Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dober
#963725
:'(hallo iedereen,wie weet,het gaat om mijn dobermann teefje,kyrah,of demodex of andere huidmijten direct zijn tew traceren via afkrabsels of biopten van de huid.er is niets gevonden bij haar,maar ze is tot aan de helft toe kaal en heeft jeuk met pukkels en hier en daar verdikkingen onder de huid.wij zijn radeloos.ze heeft nu sulfur,helpt tot nu toe een klein beetje.ze eet sinds 2weken eigen bereid voedsel.wie heeft een antwoord?  groetjes,ageeth
Gebruikersavatar
Door Nitus
#963783
Volgens mij zijn mijten soms lastig te vinden. Maar in principe zouden ze via afkrabsels aan te tonen moeten zijn. Moeten die afkrabsels ook wel diep weggenomen worden, dacht ik, maar van die materie ben ik niet echt op de hoogte. Zullen anderen hun licht wel over laten schijnen.
Kan me trouwens voorstellen dat je radeloos bent.

Misschien is het handig om hier ook je menu even te vermelden. Granen (macaroni bv.) en rijst kunnen ook hele nare reacties geven. Of je zou een eliminatiedieet moeten gaan volgen, als je een voedselallergie vermoed. Maar heel veel honden knappen al op als ze graan en rijstvrije voeding krijgen.
Door audier
#963831
Onze bordeauxdog Nitro heeft als pup ook demodex gehad....moet inderdaad wel een afkrabsel van gemaakt worden en dan kunnen ze onder de microscoop zien of het demodex is.....niet gewoon met een kammetje kammen hoor (zoals de 1e DA bij ons deed) maar echt een afkrabsel..

Op deze site staat er meer over: http://home.wanadoo.nl/hildernisse/Gezo ... emodex.htm
Laatst gewijzigd door audier op do 08 mei 2008, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door