Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#945217
Bindi heeft zich tussen de voetkussens  en aan de onderkant van de tenen wond gebeten .
Open plek met een donkere korts erop.
Kan ik hier wat opsmeren om het wat te helpen met genezen? ,Zo ja wat?
OF weten jullie betere remedies.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#945220
Ik denk dat het belangrijkste is te achterhalen waarom hij daar heeft zitten bijten.
Om de wondgenezing te bespoedigen zou je iets van honingzalf of Calendulazalf kunnen gebruiken. Maar aan de onderkant van de tenen is wel lastig. Aan de zalf blijft dan al snel veel vuil kleven, of je zou hem een schoentje aan moeten doen. Maar voor de genezing zou ik het liever lucht geven  :-\
Gebruikersavatar
Door nova
#945222
Sonja schreef: Ik denk dat het belangrijkste is te achterhalen waarom hij daar heeft zitten bijten.
Om de wondgenezing te bespoedigen zou je iets van honingzalf of Calendulazalf kunnen gebruiken. Maar aan de onderkant van de tenen is wel lastig. Aan de zalf blijft dan al snel veel vuil kleven, of je zou hem een schoentje aan moeten doen. Maar voor de genezing zou ik het liever lucht geven  :-\
Bindi heeft een huismijt, vlooienspeeksel, schimmel en gisten allergie.
Ben sinds een week overgestapt of vers, CB, en wil dit gaan uitbreiden met zelf samenstellen.
Maar i.v.m. vacantie op korte termijn is dit nu even nog niet haalbaar.
Zijn we terug, gaan we aan de slag ;)
Door Mevroi Kruim
#945349
Als je hond ziek is kun je beter niet laten vaccineren. Ik weet niet in hoeverre allergie onder ziek valt, maar gezond is het iig niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door