lekker vindt op per ongeluk in anaalkliervocht te gaan zitten  ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door