Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cylke
#956271
Ok,vorig jaar heb'k dit ook op'n topic geplaatst, maar nu vraag ik het weer eens  ;)

Wat doe ik aan Yengees haar Céboréé? Dit is een soort huidprobleem, het te veel aanmaken van huidvet/talg waardoor ze enorm stinkt en jeuk krijgt :-\
Dit komt nu voor,omdat ze weer uitgebreid zwemt, in de winter heeft ze d'er geen last van...

Heeft er iemand op dit forum daar ook ervaring mee, en zo ja,wat doe je er aan?
Door Lizzy
#956278
Bedoel je seborree? Céboréé ken ik niet? Wat voor ras heb je? Ik herken dit aan de Labrador van mijn buren. Elk voorjaar/zomer is het weer prijs. En de luft is echt niet te nassen hoor. Naar mij willen zij niet luisteren maar ik heb de volgende tips eens voor hen genoteerd (allereerst verse voeding maar daar willen ze ook niet aan. Die hoef ik jou niet te geven):

* Geef voedingsmiddelen waar veel zink in zit. Zink is alom aanwezig in de natuur, vooral in vis en schaaldieren. Goede natuurlijke bronnen zijn oesters, eidooier, lamsvlees, rundvlees, sesamzaad, tarwekiemen, paddestoelen. Zink tabletjes kan ook. Ik geef er niet de voorkeur aan.

* Extra vitamine A. Helpt seborree te bestrijden. Dus, wat extra lever geven.

* Extra vitamine B. Ik zou gaan voor een vitamine B complex pil/poeder, zonder gist!! Dat laatste vind ik zeer belangrijk.

* Extra visolie voor de omega 3 vetzuren. Ik zou de visolie capsules van de HEMA nemen waar ook Borage olie in zit. Daar zou ik iedere dag 1 capsule van geven en eventueel zelfs verhogen naar 2.
Door cylke
#956315
ja hoor, tis de niet te nassen geurende seborree, vreeeeeeeeeeeeeeselijk!

yen krijgt duck, kan het dan geen kwaad om haar om de dag een eitje extra te geven, en ja, kzal die pillen vd hema kopen.
Vis, mag dit ook vis in blik zijn? (ze lust geen verse  ::))
Lever heb'k ook in stock.

dus: 2 extra pillen per dag, gedurende die seborreeperiode?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door