Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lycka
#964912
Mijn boxerteef is loops, ze zit nu in de laatste halve week. Helaas wil ze niet of nauwelijks eten  :( ze snuffeld even aan haar kvv maakt een rechtsomkeerd en gaat weer weg. Ik zet dan het eten maar weer in de koelkast, ik laat het niet staan. (kippenpoten e.d heb ik ook geprobeerd maar die kan ik iedere keer aan de kat voeren)

Zijn er meer mensen die een loops teefje hebben/hadden die ook ze deed met eten? Dit is voor haar de eerste loopsheid op vlees, de vorige was 11 maand geleden en toen zat ze nog op brok, en dat at ze zowiezo niet.  :-\

Is er nog iets anders dat ik kan doen? Het is met name de laatste week heel erg, daarvoor at ze redelijk.
Ik heb ook tafelrestjes geprobeerd, een kipfrikandel en een kiphamburger, niks van dit eet ze  :'(

Alvast bedankt!
Door Lizzy
#964932
Hoe is ze verder? Energiek? Heeft ze geen koorts? Niet braken? Geen diarree?

Met het warme weer + een loopsheid is het niet zo vreemd dat ze niet eet. Linga heeft dat ook wel eens gehad tijdens de loopsheid en de schijnzwangerschap. Als je je zorgen maakt of ze gaat zich niet lekker voelen of je vertrouwt het niet: even naar de DA. Anders even aankijken en haar een dagje laten vasten en alleen wat geitenmelk + rauwe honing (reformwinkel of de Tuinen) geven.
Door conleeuw
#964942
als ze verder niet ziek is, dan zou ik zeker heel weinig en vooral dingen waar ze gek op is aanbieden. Jazz heeft er ook een handje van, nu ook loops, en eet mischien 250 gram per dag in plaats van 800 gram, sla ook wel eens gewoon een dag over. Ik weet dat ze gek is op gedroogde lever, dan geef ik haar af en toe een heel klein stukje gedroogd lever. Jazz is wel nog energiek, ga nog steeds dagelijks lekker mee wandelen is niet ziek ;)
Door Lycka
#965005
Bedankt voor jullie reacties!

Shiva is niet ziek, ziet er goed uit en heeft geen koorts of diaree, de ontlasting is nog nooit zo mooi geweest sinds ze van de granen af is  8). Wat ze lekker vind, tja, eigenlijk al het vlees wat ik haar aanbied, maar ook tafelrestjes e.d. Laat ik het anders zeggen: ze eet alles wat geen commercieel granen voer/koekjes is.
Ze heeft dan nog nooit lopen miepen, en aangezien ik dit niet gewend ben, vroeg ik het me af. Ik wil dat er nog een kilotje bij komt, maar als ze niet eet gaat dat vrij moeilijk  ::)
Drinken doet ze wel genoeg, als ze de kans krijgt stopt ze nooit weer en heb ik het vervolgens over de vloer liggen omdat ze het weer uitspuugd. We zijn er mee naar de dierenarts geweest en hebben testen gedaan maar het zit bij haar gewoon tussen de oren.
Door Sietie
#965238
Hier ook minder eten en slomer bij loopsheid...op dit moment met het warme weer eten mijn beide boxers ook slecht...en dat doen ze beide...normaal zijn het lekkere eters.. dus gaat bij Shiva miss wel dubbelop nu...
Door Lycka
#965738
Daar ga ik dan ook maar vanuit.
Ben gisteren en eergister op bezoek geweest bij mn ouders en schoonouders, beide zeiden dat ze zichzelf niet was.
Ze bloed trouwens niet meer sinds haar 15de dag ongeveer. In het begin had ze echt bloedverlies, daarna werd het meer richting het donkere, en nu bloed ze helemaal niet meer. Morgen is haar laatste dag, ik hoop voor haar, maar ook voor ons dat ze dan klaar is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door